Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sletta Facebook for ett år siden. Har fundert på å opprette ny profil, med bare folk jeg har en relasjon til. 

Grunnen til at jeg sletta Facebook var fordi at jeg la til/aksepterte folk jeg i ettertid angra veldig på at jeg  la til + at jeg brukte mye tid innpå der. 

Hva ville dere tenkt? Er der rart om jeg plutselig kommer tilbake? 

Anonymkode: cd1eb...1cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke rart. 

Har og lyst å slette facebook, men er så mye som foregår der som man ikke får med seg ellers. Her hos oss kommer all info fra klassen (privat, som bursdager, fester, felles sosiale arrangementer osv) på facebook og en gruppe der. Samme med fotballaget og barnehagene. I tillegg til lokale arragementer. Så må nesten ha facebook. 

Anonymkode: dbd6d...d40

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke rart. 

Har og lyst å slette facebook, men er så mye som foregår der som man ikke får med seg ellers. Her hos oss kommer all info fra klassen (privat, som bursdager, fester, felles sosiale arrangementer osv) på facebook og en gruppe der. Samme med fotballaget og barnehagene. I tillegg til lokale arragementer. Så må nesten ha facebook. 

Har tenkt mye på det du sier her, at det er så mye jeg går glipp av :) 

Skrevet

Er det ikke mulig å sette facebook kontoen på frys? Mener å ha hørt at man kan sette den på frys, slik at man beholder kontoen, men slipper alle støyen med henvendelser og kommentarer?

Anonymkode: b9729...234

Gjest JudasPriest
Skrevet (endret)

h

Endret av JudasPriest
H
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Har aldri brukt facebook,

Skrevet
5 minutter siden, JudasPriest skrev:

Man kan kun deaktivere en fb. konto. Ikke slette med mindre du dør, og har ordna det i innstillinger. Du kan logge deg på kontoen du hadde, og slette innhold, venner, hendelser, bilder, informasjon etc. 

Jo, du kan både slette en facebook-konto og deaktivere den, men det blir enten eller.. 

Skrevet

Hadde du vært en av mine venner hadde jeg bare syntes det hadde vært koselig om du kom tilbake :)

Har tenkt på å lage meg ny facebook selv mange ganger. Jeg har også lagt til utrolig mange mennesker de siste ti årene som jeg egentlig ikke har noe behov for å ha der... 

Skrevet

Kunne godt tenkt meg å levd uten facebook, men må ha den pga jobb og skole. Bruker den så å si aldri som fritid.

Anonymkode: bc0ae...596

Skrevet

Slettet Facebook i tiendeklasse tror jeg det var, gjenopprettet den på vg2. Ingen som syntes det var rart. Veldig praktisk med FB, både på vgs og spesielt nå som jeg er student. 

Anonymkode: 29f0e...9d3

Gjest JudasPriest
Skrevet (endret)

X

Endret av JudasPriest
C
Gjest JudasPriest
Skrevet (endret)

H. 

Endret av JudasPriest
H
Skrevet
5 minutter siden, JudasPriest skrev:

Jeg sjekka akkurat. Det er som tidligere. Du kan kun deaktivere. Og du kan sette innstillingene slik at noen kan sifra at kontoen din kan bli sletta, eller bli omgjort til en minne side når du dauer. Når du deaktiverer kontoen kan ikke folk søke den opp, eller finne siden. Den blir ikke slettet. 

https://slettmeg.no/veiledninger/slik-sletter-du-deg-fra-facebook

Viss du trykker deg gjennom hele prosessen her og kontoen blir klargjort til sletting, så får du beskjed om at det tar 14 dager før alt er helt slettet. I mellomtiden kan du angre deg, men etter den datoen du får oppgitt så er det kontoen fullstendig borte. Jeg gjorde det med min konto, så må lage helt ny dersom jeg vil tilbake. 

