Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #1 Skrevet 27. januar 2005 Kan jeg legge inn linken til favicon-et i CSS filen, eller må den inn i hver enkelt html-side?
Crazee Skrevet 27. januar 2005 #2 Skrevet 27. januar 2005 Det må nok inn i html-sidene ja. Om du då ikkje kan leggja det i rota på serveren, då treng du ikkje gjera meir. (Men å leggje inn på kvar side er "tryggare", sidan ulike nettlesarar kan ignorere det elles.) (Hmmm - eg bør kanskje oppdatere artikkelen min om favicon...?)
Grooo Skrevet 27. januar 2005 #3 Skrevet 27. januar 2005 Det fungerer vel ikke i Opera hvis den ikke ligger på hver enkelt side?
Crazee Skrevet 27. januar 2005 #4 Skrevet 27. januar 2005 Tja - eg har ikkje ikonet på kvar side, men det dukkar no opp i Opera hjå meg. Kanskje fordi eg har lagt sida i bokmerkene mine? Om du går her og prøver, ser du ikonet då? (Tilfeldig valgt side frå min nettstad, utan referanse til ikon.)
Grooo Skrevet 27. januar 2005 #5 Skrevet 27. januar 2005 Sitter på pc uten Opera nå, og i Explorer her fikk jeg ikke opp noe favicon på den siden....
Crazee Skrevet 27. januar 2005 #6 Skrevet 27. januar 2005 Explorer krev at du må leggja sida/nettstaden i bokmerken først... :-? (Dumme explorer)
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #7 Skrevet 27. januar 2005 Tja - eg har ikkje ikonet på kvar side' date=' men det dukkar no opp i Opera hjå meg. Kanskje fordi eg har lagt sida i bokmerkene mine? Om du går her og prøver, ser du ikonet då? (Tilfeldig valgt side frå min nettstad, utan referanse til ikon.) Stemmer det. Det er nok at ikonet er lagret på roten, men pass på at du ikke velger "embbed icons only" i oppsettet. Da vil Opera bare vise ikoner som siden eksplisitt spesifiserer. Et problem er at vi (ja, jeg jobber med koden) bare støtter å lagre ett ikon pr server. Det gjør at sub-ikoner ikke vil bli vist i bokmerkelisten. Det er på todo-listen å forbedre dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå