Gå til innhold

Flere som håper på en verdenskrig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går nesten og håper på og ønsker at vi får en ny verdenskrig. Det virker nesten som om vi trenger det. Alle land har bygget seg opp igjen og skapt noe positivt etter de verdenskriger vi har hatt sist. Så jeg tror det kunne vært positivt?

Anonymkode: 6adbf...71d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verdenskrig og verdenskrig. Det vi trenger er en krig for å ta tilbake Europa! Og det vil nok skje, spørsmålet er bare når og hvordan.

Anonymkode: e8ad9...ea9

• Liker 4
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går nesten og håper på og ønsker at vi får en ny verdenskrig. Det virker nesten som om vi trenger det. Alle land har bygget seg opp igjen og skapt noe positivt etter de verdenskriger vi har hatt sist. Så jeg tror det kunne vært positivt?

Du har åpenbart ikke satt deg inn i verken 1 eller 2 verdenskrig skjønner jeg. 

• Liker 20
Skrevet

Europa ble satt tilbake flere 10 år etter både 1 og 2 verdenskrig.

Anonymkode: ce5c6...90a

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Mystix skrev:

Du har åpenbart ikke satt deg inn i verken 1 eller 2 verdenskrig skjønner jeg. 

Etter andre verdenskrig ble det bygget massevis i både Norge og så godt som alle andre land? Folk hadde jobber og alt gikk godt.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Etter andre verdenskrig ble det bygget massevis i både Norge og så godt som alle andre land? Folk hadde jobber og alt gikk godt.

Du er klar over at det ble bare bygget opp fordi de var bombet sønder og sammen ikke sant ?

• Liker 8
Skrevet

Still spørsmålet til de som levde under forrige verdenskrig og se hvilke svar du får.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at det ble bare bygget opp fordi de var bombet sønder og sammen ikke sant ?

I tillegg til brent opp, de brant opp hele samfunn i Finnmark og Nordtroms og titusenvis måtte flykte sørover eller gjemme seg i huler.  Men det var nok bare bra det, for da fikk de jo bygd det opp igjen. :rolleyes:

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Iløpet av andre verdenskrig ble det faktisk bygd ut temmelig mye i Norge. Spesielt innenfor infrastruktur, for eksempel jernbane og flyplasser. Men tyskerne brukte jo en god del russiske krigsfanger da, og dem fikk ikke særlig flott behandling for å si det sånn...                                        

Men dette er ikke noe som det egentlig ble snakket noe særlig om etter at krigen faktisk var overstått. Da skulle det utelukkende regnes hvor mye Norge viss nok hadde TAPT på krig og okkupasjon...    

Anonymkode: 5d584...54f

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, jeg vil ikke oppleve, det. Er du klar over hvor fælt det var under krigen? Kanskje du burde fulgt med i historien, lese litt bøker, se noen dokumentarer...

Skrevet
7 minutter siden, FrittgåendeBurugle skrev:

Still spørsmålet til de som levde under forrige verdenskrig og se hvilke svar du får.

Det er ikke mange eldre som ønsker seg en ny verdenskrig, men påfallende mange av de (i allefall der jeg bor) er også sterkt kritiske til hvordan samfunnet vårt har utviklet seg mtp. innvandring, grensekontroll osv. Så jeg vet ikke helt. 

Anonymkode: 84c90...140

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Dette er det mest sado-masokistiske jeg har hørt i mitt liv. Jeg trodde sado-masokisme bare fantes i relasjoner der den ene var sadist og den andre masokist, men her skjer begge i stort monn på samme tid. Sadist for man vil påføre andre denne smerten, og masokist fordi man vil oppleve den selv. 

Evt. er det kanskje bare idiotisk og ikke gjennomtenkt.  

Skrevet
53 minutes ago, AnonymBruker said:

Iløpet av andre verdenskrig ble det faktisk bygd ut temmelig mye i Norge. Spesielt innenfor infrastruktur, for eksempel jernbane og flyplasser. Men tyskerne brukte jo en god del russiske krigsfanger da, og dem fikk ikke særlig flott behandling for å si det sånn...                                        

Men dette er ikke noe som det egentlig ble snakket noe særlig om etter at krigen faktisk var overstått. Da skulle det utelukkende regnes hvor mye Norge viss nok hadde TAPT på krig og okkupasjon...    

Anonymkode: 5d584...54f

Og du kjenner formodentlig mange som levde under krigen? Er du klar over hva tap betyr i krigstid?

Anonymkode: d612c...6c8

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har vi også det. :-))

Anonymkode: 624bc...4ce

Skrevet

Det var jo også noe å ønske seg. 

Vi andre håper at trumpeten og rocket man roer ned snart. 

Skrevet

Verdenskrig og verdenskrig. Det vi trenger er en krig for å ta tilbake Europa! Og det vil nok skje, spørsmålet er bare når og hvordan.

Anonymkode: e8ad9...ea9

Enig! Krig mot EU! De har rasert europa.

...du mente vel selvfølgelig noe annet eller... 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Rainstorm skrev:

Dette er det mest sado-masokistiske jeg har hørt i mitt liv. Jeg trodde sado-masokisme bare fantes i relasjoner der den ene var sadist og den andre masokist, men her skjer begge i stort monn på samme tid. Sadist for man vil påføre andre denne smerten, og masokist fordi man vil oppleve den selv. 

Evt. er det kanskje bare idiotisk og ikke gjennomtenkt.  

Tror TS tror at hen får det like komfortabelt som før fordi "de andre" kriger. 

• Liker 4
Skrevet

Nei. Men skulle gjerne hatt den nullstillingen av reguleringene som følger av en krig.

Anonymkode: a7300...4cf

• Liker 1
Skrevet

I forhold til mange andre land så slapp Norge faktisk ganske lett unna under 2 verdenskrig. 

Norge og Danmark var nok de landene som slapp billigst unna den tyske okkupasjonen.

• Liker 1
Skrevet

Da skjønner man at man har det for godt. Og ikke kan en eneste drit historie.

Anonymkode: 18363...e4b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...