AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #1 Skrevet 12. november 2017 Ofte får eg ein del bemerkninger ved matbordet når eg er på besøk eller har besøk av svigermor. Som oftast dreier det seg om klesplagget mitt. Ho orkar ikkje sjå meg med den genseren, den ser so varm ut. So ber ho meg kle av meg. Andre eks er at eg ikkje har fin nok skjorte. Dermed vert eg sendt på badet og får tidelt en av svigerfars gamle og slitte skjorter. Ho sitter alltid som en "dronning" og stirrar med falkeblikk på kva eg gjer. Virkar som ho tenkar ekstra hardt der ho sit når eg er på besøk. Eg er av den konfliktsky sorten og får først ein reaksjon utover kvelden når eg har fått tenkt over kor kontrolerande jo er over meg. Høgtidar er sjølvsagt verst. Grur meg til Jul. Heldigvis skal vi aldri feire sjølvaste Julaften der meir. No har vi to småbarn og ynskjer og skape vår eiga Jul, noko svigermor tar svært tungt. Kjennar faktisk litt skadefryd over dette. Litt trist, men vi er vell alle litt onde innerst inne. Hilsen oppgitt mann Anonymkode: fb3f5...67b 5
heipådegsann Skrevet 12. november 2017 #2 Skrevet 12. november 2017 For en utrolig dårlig oppførsel av henne. Vet damen din hvor mye dette plager deg? Synes kanskje hun skulle tatt seg en prat med moren sin og satt ned foten. 8
Hoppetaujenta Skrevet 12. november 2017 #3 Skrevet 12. november 2017 Kjære deg; du må sette foten ned. Ta den ubehagelige samtalen og la henne forstå at du er en voksen kar som selv bestemmer hva du vil ha på deg, hvor mye du vil ha på deg og om du vil ta noe av deg. Gjør du ikke det så vil hun behandle deg som ei bikkje så lenge hun kjenner deg. Trekk pusten og gå til verket. Og lykke til. 10
Honey Dew Skrevet 12. november 2017 #4 Skrevet 12. november 2017 Jeg hadde sagt klart ifra med en gang. Hadde aldri godtatt det der 5
Gjest Catalina Culès Skrevet 12. november 2017 #5 Skrevet 12. november 2017 Be henne holde kjeft, noen ganger må man bare gå drastisk til verks.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #6 Skrevet 12. november 2017 Altså ingen får fortelle meg hva slags klær jeg skal ha på meg, eller om jeg skal ta det av. Det får være grenser. Ikke lett når man er konfliktsky, men har hu fått tilsnakk av mannen/samboeren din? Hvis ikke er det på høy tid! Gud bedre jeg hadde blitt skamfull hvis moren min hadde oppført seg sånn. Anonymkode: 017ff...84f 3
Måbarefåsiat... Skrevet 12. november 2017 #7 Skrevet 12. november 2017 Du må kle av deg fordi hun synes det ser varmt ut? Det er som småbarnsmødre som synes det er kjølig og da må alle kle på seg... Ta det opp med fruen, sånn som dette kan det jo ikke være. 7
Djungelvrål Skrevet 12. november 2017 #8 Skrevet 12. november 2017 Må du gå i gamle og slitte herreskjorter istedet for det du har på deg??? Hvorfor finner du deg i det? Det er vel din sak hva du har på deg! 9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #9 Skrevet 12. november 2017 Dette svigermonsteret er det bare å drite i. Hadde aldri skiftet klær fordi noen mente genseren så for varm ut, hadde jeg bedt henne om å nappe barten på overleppa, for jeg orker ikke å se på stubbene hennes. Anonymkode: 776ae...6a7 9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #10 Skrevet 12. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette svigermonsteret er det bare å drite i. Hadde aldri skiftet klær fordi noen mente genseren så for varm ut, hadde jeg bedt henne om å nappe barten på overleppa, for jeg orker ikke å se på stubbene hennes. Anonymkode: 776ae...6a7 da* Anonymkode: 776ae...6a7
