AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Mobbing er et stort problem i dagens samfunn, og mange sliter med livene sine som en følge av dette. For noen har mobbingen satt så dype spor at de vurderer å ta igjen i form av et hevntokt, gjerne en del år etter at de traumatiske handlingene fant sted. Er ikke slik at jeg oppfordrer til overtredelse av loven, men jeg kan godt se at man kan føle et behov for å kompensere for all lidelsen ved å ta igjen på en eller annen måte, hvis vedkommende ikke føler at samfunnet har tatt en på alvor. Verken før, under eller i etterkant av mobbingen. Hva tenker du? Ville du hatt sympati med, eller i det minste forstått det hvis en du kjente hadde gjort en handling som var på kant med loven? Under forutsetningen av at det lå en trist historie bak. Hva kan vi som samfunn i Norge endre på for å få bukt med mobbing? Anonymkode: 6cfbf...025
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 Det er ikke bare mobbing som øker faren for å ta igjen ved bruk av vold mot skyldige eller uskyldige Verbalt og seksuelt misbruk, fattigdom, stigmatisering grunnet hvilken gruppe man tilhører (for eks ufør), kontinuerlig dårlig behandling i privat- og jobbliv + andre faktorer jeg ikke kommer på akkurat nå Som samfunn kan vi forhindre tendensen ved å ha en type system og holdninger som inkluderer og aksepterer, heller enn ekskluderer og isolerer. For eks tipper jeg mange av de verste på kg hadde fått det mye bedre psykisk og hadde hatt mindre behov får å rakke ned på andre om de var et verdsatt medlem i en sosial sirkel. Nøkkelordet her er verdsatt. Vi trenger igrunn et paradigmeskifte når det gjelder den sosiale organiseringen av samfunnet. Nordmenn blir stadig mer introverte, samtidig som ensomhet og isolering øker. Vi burde være forsiktige med å oppmuntre en kultur der alle sitter hjemme 90% av egen fritid, selv om de egentlig har lyst. Vi er nødt å dra dem ut blant andre mennesker, som barn som bare sitter innendørs og ser TV. Anonymkode: eb05a...f66
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bare mobbing som øker faren for å ta igjen ved bruk av vold mot skyldige eller uskyldige Verbalt og seksuelt misbruk, fattigdom, stigmatisering grunnet hvilken gruppe man tilhører (for eks ufør), kontinuerlig dårlig behandling i privat- og jobbliv + andre faktorer jeg ikke kommer på akkurat nå Som samfunn kan vi forhindre tendensen ved å ha en type system og holdninger som inkluderer og aksepterer, heller enn ekskluderer og isolerer. For eks tipper jeg mange av de verste på kg hadde fått det mye bedre psykisk og hadde hatt mindre behov får å rakke ned på andre om de var et verdsatt medlem i en sosial sirkel. Nøkkelordet her er verdsatt. Vi trenger igrunn et paradigmeskifte når det gjelder den sosiale organiseringen av samfunnet. Nordmenn blir stadig mer introverte, samtidig som ensomhet og isolering øker. Vi burde være forsiktige med å oppmuntre en kultur der alle sitter hjemme 90% av egen fritid, selv om de egentlig har lyst. Vi er nødt å dra dem ut blant andre mennesker, som barn som bare sitter innendørs og ser TV. Anonymkode: eb05a...f66 Godt skrevet! Ts. Anonymkode: 6cfbf...025
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. november 2017 #4 Skrevet 13. november 2017 Nei på ingen måte. Jeg har selv vært offer, men er ikke så dum at jeg tar det utover uskyldige.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #5 Skrevet 13. november 2017 8 timer siden, Evilposelos skrev: Nei på ingen måte. Jeg har selv vært offer, men er ikke så dum at jeg tar det utover uskyldige. Nå tenkte jeg mer på å ta igjen på de som har gjort deg noe. Anonymkode: 6cfbf...025
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #6 Skrevet 13. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå tenkte jeg mer på å ta igjen på de som har gjort deg noe. Anonymkode: 6cfbf...025 Nei, folk forandrer seg med alderen og tiden, og de som mobbet på skolen har vokst opp til å forstå hvor fæle de var og kanskje aktivt jobber imot mobbing nå. Har selvfølgelig hatt mye lyst til å ta igjen på hun som gjorde min oppvekst til et helvete, banke henne skikkelig, ødelegge bilen hennes, true hun og holde hun nede med en pistol mot huet hennes og fortelle hun at det er en konsekvens av hvor jævlig hun var, at SÅ vondt gjør det å bli mobbet at man tyr til sånne syke grep og vil torturere mobberen for at den skal få smake litt på sin egen medisin........... Men den beste hevnen er å overse hun totalt de gangene hun i ettertid har prøvd å si hei, adde meg på facebook eller lignende. Hun har sendt unnskyld brev osv men hun får ikke noe oppmerksomhet fra meg, hun er luft for meg, og har sagt til våre felles venner mange ganger at hun nesten daglig går å tenker på meg og hvor slem hun var og skammer seg og skjønner ikke hvorfor jeg ikke vil se på hun eller svare hun , at det gjør vondt og at hun føler seg fryst ut og oversett, slik jeg gjorde. Det er en fin straff at hun må leve med resten av livet, slik jeg lever med etterfølgende av hennes mobbing. Anonymkode: 3dea1...03f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå