Gå til innhold

Kidnappe gravid jente, slipper fengsel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her

Er det sånn vi ønsker at rettsystemet skal reagere? Er dette rettferdig?

Jeg blir så oppgitt av og til.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Straffeutmålingen er begrunnet med kun en setning i dommen: «Det legges vekt på at samtlige tre tiltalte synes å ha personlige problemer, og at de har hatt en vanskelig oppvekst.»

Ja er det ikke fantastisk. Bare du har hatt en tilstrekkelig jævlig barndom kan du tillate deg hva som helst. Har ikke ord . . . Jeg blir så utrolig provosert av hvordan rettssystemet beskytter kriminelle.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mine søsken og meg( 7 stykk) har hatt en helvetes oppvekst,med voldsomme traumer,misshandling og grov omsorgssvikt.

Alikevel måtte brødrene mine inn å sone for slåssing,stjeling og noen brukerdoser dop.

Hvorfor måtte de sone da??

Jeg skjønner jo selvsagt det,men jeg vil sette andre liknende saker på spissen også,skal ikke lovene gjelde for alle??

Man får mer i straff om man innehar 2 brukerdoser dop enn kidnapping og voldtekt.

Man får mer i bot for å kjøre på rødt lys enn om man innehar 2 brukerdoser dop.

Man får iikke mer en smekk på fingra om du tukler med et barn.

Konklusjon: ikke kjør på rødt lys; det kan komme til å koste deg skjorta.

Men for all del ,ellers kan du gjøre som du vil,for det er ikke noe straff uansett.

Straffeutmålingene er helt på jordet her i norge.

Jeg blir så forb.....................

Jenta skal altså leve med disse fryktelig opplevelsene,sikkert betale de kommende traumene med behandling sjøl fordi gjerningsmennene har hattt det så vondt som barn stakkar.

Samtlige skulle hatt fengsel og hun skulle fått klekkelige erstatninger.

Eller spiller rettsstaten norge på det at hun var så ung da det skjedde at hun med" stor sannsynelighet vil klare seg uten de støre psykiske problemene"?

Snakk om at det norske rettsvesen svikter ofrene da gitt.

Det er jo så synd på de som er fristet til å begå slike perverse gjerninger ikke sant. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde den jenta vært min samboer for eksempel, hadde jeg uten å blunke risikert 21 år for overlagt drap ved selv å utøve rettferdighet. Uten å blunke.

Skrevet

Normale mennesker, regner meg selv med der, burde kunne tro at det var skjerpende at de var flere stykker som gjorde ugjerningen. Ikke at det var formildende at de hadde hatt en vanskelig oppvekst!

Seks mnd fengsel er uannsett INGENTING for en ugjerning som dette! Og samfunnsstraff?? Hva innebærer det?

Det sto også at den ene var pakistaner og med fare for å ta alle over en kam nå, så er det ikke rart man blir rasist.

Ikke at alle innvandrere er kjeltringer, men er det noe som skjer så er det ofte innvandrere. Synd men sant.

Skrevet

Jeg blir helt kvalm når jeg leser slike saker. Men det som er mest kvalmende er at dette skjer oftere enn vi tror. Her har vi ihvertfall noe i å lære av usa(det er det sjelden jeg sier) Hele rettssysemet i norge er helt forkastelig. man kan få 10-15år for overlagt drap selv om øvre grense er 21år. Og så trenger man bare å sone totredeler av straffen. Hadde noen gjort noe slikt mot mine barn hadde jeg glatt "ofret" 7-10år av livet mitt bak murene.

Norsk rettsvesen=forkastelig

Gjest Valhalla
Skrevet

Slikt bidrar til at den løsning jeg foretrekker ved at familiemedlemmer tar hevn vil komme tilbake. Det ville vært min løsning.

Skrevet
Slikt bidrar til at den løsning jeg foretrekker ved at familiemedlemmer tar hevn vil komme tilbake. Det ville vært min løsning.

Hevnen ER søt.. Og fristende som dette høres ut så syns jeg allikevel vi heller skal satse på et strengere rettsapparat..

Skrevet

Tragisk lav straff.