Skrevet
11 minutes ago, JudasPriest said:

Jeg sjekka akkurat. Det er som tidligere. Du kan kun deaktivere. Og du kan sette innstillingene slik at noen kan sifra at kontoen din kan bli sletta, eller bli omgjort til en minne side når du dauer. Når du deaktiverer kontoen kan ikke folk søke den opp, eller finne siden. Den blir ikke slettet. 

Dette er feil. Du kan både slette og deaktivere. Jeg har sletta flere fb kontoer jeg hadde opprettet med noen års mellomrom.

https://m.facebook.com/help/359046244166395

Anonymkode: 02fbb...304

Gjest JudasPriest
Skrevet (endret)

h

Endret av JudasPriest
X
Skrevet (endret)
11 minutter siden, JudasPriest skrev:

Da blir all informasjonen også slettet fra google etc. Du kan bruke Slettmeg.no for å få slettet all informasjonen om deg selv som er på nettet. Men fra selve Facebook kan du kun deaktivere kontoen din. Fra slettmeg.no er det annerledes. Og det skrev du ikke i første innlegget. 

Viss du trykker på linken så kommer du til facebook og der kan du lese det. 

Linken inne på linken jeg la ved.

Endret av Mass
Skrevet

Jeg sletta den helt. Hadde jeg deaktivert den, hadde fristelsen vært stor for å logge inn igjen. Det er vel bare å skrive passord og brukernavn, så er du inne igjen hvis kontoen er deaktivert. 

Hele profilerer borte, så hvis jeg skal inn igjen må jeg begynne på nytt. Kjenner at det er helt greit, da jeg ikke kjente halvparten en gang av de folka som var på vennelisten min 

Skrevet

Man er følelsesmessig fanget av facebook som egentlig ikke er et valg, men noe man må ha for å være inni varmen med de andre? Jeg hadde en mistanke om det. 

Anonymkode: 3a841...dcd

Skrevet

Ville ikke syns det var rart, brukte facebook litt i starten når det kom, så gikk jeg over til å ikke bruke det 1-2 år så begynte jeg å bruke det igjen. Så sluttet jeg å bruke det i 1-2 år men så startet jeg å studere igjen og jeg måtte begynne å bruke face igjen pga dvs grupper ble opprettet på face rettet mot studie basisgruppe/kullgruppe/osv.

Man kan overleve helt fint uten face, men det er jo praktisk og lettvint og bruke.

Anonymkode: 32b78...38f

Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke rart. 

Har selv lyst til å slette facebook, men klarer det ikke helt. Den er i tillegg grei å ha når man er forelder. Det er mange foreldre her vi bor som ikke har facebook, så informasjon kan fåes på andre måter. Men det er jo veldig lettvint og greit med facebook synes jeg. Jeg har slettet alt på profilen min. Skal ha et fint profilbilde av meg selv, og jeg har ikke lagt ut innlegg på min side på flere måneder. Jeg har bare mottatt, som jeg svarer på. 

Min datter er skolejente, 1. klasse. Nesten alt av oppdateringer av aktiviteter hun har på fritiden, foregår på facebook. I tillegg dukker det opp sånn plutselig "åpen hall" osv, på idretten sin side. Uten facebook hadde vi gått glipp av sånne spontane ting som skjer, som er gøy å være med på. Det er lettvint å holde kontakten med foreldrene til barnet mitt sin klasse. Sende invitasjoner, avtale osv..

I tillegg så har vi oppdateringer på "hva som skjer" på stedet vi bor på, og butikker rundt om kring her legger ut arrangementer og oppdateringer osv på facebook. Og venninner osv sender invitasjoner, og det er lett å finne oversikt over treningstider osv og hva som finnes av tilbud da og da. 

Kommer nok ikke til å slette facebook. Men har begrenset bruken veldig. Nå brukes den bare til det som står over her. Legger ikke ut noe selv :) 

Endret av Minlillesky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...