AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #1 Skrevet 12. november 2017 Hvor mye kvinnehat er det egentlig på KG ? Er det så mye som det blir framstilt ? Anonymkode: 6b4f3...c05
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #2 Skrevet 12. november 2017 "Å nei, han er uenig med meg, jævla kvinnehater!" Ja, det brukes for lett. Nei, jeg har ikke sett noe til noe kvinnehat her på KG. Mannehat, derimot... Anonymkode: c8d64...39e 6
stan Skrevet 12. november 2017 #3 Skrevet 12. november 2017 Ordet hat brukes for lett. Ofte i betydningen "jeg misliker sterkt" og ofte knapt nok det. I tillegg har mange problemer med å skille mellom ordene "noen" og "alle". "Noen menn misliker fotball", blir da til "Alle menn hater fotball". Det første er jo sannsynlig, det andre åpenbart feil. Men dette er jo litt av greia med diskusjonsforum 3
Gjest Ingenting2 Skrevet 12. november 2017 #4 Skrevet 12. november 2017 Kvinneforakt tas altfor lett på her på kg.
Try2 Skrevet 12. november 2017 #5 Skrevet 12. november 2017 Ordet hat brukes generelt for mye her inne. Hvis man er uenig med noen/noe kommer det ofte svar som; Hvorfor hater du oss, hvorfor hater du han/henne osv 1
potetstappe Skrevet 12. november 2017 #6 Skrevet 12. november 2017 (endret) Synes ikke det brukes for lett. Er vel heller det at en del kvinnehatere på KG nekter å ta innover seg at de er kvinnehatere. De sitter hele dagen på KG og skriver om hvor fæle kvinner er, tillegger kvinner en rekke negative egenskaper. Klart det er hat. Endret 12. november 2017 av potetstappe 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #7 Skrevet 12. november 2017 Akkurat nå, potetstappe skrev: Synes ikke det brukes for lett. Er vel heller det at en del kvinnehatere på KG nekter å ta innover seg at de er kvinnehatere. De sitter hele dagen på KG og skriver om hvor fæle kvinner er, tillegger kvinner en rekke negative egenskaper. Klart det er hat. Men kvinner gjør da det samme om menn. så hvorfor kaller dere ikke det for mannehat ? Anonymkode: 6b4f3...c05
potetstappe Skrevet 12. november 2017 #8 Skrevet 12. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Men kvinner gjør da det samme om menn. så hvorfor kaller dere ikke det for mannehat ? Anonymkode: 6b4f3...c05 Jo, jeg kaller det mannehat om kvinner gjør det samme mot menn. 2
isw Skrevet 12. november 2017 #9 Skrevet 12. november 2017 Det er noen her som har holdninger ovenfor menn som omtrent burde vært varslet til PST. Synes det er trist å se. Angående kvinnehat så synes jeg det mer er av uintelligent karakter, av typen «jenter er horer» osv. Helt forkastelig, men ikke så skummelt som at alle menn er overgripere og fortjener å dø. 5
Skap-plass Skrevet 12. november 2017 #10 Skrevet 12. november 2017 Jeg synes det er for mye kvinnehets her inne ja. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #11 Skrevet 12. november 2017 12 minutter siden, potetstappe skrev: Jo, jeg kaller det mannehat om kvinner gjør det samme mot menn. det er ikke mannehat eller kvinnehat, det er bare mennesker med andre meninger. hat er et veldig sterkt ord og det er ekstremt få her på kg som driver med mannehat og kvinnehat . ERGO kvinnehat er ganske godt oppbrukt og resirkulert her inne Anonymkode: 82f92...d9f 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #12 Skrevet 12. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: det er ikke mannehat eller kvinnehat, det er bare mennesker med andre meninger. hat er et veldig sterkt ord og det er ekstremt få her på kg som driver med mannehat og kvinnehat . ERGO kvinnehat er ganske godt oppbrukt og resirkulert her inne Anonymkode: 82f92...d9f Det er noen få som holder på med det ja men disse skriver også sykt mye om det. Er så lei. Anonymkode: 1a920...84e
potetstappe Skrevet 12. november 2017 #13 Skrevet 12. november 2017 9 minutes ago, AnonymBruker said: det er ikke mannehat eller kvinnehat, det er bare mennesker med andre meninger. hat er et veldig sterkt ord og det er ekstremt få her på kg som driver med mannehat og kvinnehat . ERGO kvinnehat er ganske godt oppbrukt og resirkulert her inne Anonymkode: 82f92...d9f Ja hat er et sterkt ord, men la oss kalle en spade for en spade. Det er kvinnehat å hele tiden snakke nedsettende om kvinner.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #14 Skrevet 12. november 2017 2 minutter siden, potetstappe skrev: Ja hat er et sterkt ord, men la oss kalle en spade for en spade. Det er kvinnehat å hele tiden snakke nedsettende om kvinner. Så hvis noen snakker nedsettende om ei som er en kvinne så er det kvinnehat? Jeg tror ikke det er riktig det det ordet betyr, kjære du. Anonymkode: c8d64...39e 4
potetstappe Skrevet 12. november 2017 #15 Skrevet 12. november 2017 (endret) 5 minutes ago, AnonymBruker said: Så hvis noen snakker nedsettende om ei som er en kvinne så er det kvinnehat? Jeg tror ikke det er riktig det det ordet betyr, kjære du. Anonymkode: c8d64...39e Tror du bør lese innlegget mitt en gang til for det er tydelig at du ikke forstod hva jeg skrev. Endret 12. november 2017 av potetstappe
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #16 Skrevet 12. november 2017 Ja, ord som "kvinne-hater" eller "mannsjåvinist" slenges rundt omkring alt for lett her inne på Kvinneguiden... For eksempel dersom en kvinne kommer med løse rykter og sladder om en mann, og noen spør statistikk, kilder og fakta. Da blir man umiddelbart anklaget for å være en fryktelig slem "kvinne-hater" for ein kvinne ville jo liksom aldri fortalt en eneste liten løh om noe som helst... Kvinner er hellige! Anonymkode: 318e6...3d8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #17 Skrevet 12. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis noen snakker nedsettende om ei som er en kvinne så er det kvinnehat? Jeg tror ikke det er riktig det det ordet betyr, kjære du. Anonymkode: c8d64...39e Kan være du har problemer med å forstå det du leser (om du har dysleksi), men hvis du leser det du siterte et par-tre ganger til kan du kanskje se at det ikke står noe om å snakke nedsettende om en kvinne, men å snakke nedsettende om kvinneR. Ser du dette nå? Så da kan du kanskje se at ditt motsvar ikke er noe motsvar i det hele tatt. Det er bare stråmannsargumentasjon hvis du ikke har dysleksi og misforstod. Det er MYE kvinnehat her inne. For eksempel "menn er mer intelligent enn kvinner", "hvorfor kan ikke kvinner noe?", "hvorfor er kvinner så dumme" osv osv. Anonymkode: 4689f...74c 3
Gjest C.Tramell Skrevet 12. november 2017 #18 Skrevet 12. november 2017 51 minutes ago, canacas said: Kvinneforakt tas altfor lett på her på kg. Kvinneforakt er nok et bedre ord for det, og jeg er enig i at det tas for lett på her. Ganske ille egentlig, siden dette liksom skal være et kvinneforum.
herzeleid Skrevet 12. november 2017 #19 Skrevet 12. november 2017 Enkelte bruker nok "kvinnehat" for lett, eksempelvis om man kommer med ubehagelige påpekninger. Samtidig er det uten tvil en del hat mot kvinner (og menn) blant forumbrukerne. 1
Gjest C.Tramell Skrevet 12. november 2017 #20 Skrevet 12. november 2017 9 minutes ago, AnonymBruker said: Så hvis noen snakker nedsettende om ei som er en kvinne så er det kvinnehat? Jeg tror ikke det er riktig det det ordet betyr, kjære du. Anonymkode: c8d64...39e Kjære du? Du bør oppdatere hersketeknikkene dine en smule, for det der var veldig 2010. Kall det kvinneforakt da hvis du synes det blir for sterkt å kalle det hat. Noen ganger lyser kvinneforakten gjennom selv om det bare er en kvinne det snakkes nedsettende om, men det største problemet er at det altfor ofte snakkes nedsettende om kvinner på gruppenivå. Får inntrykk av at noen av mennene her ser på oss som mindreverdige mennesker. De liker å stemple oss med alle slags negative egenskaper, argumenterer ofte for at vi mangler forutsetninger for å bli likeverdige med menn, elsker å dytte på oss skam for alt fra ambisjoner til seksualitet til utseende, og gir oss skylden for alt som er galt i samfunnet. Det er ikke noe hyggelig å lese sånt flere ganger daglig selv om man vet med seg selv at det er idioti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå