aprilbrud Skrevet 27. januar 2005 #1 Skrevet 27. januar 2005 Jeg fikk spørsmål i dagboken min om hvordan vi skulle pynte i kirken, og det må jeg innrømme at jeg ikke hadde ofret en tanke! Kirken er utrolig flott i seg selv, men litt blomster og lys burde vi kanskje skaffe? Hadde vært kjekt med innspill fra hva dere har gjort/skal gjøre! Evt. bilder hadde også vært glimrende!
Gjest gjest1 Skrevet 27. januar 2005 #2 Skrevet 27. januar 2005 Du burde sjekke om det er flere som skal gifte seg i samme dag som dere. Da kan det jo være lurt å gå sammen om å pynte kirken. Jeg syns også kirken i selg selv er såpass flott. Jeg vet det er en vielse før oss samme dag så jeg har planer om å kontakte de og høre hva de har tenkt før jeg bestemmer meg for noe. Men jeg syns også kirken er såpass flott i seg selv at for vår det holder med ett par blomster oppe ved alteret.
Arwen Skrevet 27. januar 2005 #3 Skrevet 27. januar 2005 Vi skal ikke pynte, det blir helt feil synesjeg med masse sløyfer og stæsj. Vi skal bare ha alterbuketter vi.
aprilbrud Skrevet 27. januar 2005 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2005 Alterbuketter? Er det buketter som står oppå alteret? Foran?? Presten vår skal bare stå bak et lavt "gjerde", der vi kan knele foran. Ikke noe alter i sikte... Kanskje vi rett og slett kan spørre presten hva som er vanlig i "vår" kirke.
Arwen Skrevet 27. januar 2005 #5 Skrevet 27. januar 2005 Alterbuketter? Er det buketter som står oppå alteret? Foran?? Presten vår skal bare stå bak et lavt "gjerde"' date=' der vi kan knele foran. Ikke noe alter i sikte... Kanskje vi rett og slett kan spørre presten hva som er vanlig i "vår" kirke.[/quote'] Har ikke alle kirker et alter? :o Spør presten dere. Vi betaler kirken 300 kroner, så ordner de blomstene for oss.
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #6 Skrevet 27. januar 2005 Da vi giftet oss i fjor, kjøpte vi to store oppsatser til alteret. I tillegg festet vi enkle gerbera med gullbånd på annenhver av de fremste radene. Utenfor kirken hadde vi blant annet en stor krukke med solsikker og blomsterkaser. Blomster på alteret synes jeg man bør ha. Skal man ha oppsatser, tenk på at de bør være såpass store at man ser dem godt fra benker langt bak. Hva man gjør ut av pyntingen ellers, kommer jo an på hvordan kirken ser ut. Hos oss var trappa utenfor ganske stusselig, så vi prioriterte å sette blomster der.
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2005 #7 Skrevet 28. januar 2005 Alterbuketter? Er det buketter som står oppå alteret? Foran?? Presten vår skal bare stå bak et lavt "gjerde"' date=' der vi kan knele foran. Ikke noe alter i sikte... Kanskje vi rett og slett kan spørre presten hva som er vanlig i "vår" kirke.[/quote'] Dette "gjerdet" er alterringen. Bak presten, inntil veggen står det et bord. Det er alteret Slik er det i protestantiske kirker. I katolske kirker står alteret (bordet) lenger nede mot den første benkeraden hvor menneskene sitter.
Blueberry Skrevet 29. januar 2005 #8 Skrevet 29. januar 2005 Vi skal pynte kirka med blomster fra mors hage. Enkelt og naturlig.
lene24 Skrevet 29. januar 2005 #9 Skrevet 29. januar 2005 Jeg var så heldig at jeg vant gavekort på kirkepynting for 2 år siden på brudeshow, og fikk tillatelse til å benytte gavekortet når jeg selv skulle gifte meg Skal nok ha noen alterbuketter og i tillegg ha noen oppsatser på utsiden, på trappa, det synes jeg blir veldig fint på bildene!!!!
Martha Stewart Skrevet 31. januar 2005 #10 Skrevet 31. januar 2005 Vi har avtalt med paret som skal gifte seg etter oss i kirken at vi skal samarbeide om pyntingen. Er enige om at vi vil gjøre det veldig enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå