Gå til innhold

reise til utlande med kjæresten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 16 år er i lag med en gutt som er 5 år eldre enn henne. De har vært sammen i snart 1 år, og nå planlegger de tur til utlande sammen for å feire det i utlande. Jeg og mannen min har snakket mye om dette frem og tilbake, vi tenker at det er greit pga de har vært sammen så lenge og hun er jo 16 år, men vi vet heller ikke hva andre foreldre hadde tenkt om denne situasjonen.

råd og tips?

Anonymkode: 8f291...622

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket «utland»? Er ikke stor forskjell på en hyttetur i Norge og en langhelg i Sverige, men ville ikke vært like happy for en backpackertur til Sør-Amerika.

Anonymkode: 9a270...670

Skrevet

de har tenkt å reise til London

Skrevet

Synes det virker ok. Jeg reiste sammen med min kjæreste til London da vi begge var 16.

Skrevet
23 minutter siden, Mona123 skrev:

Synes det virker ok. Jeg reiste sammen med min kjæreste til London da vi begge var 16.

er det ikke alderårsgrense på hotell?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er det ikke alderårsgrense på hotell?

Det har jeg null peil på. Det gikk i alle fall for oss å overnatte. 

Skrevet

Du hadde ikke noe problem at en 20 år gammel mann hadde sex min din 15 år gammel datter??!! 🤯

Anonymkode: 79a8a...0fd

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde ikke noe problem at en 20 år gammel mann hadde sex min din 15 år gammel datter??!! 🤯

Anonymkode: 79a8a...0fd

vi fikk vite det ganske nylig, hun fylte 16 år for noen mnd siden. Synes ikke vi skal ødlegge noe når de har vært sammen så lenge. Alder er uansett bare tall, så lenge det er ekte kjærlighet så synes vi det er greit.

• Liker 1
Skrevet

London høres jo kjempe koselig ut på denne tiden, la ungdommen kose seg litt. Men kanskje det hadde vært lurt at dere traff gutten før de drar, så dere kan bli litt kjent?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

vi fikk vite det ganske nylig, hun fylte 16 år for noen mnd siden. Synes ikke vi skal ødlegge noe når de har vært sammen så lenge. Alder er uansett bare tall, så lenge det er ekte kjærlighet så synes vi det er greit.

ehhhhhhh- alder er aldri «bare» et tall, en 15-åring er svärt mye yngre enn en på 20, tross alt snakk om hvor mye «modnere» jenter er enn gutter. Det er mye större forskjell mellom 15 og 20 enn mellom 20 og 25, enn si mellom 35 og 40. 

Ekte kjärlighet?? Igjen - lett naivt vil jeg mene. Alle på den alderen mener vel at det er ekte kjärlighet, selv om mange skifter kjärester ofte. 

Personlig ville jeg ikke latt de reise på tur sammen - jenta har hatt kjäreste i nesten ett år uten at hun har villet si noe om det, enn si presentere han for dere. Alle mine varsellamper ville iallfall blinket. Hun er fortsatt såpass ung at der kan si nei - men det krever selvsagt en del av dere som foreldre. At dere faktisk tar ansvar som voksne, f.eks. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...