Gå til innhold

Kan man anmelde noen for overvåkning av tlf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så dritt lei av eksen som overvåker telefonen min. Han får tak i nummeret mitt uansett og blander seg opp i livet mitt. Jeg har rett og slett fått nok! Nå vil jeg anmelde dette. Hvordan går jeg frem?

Anonymkode: 952e0...bc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Går det an å overvåke en annen person telefon og bruken av denne andre telefonen? Kan hvem som helst bare gjøre det?!?

• Liker 2
Skrevet

Blokker nummeret hans da vel.

Hvordan mener du han får overvåket tlf din egentlig?

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke mulig å overvåke tlf din kun gjennom et nummer. Det må litt mer til enn det. 

Anonymkode: 585c9...043

Gjest C.Tramell
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er ikke mulig å overvåke tlf din kun gjennom et nummer. Det må litt mer til enn det. 

Han kan ha installert mspy eller Flexyspy på den, men da må han ha hatt tilgang til telefonen i noen minutter for å få lastet dem ned. 

Skrevet
35 minutter siden, C.Tramell skrev:

Han kan ha installert mspy eller Flexyspy på den, men da må han ha hatt tilgang til telefonen i noen minutter for å få lastet dem ned. 

Da er det bare å tilbakestille mobilen til fabrikkinnstillinger. Regner med Hi har gjort det hvis hun har mistanker. Ellers høres innlegget ut som troll. 

• Liker 3
Skrevet

Hva mener du med overvåking? 

Skrevet

Hvordan ser man om man har et spionprogramm på tlf?

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det bare å tilbakestille mobilen til fabrikkinnstillinger. Regner med Hi har gjort det hvis hun har mistanker. Ellers høres innlegget ut som troll. 

Eller paranoia. 

Anonymkode: 0f6b4...f00

• Liker 2
Skrevet

Du drar på politistasjonen. Er ikke verre enn det. 

Skrevet

Du mener vel ikke overvåker, men at han ikke gir seg med å sende melding/blande seg i livet ditt?

Skrevet

Du vet vel vi har politi i Norge? Det er jo ganske logisk og lett å gå ned til politistasjonen og ta en prat med dem om dette. Da får du ordentlig svar på spørsmålet ditt, og du får høre politiets meninger om hva du kan gjøre videre..

Skrevet

Du kan definitivt anmelde noen for overvåkning av telefonen din, men om du ønsker å få han dømt for det så må du kunne bevise det. Er du forresten sikker på at det er TELEFONEN som er overvåket og ikke facebok, epost, pcen din eller noe slikt? (alternativt alt sammen) Det er MULIG politiet har kompetanse til å gjøre dette, men jeg tviler sterkt. Sannsynligvis må du nok leie inn noen eksperter privat for å avdekke slikt.

For å unngå overvåkning:

Bytt passord på alt, facebook, itunes, mail, twitter, instagram, snapchat, wifi, osv. Kjør factory reset på mobiltelefonen din (eller helst kast den) om har android (iphone er mye tryggere så den trenger du neppe å resette) og reinstaller  (eller kast) pcen din. 

NB: Dette fjerner gjerne masse spor, så om du vil ha noen dømt for dette så må du først sikre spor.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da fjerner du jo masse spor..

Skrevet
12 minutter siden, prt90 skrev:

Da fjerner du jo masse spor..

Regner med HI er smart til å ta kopier og ta andre bevis før hun gjør det. Utrolig vanskelig folk skal gjøre det da. 

Skrevet

Man kan da ikke overvåke en telefon bare ved å få tak i telefonnummeret. Da må han ha installert spionprogram, å det fjerner du lett ved å sette telefonen til fabrikkinnstillinger. Å du veit at vi har politi sant? 

Anonymkode: ecdfb...7b8

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er så dritt lei av eksen som overvåker telefonen min. Han får tak i nummeret mitt uansett og blander seg opp i livet mitt. Jeg har rett og slett fått nok! Nå vil jeg anmelde dette. Hvordan går jeg frem?

Anonymkode: 952e0...bc7

Hvordan gå fra? jo, start med å gå til politiet. 

Anonymkode: a1c70...7de

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med HI er smart til å ta kopier og ta andre bevis før hun gjør det. Utrolig vanskelig folk skal gjøre det da. 

For det er jo kjempelett å gjøre uten å ødelegge bevis... 

Skrevet
10 timer siden, prt90 skrev:

For det er jo kjempelett å gjøre uten å ødelegge be

Glem det politiet kommer aldri til å prioritere dette uansett, det koster enormt med penger å få dette inn til analyse og få alt ut av pc og mobiltelefon. Det må nok alvorlig kriminalitet til før Politiet tar slike skritt (vold,voldtekt,drap). Men vedkommende bør gå til politiet og melde fra, slik at de vet om saken om noe videre skulle skje, søke litt råd om typen kan bli "farlig".

Så er det bare å skifte passord på alt som er! Wifi,epost og alle sosiale media. Det er mest sannsynlig der  han snapper opp informasjon, og få et hemmelig telefonnummer slik at han ikke bare kan snappe det opp i noen tilfeldige registre.

Er det installert noe avansert avlyttingsprogramvare  på telefonen er det ikke sikkert det holder med resette telefonen, ville gått for å skiftet den ut, det er noe herk med slik programvare, for ikke bare kan det avlyttes, man kan også se alt som skjer på telefonen, også tekstmeldinger og koder som slås.

• Liker 1
Skrevet

Ikke glem PCen, den er enda enklere å overvåke enn mobiltelefonen.

Et hot tips er at iPhone er spektakulært mye vanskeligere å overvåke enn Android telefoner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...