Gå til innhold

Hva driver dere med i helgene

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, jeg lurer på hva dere driver med i helgene når dere endelig har tid med barna, og er samlet....

Trenger tips, for jeg syns helgene kan bli kjedlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut. Ut på tur. Nå er det skøytegåing som er det store. Pakk sekk med mat og varm drikke. Vi har skøytebane et lite stykke hjemmefra, og var der i 4 timer på lørdag og 3 timer på søndag. Ungene, gutt 10 og jente 7, synes det er helt topp. Uansett uteaktivitet egentlig, så er ungene fornøyde.

Når vi er inne hjemme spiller vi spill. Nå går det i Monopol Europa, og sitter glatt etpar timer i slengen. Artig det også. Skru av TV'n, lag god mat sammen med ungene, tenn lys i hele leiligheten og kos dere sammen.

Jeg har jo bare ungene annenhver helg, og de er "hellige" for meg. Alltid god mat og masse kos, både inne og ute. Tid til ungene, rett og slett, så enkelt er det!

Skrevet

Er mye ute! I marka, på ski eller skøyter, aketurer (kan ikke den snøen komme snart....), går på kino eller i kirka innimellom, lager god mat, snekrer, spiller playstation eller spill... og slapper av. Innimellom er det godt å gjøre ingenting også. Vil at vi skal gjøre ting fordi vi har lyst og ikke fordi vi syns vi må ta igjen det tapte etter en lang uke med skole, jobb og fritidsaktiviteter.

Skrevet

Vi er ute, spiller spill og lar ungene bestemme mye hva de har lyst til å gjøre. Ellers har vi ofte besøk eller besøker besteforeldre og tanter og onkler i helgene. Det blir ofte litt dårlig tid til det i ukedagene, når ungene har svømming og trommeskole de skal på i tillegg til lekser og venner.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tidligere var jeg veldig opptatt av at vi skulle ut på tur, i fjæra, leke sammen, på besøk/sammen med andre familier, middagsgjester osv..

Etter hvert har jeg innsett at det barna helst vil rett og slett er å være hjemme og gjøre ingenting. Styre sin tid selv. Hele uka gjennom er det skole, aktivitet, lekse osv. Ikke rart at også barna blir slitne.

Nå er det ikke slik at vi aldri gjør noe - men vi gjør noe når alle har lyst. Ofte spør vi barna om det er noe spesielt de har lyst til å gjøre til helgen. Det kan være slalombakken, svømmehall, lavvutur etc.. Ellers spiller vi også spill, og de er med de som vil. Vi har faste "kveldsmiddager" fredag og lørdag som er ordentlig kos - samt tur på butikken for å handle lørdagsgodteri på lørdag.

Helgene er i grunnen topp :)

Skrevet

Jeg må ofte gjøre unna endel husarbeid i helga for jeg rekker ikke/gidder ikke etter jobb på ukekveldene. Da lar jeg snuppa bli med, og gir henne små oppgaver som hun kan mestre. Det synes hun er storveies.

Ellers drar vi gjerne på besøk til besteforeldre eller venninner av mamma.

Prøver å ikke lage for mye hurlumhei i helga, for snuppa trenger helt tydelig langsom tid til bare å være sammen og se på/snakke om små ting som hun er opptatt av.

Av aktiviteter liker hun ting hun kjenner igjen, som tegning og maling, høre på favorittCDer (Egner-historier), leke sammen på rommet hennes hvor hun får styre leken selv, gå på lekeplassen.

Skrevet

Vi pleier å gå på kafe på lørdag formiddag alle tre. Nå er datteren blitt så stor at hun kan sitte i barnestol og synes det er morsomt. Etterpå drar vi på supermarkedet og handler inn for hele uka. Å få kjøre i handlevong synes hun også er morsomt. Vi passer på å prate med henne hele tiden om det vi henter i hyllene.

Forsøker også å få gått en lang tur i helgen med vogn og en liten tur med akebrett hvis det er snø. (Akkurat som Ingrid Aleksandra :) )

Gjest Anonymous
Skrevet
Hei, jeg lurer på hva dere driver med i helgene når dere endelig har tid med barna, og er samlet....

Trenger tips, for jeg syns helgene kan bli kjedlig.

helgene kjedelig? Unnskyld meg men da har du for lite å gjøre.

Spør foreldre som har barn i skole,barnehage om det....skal si deg helgene ikke er kjedelige. De er nydelige...

Gjest Anonymous
Skrevet

Spør foreldre som har barn i skole,barnehage om det....skal si deg helgene ikke er kjedelige. De er nydelige...

Gjest lilletroll
Skrevet

Ehem...jeg har barn i barnehage....men jeg kan fort synes helgene blir kjedelige allikevel, jeg....spesielt søndagene!! Synes dette var en genial tråd, jeg!!

Skrevet

Vi drar i svømmehallen og på besøk hos venner eller familie. Ellers koser vi oss hjemme med leker og god mat.

Gjest Anonymous
Skrevet

Eneste vi har har her er en svømmehall, men det er veldig dyrt å komme inn...en familie på 4 må betale 240...

Så det blir litt begrensa hvor ofte en kan dra.

Skrevet
Eneste vi har har her er en svømmehall, men det er veldig dyrt å komme inn...en familie på 4 må betale 240...

Så det blir litt begrensa hvor ofte en kan dra.

Kr 240,- er omtrent det samme som 3 pk sigaretter... (insinuerer ingenting)

Skrevet

Vi har ikke noen spesielle aktiviteter i helgene. Største gutten går i barnehagen, og han vil veldig gjerne bare være hjemme å slappe av og leke med lekene sine og søstera si. Ellers tar jeg dem med en tur på lekeplassen, og på butikken, og noen helger kjører vi tur hele familien. Om høsten blir det veldig mye bål-turer med pølsegrilling og traske i skogen og samle kvister og kongler og slikt. Ungene liker veldig godt at det bare skjer 1 ting pr dag, og at det er lite stress og mye tid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...