Gå til innhold

Angre en bekymringsmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man trekke tilbake en bekymringsmelding? Angrer på å ha sendt melding med mitt fulle navn på grunn av grove trusler og hevnaksjoner fra foreldrene i etterkant. Frykter for meg og min familie! 

Anonymkode: c566e...702

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Du kan kontakte politiet og anmelde truslene.

Anonymkode: f230b...197

• Liker 8
Skrevet

Dersom du har mottatt trusler må du anmelde disse til politiet samt ringe barnevernet og informere om hva som har skjedd etter du sendte inn bekymringen. De burde ikke ha gitt ut ditt navn (eller har foreldrene forstått hvem som har sendt den inn uten at barnevernet har sagt noe?)

Anonymkode: adde3...924

• Liker 3
Skrevet

Det høres jo ut som at det trengs en sjekk der fra bv. 

Hva truer de dere med? Du kan anmelde trusler til politiet.

Skrevet

Man kan ikke trekke tilbake en bekymringsmelding nei, en bekymringsmelding er alvorlig og det blir nok gjort en undersøkelse og rapport men forklar dette til bv/den som mottar meldingene og evnt få god sikkerhet og anonymitet(?) for deg og din familie. I også med at du frykter for deg og din families sikkerhet høres det ut som denne bekymrings meldingen trengtes.

• Liker 2
Skrevet

Foreldrene får vite hvem som har sendt om det ikke er gjort anonymt. 

Men du må anmelde det. Det er jo bare enda et bevis på at her trengs det noen som sjekker hvordan barna har det.

Anonymkode: 4f16e...884

Skrevet

Dokumenter alt. Ta vare på alt som skjer skriftlig, film eller ta lydopptak av alt som sies over telefon eller ansikt til ansikt. Dette trenger du i forhold til anmeldeler, og ikke minst dersom dette går så langt at du og familien din trenger beskyttelsestiltak fra politiet (sperret adresse, voldsalarm, kontaktforbud, nytt navn eller lignende). Dersom du føler at det allerede er gått så langt, MÅ du kontakte politiet NÅ. 

Anonymkode: 448d6...f96

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er måten du blir møtt å av foreldrene, tenker jeg du har enda en grunn til å tenke at du gjorde det rette ved å melde. 

Håper du anmelder og dokumenterer alt du mottar av trusler og hevnaksjoner. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...