AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #1 Skrevet 12. november 2017 Akkuratt blitt slutt mellom meg og samboeren. Og vi har prøvd å dele ting og møbler likt, men jeg ender opp uten sofa, støvsuger, komfyr og diverse kjøkkenting. Jeg har absolutt INGEN penger til å kjøpe dette igjen, da jeg har liten inntekt og stor gjeld (får gjeldsordning om ett år). Hadde det ikke vært for gjelda mi hadde jeg tatt opp ett lån på 10k og kjøpt inn det jeg trenger, men det kan jeg jo ikke da alle banker vil si nei grunnet kredittsjekk. Har ingen familie som kan hjelpe meg heller. Hva faen skal jeg gjøre? Er det ingen steder man kan låne uten at de tar å sjekker ell lignende? Gjelda er min feil, så leter ikke etter sympati. Bare råd og tips Anonymkode: 4be4e...150
Lavendela Skrevet 12. november 2017 #2 Skrevet 12. november 2017 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkuratt blitt slutt mellom meg og samboeren. Og vi har prøvd å dele ting og møbler likt, men jeg ender opp uten sofa, støvsuger, komfyr og diverse kjøkkenting. Jeg har absolutt INGEN penger til å kjøpe dette igjen, da jeg har liten inntekt og stor gjeld (får gjeldsordning om ett år). Hadde det ikke vært for gjelda mi hadde jeg tatt opp ett lån på 10k og kjøpt inn det jeg trenger, men det kan jeg jo ikke da alle banker vil si nei grunnet kredittsjekk. Har ingen familie som kan hjelpe meg heller. Hva faen skal jeg gjøre? Er det ingen steder man kan låne uten at de tar å sjekker ell lignende? Gjelda er min feil, så leter ikke etter sympati. Bare råd og tips Anonymkode: 4be4e...150 Ta deg en tur på nav. Mulig de kan hjelpe deg. Kan du leie en møblert leilighet? Evt finn.no Endret 12. november 2017 av Lavendela
Eneri Skrevet 12. november 2017 #3 Skrevet 12. november 2017 Sjekk på gis bort på Finn og evt på facebook om det er en kjøp/salg/gi bortside for din by. Bor selv i en veldig liten by, og her hender det at eldre komfyrer/hybelkomfyrer gis bort. Det samme gjelder sofaer. Kanskje noen i din omgangskrets kan låne deg en sofa en stund? Ellers får du prøve å økende inntekten din litt; kanskje tilby rundvask/barnepass/hundepass/maling el mot penger el en sofa/komfyr el. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #4 Skrevet 12. november 2017 Finn gis bort er gull verdt! Fikk selv en 1 år gammel sofa gratis der, kjempefin! Gjelder å oppdatere siden hele tiden og hive seg på med en gang det blir lagt ut, ellers er det gitt bort for lengst. Anonymkode: c1655...1c2
isw Skrevet 12. november 2017 #5 Skrevet 12. november 2017 Du får ingen lån uten kredittsjekk nei. Her må du bare være kreativ, se etter ting som gis bort eller selges billig. Syntes dette høres trist ut. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #6 Skrevet 12. november 2017 Jeg var i en situasjon når jeg studerte at jeg ikke hadde sofa eller støvsuger en liten stund. Jeg har dessverre ikke tips til hvordan du kan skaffe penger enkelt og fort, men jeg har noen andre tips, så fremt det er sånn at du klarer å spare opp noen kroner her og der i lengden? - Er det sånn at du må ha sofa? Bare for en liten stund, klarer du deg uten? Har du mulighet til å legge noen puter på gulvet/mot veggen, og sitte der og se TV? Eller har du mulighet til å bruke senga frem til du får deg sofa igjen? Har du en ekstra seng i huset som du kan flytte på stua, dekke til med tepper og puter, og ha en slags sofa/seng-hybrid? Har du mulighet til å bruke teppe og puter som matcher hverandre og resten av stua, kan det bli riktig så stilig. F.eks. her. - Har du mulighet til å kjøpe en billig kost m/brett, og bare bruke det istedet for støvsuger? Støvsuger er selvfølgelig kjappere og mer effektiv, men i nødens stund vil en kost fungere like bra. Har du tepper kan det bli litt vanskelig, men det du kan gjøre er å bruke kosten på teppet for å fjerne hår og lignende som ligger på toppen, og se om du kan låne en støvsuger av noen innimellom (f.eks. venner, nabo, familie?) - Å lage ting uten komfyr er også vanskelig,men ikke umulig. Har du mikrobølgeovn? Det blir selvsagt ikke noen herremåltider ut av det, men det blir varm mat. Man kan også koke grønnsaker i mikroen, og lage eggerøre. Man kan også steke bacon i mikrobølgeovn. Her er diverse mikrobølgeovn-oppskrifter du kan se på hvis du er interessert. Har du vedovn, med flat topp? Da kan du også lage mat oppå der, men det blir selvsagt hakket mer komplisert med mindre du fyrer hele tiden på vinteren - og selv da vil det ta lang tid og kreve en del arbeid. - De andre kjøkkentingene, så stiller jeg det samme spørsmålet jeg spurte om sofaen, er det noe du må ha? Når jeg var i den situasjonen der jeg nesten ikke hadde noe som helst, hadde jeg svært lite kjøkkenting også. Jeg startet med én stekespade, ei stekepanne og ei gryte. Noen få bestikk, skåler, fat, glass og kopper var jeg så heldig å fikk låne av min far. Har du det du absolutt trenger, eller mangler du det grunnleggende? Kan du få det til å fungere likevel? Jeg vil også anbefale Finn og andre bruktbutikker på det sterkeste. Jeg kjøpte meg bl.a. senger på en lokal bruktbutikk for en veldig billig penge. Ser du på Finn kan du også være så heldig at du finner gratis ting. Nå aner jeg selvsagt ikke hvor du bor så kan ikke hjelpe deg så mye... Men her kan du f.eks. finne sofa gratis på Finn. (Håper linken fungerer.) Det samme gjelder alle de tingene du trenger. Det er nok den beste langsiktige løsningen frem til du får råd til å kjøpe egne ting (noe jeg går utifra at du ønsker siden du snakker om å skaffe penger, og ikke brukte møbler?). Anonymkode: e5419...864 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #7 Skrevet 12. november 2017 Takk for svar Mye gode råd her! Skal se litt på finn etc. Men jeg må også betale en del av depositumet til han, så jeg trenger penger i tillegg.. Jeg får se hva jeg finner ut av. Anonymkode: 4be4e...150 1
Cleopatra Skrevet 12. november 2017 #8 Skrevet 12. november 2017 Du kan få mye bra på finn som er gratis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå