AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #1 Skrevet 12. november 2017 Jeg trenger å forbedre snittet mitt. Planen er derfor å ta opp i hvert fall geografi og historie, for disse vet jeg at jeg kan forbedre. Men jeg trenger å forbedre minst ett fag til, så da tenker jeg å ta opp nynorskeksamen som jeg fikk 4 på. Problemet er at jeg har 5 i nynorsk standpunkt, men på eksamen fikk 4. Kan jeg ta dette opp? Fikk også 6 i norsk muntlig standpunkt, men 5 på eksamen. Kan eksamener i seg selv tas opp? Og må jeg ta opp bokmål når jeg skal ta opp nynorskeksamen? Regner med det går greit å ta opp geografi, historie og ev. nynorskeksamen og kanskje muntlig dersom det går? Muligens også 1P, kanskje også 2P. I tillegg til å jobbe ved siden av. Jeg må få 6 i alle fagene utenom nynorskeksamen, der det går greit med 5 (men skal selvsagt prøve på 6). Hadde 5 i geografi og vippet mellom 5 og 6 i historie. Dersom jeg mot formodning skulle gå ned i karakter i fagene jeg tar som privatist, er det da slik at den beste karakteren får stå? Siste spørsmål: Man kan få 8 alderspoeng. Jeg har også fullført et årsstudium, vil jeg da til sammen få 10 poeng? Eller er det noen regler som tilsier at det ikke går å få så mange poeng? Anonymkode: 40412...c71
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #2 Skrevet 12. november 2017 Du får 8 alderspoeng og 2 poeng for årsstudium, forsvaret, osv, så du får til sammen 10 poeng ja. Når du tar opp f.eks. eksamen i nynorsk vil du få en enkelt karakter (standpunktskarakter), istedenfor vanlig og eksamen. Anonymkode: c6af4...60d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #3 Skrevet 12. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får 8 alderspoeng og 2 poeng for årsstudium, forsvaret, osv, så du får til sammen 10 poeng ja. Når du tar opp f.eks. eksamen i nynorsk vil du få en enkelt karakter (standpunktskarakter), istedenfor vanlig og eksamen. Anonymkode: c6af4...60d Ok, så hvis jeg får 5 på eksamen (som jeg også har i standpunkt), vil jeg ha ett fag mindre å regne på når jeg regner ut snittet? Vet du om bokmål også må tas opp når jeg tar opp nynorsk? TS Anonymkode: 40412...c71
Gjest SkoleNerden Skrevet 12. november 2017 #4 Skrevet 12. november 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, så hvis jeg får 5 på eksamen (som jeg også har i standpunkt), vil jeg ha ett fag mindre å regne på når jeg regner ut snittet? Vet du om bokmål også må tas opp når jeg tar opp nynorsk? TS Anonymkode: 40412...c71 Usikker på det første du spør om, men du behøver ikke å ta opp igjen bokmål. Norsk har tre eksamener som privatist og du velger selv hvilken av de du vil melde deg opp på. Kan forøvrig anbefale deg å melde deg på sidemål undervisning hos Sonans🙂
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #5 Skrevet 12. november 2017 9 minutter siden, SkoleNerden skrev: Usikker på det første du spør om, men du behøver ikke å ta opp igjen bokmål. Norsk har tre eksamener som privatist og du velger selv hvilken av de du vil melde deg opp på. Kan forøvrig anbefale deg å melde deg på sidemål undervisning hos Sonans🙂 Sonans er veldig dyrt, i tillegg så bor jeg i en liten by og måtte isåfall flyttet ganske langt. Er det virkelig så vanskelig å ta opp fag på egenhånd, dersom motivasjonen er der? TS Anonymkode: 40412...c71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå