Gå til innhold

Hvordan takle nysgjerrige kolleger som må bry seg med alt?

Anbefalte innlegg

Gjest JeSuisLouise
Skrevet

De er veldig hyggelige de jeg jobber med altså, og det er god stemning. Men jeg syns litt for ofte at de bryr seg med ting de ikke har noe med. F.eks hvis jeg ikke er med kjæresten en helg så syns de det er fryktelig rart. Men herregud, han må jo få lov å besøke familien sin og sånt han også. 

Hva kan jeg si for at de skal slutte? Ofte svarer jeg ikke eller begynner å snakke om noe annet. Men jeg er så lei av at folk skal bry seg sånn med mitt privatliv. En ting er smalltalk, men å spørre meg om intime detaljer som har med meg og kjæresten å gjøre syns jeg ikke noe om. Flere som opplever dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Neste gang det skjer spør du henne når det var siste gang hun hadde sex med noe som ikke trengte batterier. 

Endret av Outlander
  • Liker 4
Skrevet

Noen folk bare elsker å ha noe å skravle om.

Jeg som har vært singel en stund har fått et flott rykte om at jeg er lesbisk..mmm..ja...tok ikke dette særlig hardt til meg da og lar dem få tro det hvis de vil. Jeg vet jo at jeg ikke er lesbisk.

Jeg tror faktisk at noen ganger må man si rett ut at folk kan passe sine egne saker og de vet ikke mer om deg enn hva du deler så du VELGER åpenbart å la folk få vite at du ikke har vært med kjæresten en hel helg.

• Liker 1
Gjest JeSuisLouise
Skrevet
13 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Noen folk bare elsker å ha noe å skravle om.

Jeg som har vært singel en stund har fått et flott rykte om at jeg er lesbisk..mmm..ja...tok ikke dette særlig hardt til meg da og lar dem få tro det hvis de vil. Jeg vet jo at jeg ikke er lesbisk.

Jeg tror faktisk at noen ganger må man si rett ut at folk kan passe sine egne saker og de vet ikke mer om deg enn hva du deler så du VELGER åpenbart å la folk få vite at du ikke har vært med kjæresten en hel helg.

Seriøst, går de rundt og sier det om deg..? Så ufint. Noen folk er så utrolig frekke. Men det er vanskelig for når folk spør hva jeg skal i helgen, som nå på fredag, sa jeg bare at det blir deilig med en rolig helg. Så spurte de (er mannfolka som er mest nysgjerrig av en eller annen grunn) om jeg skulle være med kjæresten og da kunne jeg jo nesten ikke lyve. 

Nesten hver dag er de SÅ opptatt av hva jeg gjør etter jobb og. Jeg kan så klart be de passe sine egne saker, jeg forstår ikke hvorfor mitt privatliv er så ufattelig interessant :fnise: Det virker som de tror jeg lever et skikkelig glamorøst liv. De kommer også med ufine seksuelle utsagn som gjør meg kvalm, av typen "jeg syns du går litt rart i dag, har du hatt deg i natt?" 

Og dette er menn på 40+ stort sett. Mitt sexliv er fullstendig privat og ikke noe jeg deler med noen. Og HVERTFALL ikke noe som egner seg som samtale-emne på jobb. Blir bare så lei! 

Skrevet
11 minutter siden, JeSuisLouise skrev:

Seriøst, går de rundt og sier det om deg..? Så ufint. Noen folk er så utrolig frekke. Men det er vanskelig for når folk spør hva jeg skal i helgen, som nå på fredag, sa jeg bare at det blir deilig med en rolig helg. Så spurte de (er mannfolka som er mest nysgjerrig av en eller annen grunn) om jeg skulle være med kjæresten og da kunne jeg jo nesten ikke lyve. 

Nesten hver dag er de SÅ opptatt av hva jeg gjør etter jobb og. Jeg kan så klart be de passe sine egne saker, jeg forstår ikke hvorfor mitt privatliv er så ufattelig interessant :fnise: Det virker som de tror jeg lever et skikkelig glamorøst liv. De kommer også med ufine seksuelle utsagn som gjør meg kvalm, av typen "jeg syns du går litt rart i dag, har du hatt deg i natt?" 

Og dette er menn på 40+ stort sett. Mitt sexliv er fullstendig privat og ikke noe jeg deler med noen. Og HVERTFALL ikke noe som egner seg som samtale-emne på jobb. Blir bare så lei! 

Dette er ikke greit! Si fra, dersom du er trygg på det, eller bare rapporter det til ledelsen. 

Anonymkode: 40df3...8f1

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Svar, Ja, er du misunnelig 

Gjest JeSuisLouise
Skrevet
1 minutt siden, Calandria skrev:

Svar, Ja, er du misunnelig 

Haha bra svar, om jeg hadde turt å svare det :fnise:

Skrevet
2 timer siden, JeSuisLouise skrev:

Ja skjønner at det ikke er lett å be folk passe sine egne saker.

De seksuelle kommentarene er absolutt ikke greit. Jeg vet hvordan det er da jeg jobber med mange menn og humoren deres er på vgs nivå. Men heldigvis slipper jeg slike utsagn direkte,det er mer at de 'diskuterer' sex og sånn,skikkelig turn off.

Jeg synes du skal si "Nå får du faen meg gi deg! Du snakker ikke sånn til meg!" Så får de bare mene at du er prippen eller whatever. Jeg fikk jo direkte kommentarer før,men ble etterhvert lei og sa ifra. Da hadde jeg plutselig ikke humor og var uptight....men de ga seg med direkte utsagn til meg.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, JeSuisLouise skrev:

Nesten hver dag er de SÅ opptatt av hva jeg gjør etter jobb og. Jeg kan så klart be de passe sine egne saker, jeg forstår ikke hvorfor mitt privatliv er så ufattelig interessant :fnise: Det virker som de tror jeg lever et skikkelig glamorøst liv. De kommer også med ufine seksuelle utsagn som gjør meg kvalm, av typen "jeg syns du går litt rart i dag, har du hatt deg i natt?

Du må bare svare med noen drøye og litt smånedverdigende replikker tilbake!

Skrevet
16 minutter siden, penny_ skrev:

Du må bare svare med noen drøye og litt smånedverdigende replikker tilbake!

Jeg hadde virkelig bare besvart noe sånt med et nedlatende blikk. Bare signalisert at du er en dust og jeg verdiger deg ikke et svar.

Anonymkode: 78c99...ff7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...