AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en rettetang for å lage bølger/fall i håret, men det er jo så mange å velge mellom. Jeg har skjønt at GHD er tingen, men lurer rett og slett på hvilken modell som er mest skånsom for håret? Jeg har typisk litt tynt, nordisk hår, og kan ikke ha noe av at det blir superslitt. For det synes! Noen tips? Anonymkode: 8e404...56b
Hjertefisk Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en rettetang for å lage bølger/fall i håret, men det er jo så mange å velge mellom. Jeg har skjønt at GHD er tingen, men lurer rett og slett på hvilken modell som er mest skånsom for håret? Jeg har typisk litt tynt, nordisk hår, og kan ikke ha noe av at det blir superslitt. For det synes! Noen tips? Anonymkode: 8e404...56b Finn deg ei rettetang der du kan stille inn temperaturen på varmen selv. (Det tror jeg man kan på de fleste GHD rettetanger). For det er varmen som sliter mest på håret. Bruker du lav varme + varmebeskyttende produkter så går det nok greit. Hvis du skal lage bølger/krøller så er det best å kjøpe ei krølltang/krøllstav. Å bruke rettetang til å lage krøller sliter ekstra, fordi man må dra den gjennom håret. På ei krølltang får håret ligge i ro. Mitt hår ble mye mindre slitt da jeg gikk over til krøllstav.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 Jeg har hatt GHD siden rettetangen kom på markedet. Syns det er den som retter best, men den sliter definitivt på håret. Det er jo på en måte som å stryke gjennom håret med et strykejern på begge sider. Jeg har ikke kunnet stille temperaturen på noen av de GHD jeg har hatt, den nyeste er vel ca 1-2 år gammel. GHD skal jo være skånsom, og ER sikkert mer skånsom enn andre på markedet. Den er i alle fall god - og så er det garanti på den. De varer også lenge. Anonymkode: 31314...36e
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #4 Skrevet 14. november 2017 Takk for svar! Jeg tenkte på rettetang istedenfor krølltang/-stav, fordi jeg er lei av slike "knekk" i håret, etter den platen som skal holde håret fast rundt staven. De GHB-ene jeg har sett på, later til å ha en fast temperatur på ca 180. Vil det kanskje være mulig å bruke rettetangen bare på nedre del av håret? Jeg ønsker egentlig ikke tydelige, markerte krøller- men heller bare den lille svingen nederst, så alt ikke bare henger rett ned😊 Anonymkode: 8e404...56b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #5 Skrevet 14. november 2017 De selger krøllstaver uten den platen. Jeg skrudde faktisk av min siden den bare satt fast med en skrue. Anbefaler ikke å rette håret med rettetang pga. Friksjonen gjør stor skade på håret. Anonymkode: d95f4...622 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå