Gå til innhold

Stranger things på netflix

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg har sett to episoder og ble litt forvirret. Den er med unger i hovedrollene, men skal ikke vises for barn?
Noen som har sett den? Syns det virker som en litt slapp type "skrekkfilm"...tar den seg opp etter hvert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vel sett 4-5 episoder, og må si jeg ble skuffet. Har hørt så utrolig mye bra, men kan ikke si den holder til forventningene.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER Stranger Things. 70-talls Sci Fi, med godt skuespill og produksjon. At barn er i hovedrollene er bare kult. 

Anonymkode: 858f1...dab

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drikkeflaska skrev:

Jeg har vel sett 4-5 episoder, og må si jeg ble skuffet. Har hørt så utrolig mye bra, men kan ikke si den holder til forventningene.. 

Du må se hele. Jeg synes det var litt trasig i starten, men så tar det seg opp :)

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Serien var midt i blinken for meg, men kan forstå at den virker litt merkelig for noen. Jeg synes det var gøy å se barn i hovedrollene, dro meg litt tilbake i egen barndom på en måte -og skuespillerene er herlige. Jeg synes kanskje sesong 1 var litt bedre enn sesong 2. Prøv å se litt mer, men kan jo hende det ikke var serien for deg. :laugh:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette "uhyret" og effektene rundt det. Følte det var litt oppbrukt. Gammelt nytt rett og slett. :fnise:  
Nytter ikke for meg å håpe på tv-grøss, når jeg blir sittende og gjespe av det...

Jeg skal så absolutt se resten av sesongen før jeg gjør meg opp en ordentlig mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Dette "uhyret" og effektene rundt det. Følte det var litt oppbrukt. Gammelt nytt rett og slett. :fnise:  
Nytter ikke for meg å håpe på tv-grøss, når jeg blir sittende og gjespe av det...

Jeg skal så absolutt se resten av sesongen før jeg gjør meg opp en ordentlig mening. 

Tja, forsåvidt enig der, kan ikke si jeg ble så forferdelig skremt jeg heller, men jeg likte godt mystikken rundt det hele og hvordan disse guttene gjør alt for å komme til bunns i det. Selv om det er litt "oppbrukt" synses jeg at et realt uhyre følger med i en slik type serie jeg da.:fnise: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uhyret som gjør serien så bra, det er alt det andre. Ungene er sykt flinke skuespillere, og det er i stor grad samspillet mellom karakterene og karakterutviklingen som for meg gjør at serien er så bra. Synes de videreførte denne delen veldig bra i sesong 2. Trusselen fra uhyret er såklart en viktig del av historiens utvikling, men selve uhyret og monstrene i seg selv er noe man har sett tusen ganger før.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som opplevde 80-tallet, skal det visst også være utrolig bra laget med mye rreferanser til hendelser og viktige 80-talls ting. Jeg har ikke noe å bidra med der, men ser det har vært mye diskusjoner rundt hvor bra de har fått til dette, og det skal visst være veldig, veldig bra. Er vel ikke så mange serier med fokus på 80-tall, og mange som er glad i serien på grunn av nostalgien.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha...jeg har ikke lest annet enn at hun Winona skulle spille ok i den. Husker henne fra noen filmer
"for lenge siden". Tror jeg skal finne ut mere om den før episode tre. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh...det har du helt rett i. Det er fort gjort og det skal jeg herved ikke gjøre.  :fnise:  *lever videre i spenning*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Duckie skrev:

For de som opplevde 80-tallet, skal det visst også være utrolig bra laget med mye rreferanser til hendelser og viktige 80-talls ting. Jeg har ikke noe å bidra med der, men ser det har vært mye diskusjoner rundt hvor bra de har fått til dette, og det skal visst være veldig, veldig bra. Er vel ikke så mange serier med fokus på 80-tall, og mange som er glad i serien på grunn av nostalgien.

Jeg har opplevd 80-tallet. Jeg facepalmet så mye av så mangt som de har gjort så feil. :P

Serien var bedre enn mye annet som lages i dag. Første sesong i alle fall. Andre sesong var mer sånn, "oi! vi tjente en masse penger på dette, så la oss lage noe mer for å tjene enda mer penger!".

Her er noen av kommentarene mine.

Anonymkode: 6c624...8ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har opplevd 80-tallet. Jeg facepalmet så mye av så mangt som de har gjort så feil. :P

Serien var bedre enn mye annet som lages i dag. Første sesong i alle fall. Andre sesong var mer sånn, "oi! vi tjente en masse penger på dette, så la oss lage noe mer for å tjene enda mer penger!".

Anonymkode: 6c624...8ed

Jeg har som sagt ikke opplevd 80-tallet, har bare lest at mange er imponert. Hadde det vært en slutten av 90-tallet/begynnelsen av 00-tallet hadde jeg vært mer inn i detaljer, men blir vel en stund til det kommer en slik serie såpass sterkt influert fra den tiden. Håper jeg. Kjenner jeg kunne begynt på en lang debatt for å lære mer om 80-tallet i ST og i virkeligheten men da ender vi bare opp med å spoile for TS og avspore tråden.

Men vi er ihvertfall enige om det viktigste, serien er bra! :)

Endret av Duckie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er helt i orden. Dere kan godt bruke denne tråden og snakke om hva dere vil som har med dette å gjøre,
for jeg har fått de svarene jeg lurte på og kan sette tråden på "ignorer". For deres skyld. :jepp:  Jupp, det gjør jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ung på åttitallet, og har sett veldig mye Stephen King som blir referert veldig mye til. Likte godt Stand by me, eller The Goonies, eller Super 8 (Spielberg) som alle handler om en guttegjeng som skal ordne opp i et mysterium.  Synes referansene dit er det mest morsomme ved serien.  Og filmmusikken som passer til.

Selve handlingen er ikke så spesiell, eller spesielt unik. . Jeg skjønner godt at serien har fått oppmerksomhet i kraft av nostalgi, men ikke i kraft av handlingen.

Det skal sies at det var veldig få irritasjonsmomenter i denne serien! Folk var ikke så "falske" med skjulte agendaer, og de holdt ikke ting hemmelig for hverandre slik at det oppstod en drøss med misforståelser, slik som i andre lignende serier.

Anonymkode: a5bb5...8c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...