Salka Skrevet 12. november 2017 #11 Skrevet 12. november 2017 Herregud, for et grusomt kvinnemenneske. Hadde bedt henne klappe igjen brødsaksa. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #12 Skrevet 12. november 2017 Nå minnet du meg på en episode, TS. Kanskje dette kan være til inspirasjon? Hyttetur (trodde jeg) med daværende samboer, samboers far, samboers onkel og samboers 2 barn. Hensikten med turen var å bytte vinduer på hytta. Ikke kjøreveg helt frem, siste 1,5 timene er til fots. Vinduene var alt på plass på hytta. Vel fremme fyres det i ovnen og svigerfar setter på kaffe. Så skal arbeidet starte, - jeg er klar - og får beskjed om å passe samboers barn! I tillegg blir jeg fortalt at jeg får etter fattig evne prøve å holde varmen i ovnen Javel. Det går en djevel i meg Jeg kan kunsten å fyre med ved, - og det gjør jeg. Så til de grader at ovnen nesten står og hopper da karene kommer inn. Svigerfar blir litt perpleks og ymter stille noe om at han burde ha passet munnen sin. Det siste vinduet setter svigerfar og jeg inn på noen minutter. Etter dette ble vi gode venner og svigerfar hadde forstått at han ikke burde ta for gitt at svigerdatter var tapt bak en vogn Anonymkode: e88d9...81a 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #13 Skrevet 12. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ofte får eg ein del bemerkninger ved matbordet når eg er på besøk eller har besøk av svigermor. Som oftast dreier det seg om klesplagget mitt. Ho orkar ikkje sjå meg med den genseren, den ser so varm ut. So ber ho meg kle av meg. Andre eks er at eg ikkje har fin nok skjorte. Dermed vert eg sendt på badet og får tidelt en av svigerfars gamle og slitte skjorter. Ho sitter alltid som en "dronning" og stirrar med falkeblikk på kva eg gjer. Virkar som ho tenkar ekstra hardt der ho sit når eg er på besøk. Eg er av den konfliktsky sorten og får først ein reaksjon utover kvelden når eg har fått tenkt over kor kontrolerande jo er over meg. Høgtidar er sjølvsagt verst. Grur meg til Jul. Heldigvis skal vi aldri feire sjølvaste Julaften der meir. No har vi to småbarn og ynskjer og skape vår eiga Jul, noko svigermor tar svært tungt. Kjennar faktisk litt skadefryd over dette. Litt trist, men vi er vell alle litt onde innerst inne. Hilsen oppgitt mann Anonymkode: fb3f5...67b Er du så tafatt? Hallo, be henne holde godt kjeften sin igjen! Enkelt og greit. Anonymkode: 99c8a...854 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #14 Skrevet 12. november 2017 Hun er en bølle. Be henne oppføre seg. men vær forbredt på at helvete er løs. I så tilfelle er det kanskje like greit så du slipper å se henne igjen Anonymkode: 68812...885 1
minister-mio Skrevet 12. november 2017 #15 Skrevet 12. november 2017 Du har ikke fin nok bluse så må skifte til en gammel herreskjorte? Og det finner du deg i? 1
Kontormus Skrevet 12. november 2017 #16 Skrevet 12. november 2017 5 minutter siden, minister-mio skrev: Du har ikke fin nok bluse så må skifte til en gammel herreskjorte? Og det finner du deg i? Menn bruker vanligvis ikke bluser... og menns svigermødre trenger ikke være noe bedre enn kvinnenes 😉 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #17 Skrevet 12. november 2017 Det hadde jeg aldri finni meg i. Klager hun på klærne dine, så bare svar at du liker de og det er viktigst. Si du er frysepinne hbis hun syns det ser varmt ut. ALDRI noensinne godta å bytte klær en eneste gang til. Drit i hele kjærringa. Anonymkode: 67acf...a97 3
exictence Skrevet 12. november 2017 #18 Skrevet 12. november 2017 For en slem svigermor. Trist for alle rundt henne og henne selv. Er hun sånn overfor sitt barn også? Hva sier din mann/kone? 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #19 Skrevet 12. november 2017 Det er best bare jatte med slike personer. Bare "åja, synes du det, det var da leit". Men ikke gjøre en mine til å reise deg og skifte. Bare fortsett med det du holder på med. Da kan hun ikke eskalere, da har hun ikke noe å "ta" deg på. Anonymkode: 9ec19...c16 1
tirben Skrevet 12. november 2017 #20 Skrevet 12. november 2017 Hva sier kona di? Hvis min mor hadde snakket sånn til mannen min, hadde jeg grepet inn med en gang! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå