Gå til innhold

Årlig septikproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver høst får vi det samme problemet: Vannet i toalettet går sent ned, og tar derfor ikke alltid med seg alt som skal skylles ned ved første forsøk.

Det er to forhold som ofte inntreffer omtrent samtidig rundt den tiden problemet oppstår: 1) De første frostnettene kommer og 2) tanken tømmes. Problemet er mer irriterende enn kritisk (vi får jo skylt ned, det tar bare litt lenger tid og bruker mer vann), og går litt etter hvert over av seg selv, så vi har foreløpig ikke rotet oss til å bestille rørlegger. 

Nå tenkte jeg jeg skulle spørre KG om råd: Er det noen som har en ide om hva det kan skyldes? Er det noe genialt og enkelt grep vi kan gjøre selv for å løse problemet? 

Anonymkode: a9433...33b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg glemte å si: Vi har tett tank. 

Skrevet

Jeg hadde bestilt service på septiktanken og fått en rens/staking på rørene. Er sinnsykt kjipt å oppleve kloakken utover hele baderomsgulvet!

Anonymkode: db8ed...d24

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bestilt service på septiktanken og fått en rens/staking på rørene. Er sinnsykt kjipt å oppleve kloakken utover hele baderomsgulvet!

Anonymkode: db8ed...d24

Helt sant, det har vi ikke lyst til i det hele tatt. :)  Men om problemet er en "propp" e.l. hadde det vel ikke forsvunnet av seg selv etter noen uker, slik det alltid gjør?

Jeg har forresten akkurat testet med et par tilitersbøtter med vann, og når det blir så mye vann forsvinner det rett ned og blir borte og drar med seg nesten alt vannet i skåla. Deretter kommer det boblelyder nedover i rørene og vannskvetten som er igjen i skåla skvulper og spruter litt. Jeg aner ærlig talt ikke om dette er normal oppførsel eller ikke. Men når jeg trekker ned siger vannet sakte ned igjen (dvs. skåla tømmes på 3-4 sekunder). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...