Gå til innhold

Røde Kors hospital

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest apriljente:

Noen som har kjennskap til Røde Kors hospitalet i Oslo, den private klinikken som utfører prøverørsbefruktning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går til behandling der og er kjempe fornøyd!!!

Nå heter det Fertilitets-klinikken på Omnia.

Navnet du sier er ganske så gammelt og lever nok mest på folkemunne :-)

Du finner mer om klinikken her www.ivf.no

Si fra om det er mer konkrete ting du lurer på, svarer gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apriljente:

Hei igjen, i mellomtiden har jeg vært der og har snakket med en fertillitetsekspert. Stedet virker lovende så langt. Fikk vite at jeg skulle gå på pergo, enda jeg har vanlig eggløsning, :oops: men men de vet vel hva som er riktig håper jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei. Jeg har ikke noe direkte kjennskap til denne klinikken, men legen til mannen min frarådet oss å bruke den... han ga ikke noen god forklaring på dette, og min lege hadde ikke noe negativt å si om dem, så det er tydeligvis litt forskjellig oppfatninger. Det kan jo være at leger har personlige preferanser ut fra at de kjenner dem som jobber de ulike stedene etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har ikke noe direkte kjennskap til denne klinikken, men legen til mannen min frarådet oss å bruke den... han ga ikke noen god forklaring på dette, og min lege hadde ikke noe negativt å si om dem, så det er tydeligvis litt forskjellig oppfatninger. Det kan jo være at leger har personlige preferanser ut fra at de kjenner dem som jobber de ulike stedene etc....

Dette skulle jeg likt å høre mer om!

Dette er none av de fremste ekspertene i landet, og blir intervjuet av nyhetene når det er saker media ønsker info om (Memet saken nå sist) Begge legene har jobbet i det offentlige tidligere, og er kjente foredaragsholdere. ( Et lite søk på googel skulle bekrefte det)

Den eneste grunnen jeg kan se til at man ikke skulle bruke dem måtte være det økonomiske perspektivet. Klart mye dyrer enn offentlig, men det ligger jo i kortene når det er en privat klinikk.

Nå kommer jeg fra en lege-famile og ingen der har løftet et negativt øyelokk for at vi bruker Omnia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinzia, ikke innlogget

Hei. Jeg refererer kun til det legen til mannen min sa, og vet som sagt ikke mer enn dette (var ikke der da det ble sagt heller). Jeg har ingenting imot private legesentre, og vi bruker selv ofte både Omnia og Volvat, og det er helt andre grunner til at vi velger å ikke benytte Røde Kors klinikken når vi skal igang med ICSI. Min lege hadde som sagt ingen negative erfaringer med denne klinikken, så om min manns lege siktet til resultater eller om det er rent personlige forhold (bekjentskaper etc.), vet jeg ikke. Vi hadde nok sjekket ut mer om dette dersom det hadde vist seg å være et reelt alternativ for oss, men det var det altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cinzia, kan du ikke prøve å finne ut hvorfor? Det er jo informasjon som kunne være av interesse for andre som går der... når du først slenger det ut. Blir jo litt bekymret over hva jeg kan ha oversett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinzia, ikke innlogget

Jeg kan godt gi beskjed dersom jeg får vite mer om hvorfor, men vi er nå mer eller mindre ferdig med utredningene her, så vet ikke om vi skal ha så mye mer å gjøre med Ken Purvis å gjøre framover, men hvis vi får anledning til å spørre ham mer om dette, skal jeg gi beskjed. Som jeg nå har sagt flere ganger, så hadde min lege ikke noe negativt å si om Røde Kors, så det er sikert forskjellig fra lege til lege hvilke erfaringer de har. Var ikke meningen å "slenge ut" noe egentlig, men dette var altså det vi hadde hørt, og det kan jo være greit for andre også å vite at det er ulike oppfatninger av en klinikk slik at man kanskje kan være mer kritisk til den informasjonen man får f.eks fra selve klinikken. Jeg sa jo også dessuten fra om at jeg ikke visste mer enn den ene kommentaren og at det bra var fra en enklelt lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apriljente:

Spiller ingen rolle for meg :-) jeg/vi har nå blitt kunde der. Regne med at det er flere som har delte oppfatninger/erfaringer med leger/sentra uansett hvordan de er. Eneste jeg reagerer på hos flere leger er hvor lite positive de er til helsekostindustrien og alternative behandlingsmåter. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...