Men husk nå på at den kan ankes, den er ikke rettskraftig enda. Enda en gang slår avisene stort opp en sak i tingretten, og disse rare sakene endeer ofte med annet utfall i lagretten.

Synes også det er litt fjernt alt fokuset på at hun var gravid, i og med at hun ikke engang visste om det selv da dette skjedde. Uansett en ille ille handling.

Gjest Anonymous
Skrevet
Tragisk lav straff.

Men husk nå på at den kan ankes, den er ikke rettskraftig enda. Enda en gang slår avisene stort opp en sak i tingretten, og disse rare sakene endeer ofte med annet utfall i lagretten.

At saken kan ankes med et mulig annet utfall, synes jeg er uinteressant her. Det som er forferdelig at Tingretten faktisk setter en slik lav straff i det hele tatt. Ingen rettsinstans burde sette en så lav straff.

Skrevet
Det som er forferdelig at Tingretten faktisk setter en slik lav straff i det hele tatt. Ingen rettsinstans burde sette en så lav straff.

Jeg er helt enig med deg. Skulle vært interessant å sett hvem som ønsket det slik, om det var enstemmig eller dissens, og isåfall hvem som var uenige. Ofte så skiller jussdommeren (strengere straff) seg fra legdommerene (vil ha mildere straff).

Gjest Anonymous
Skrevet

på den lyse siden;

Straffer du dem selv, med å for eksempel lenke dem fast i kjelleren og torturere dem i et par dager og netter, slipper jo du selv unna med et par måneder med å rydde langs riksveiene. Hevn, og renere nærmiljø.

Jeg får så lyst å torturere gjerningsmennene at det kribler i hele meg.

Gjest Gulltopp
Skrevet

Norge har blitt et paradis for kriminelle. Ikke mer å si om den saken. Det er de kriminelle som får støtte og forståelse, offeret er det ingen som bryr seg om. :evil:

Jeg tror også som Valhalla, at dette vanvittige rettssystemet kommer til å føre til at folk tar loven i egne hender. Og jeg synes faktisk det er fullt forståelig at enkelte velger slik.

Gjest Anonymous
Skrevet
Her har vi ihvertfall noe i å lære av usa

Ja, for i USA så er det jo så lite kriminalitet... :roll:

Sier ikke at straffeutmålingen i dette tilfellet var korrekt, da jeg ikke har kunnskap nok om å uttale meg om det.

Men målet er vel å oppnå et samfunn med minst mulig kriminalitet? Og det kan vi vel være enige om at USA ikke har oppnådd?

Gjest Valhalla
Skrevet

Hvis man ser det som viktigere å gi en hard straff for å gi rettferdighet til offer er det likegyldig om det fører til mindre kriminalitet eller ikke.

Skrevet

Det er helt vilt at de ikke får mer straff. Uansett om de har hatt en vond barndom er ikke det noen unnskyldning. De burde få den straffen de fortjener.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det verste du kan gjør idag er å kjøre på rødt lys .

Der er straffen streng der.

:kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna:

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt utrolig at dem slipper unna med så lite straff. En av dem er vel også "forsvunnet", og slipper straff. Slike kriminelle elementer må straffes meget hardere.

Skrevet

:evil:

Den dommen er ikke annet enn en hån og fornærmelse mot den 17 årige jenta.

Og denne gangen var det aktors begjæring som ble tatt til følge. Det var påtalemakten som dro på seg silkehanskene og de feige dommerne slukte selvfølgelig agnet rått.

Herregud., det var jo bare et " kvinnfolk" som ble utsatt.

Skrevet

Syns også dette er hårreisende...

'Hårreisende at aktor kunne fremme en slik påstand, og helt hårresende at dommeren ikke høynet straffene betraktelig.

Det som er bra er at sånt kommer fram i media - da får man søkelys på hvilke syke, syke dommer som kan komme i tingretten. Håper inderlig at dommen blir anket, om ikke annet så på bakgrunn av sjokkreaksjonene mot den. Jeg inbiller meg at lagmansretten tross alt har litt bedre gangsyn enn tingretten til tider utviser.

Og det er ganske ironisk at det verste man kan gjøre i Norge er å kjøre på rødt lys.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...