Gå til innhold

Sebaceous filaments over hele nesa!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater nesa mi, og hele ansiktet er så stygt :icon_frown: absolutt hele nesa er helt full av små sebaceous filaments, også nedover kinna:grine:

Føles som jeg er den eneste som har dette.:icon_frown: Er det bare fordi alle jenter bruker sminke at man aldri ser det på andre? Er det vanllig å ha dette?

Anonymkode: 33f26...6fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å google sebaceous filaments? Det er helt vanlig å ha slike. Noen har mer, andre har mindre. Jeg har også hele nesen full. 

Anonymkode: 706e2...d5d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det også, alle har det, men noen mindre og andre mer synlige, avhengig av hudtype. 
Som fet hud så har jeg kjempe synlige og kjempe store. Man ser det ikke om man bruker primer under sminken og de fleste jenter bruker jo primer. Det er en silikon"salve" som legges som et glatt lag oppå huden, men bør ikke brukes hver dag siden det jo tetter igjen huden og porene og da kan gjøre vondt verre med å gjøre de mer synlige om huden aldri får puste. 

Men siden du aldri har lagt merke til at andre jenter også har det, så kan du jo tenke at ingen sikkert har lagt merke til at du har det heller, for man må jo ganske nærme noen for å se det, og driver ikke akuratt å stirrer på nesa til folk slik man stirrer på egen nese trykt oppi speilet hehe. 

Hvis du klemmer de ut så kan du gjøre porene dine større så det må du unngå, men det kan være effektivt å bruke en AHA eller BHA krem/syre et par ganger i uka som rensker porene og gjør de mindre + en toner med witch Hazel eller green tee i de gangene du skal noe spesielt for det trekker også porene sammen så filamentsene blir mindre synlige 

Anonymkode: f1a6d...500

Skrevet

Først og fremst: det er helt, helt vanlig. Alle har det, men noen sine vises mye bedre enn andre. Det kan skjules med sminke, men husk også på at sminke kan gjøre det verre i lengden. Men som oftest er det mye mindre synlig enn det du tror.

For det første vil folk som oftest bare se på øynene dine når dere snakker sammen. De aller fleste vil ikke legge merke til det, og hvis noen skulle gjøre det likevel, vil de ikke bry seg. Som sagt; alle har det, også de. De vil ikke bry seg.

For det andre står man sjeldent så nære andre som man står foran et speil. Still deg foran et speil og pass på å stå såppass langt unna som du vanligvis er med andre mennesker, IKKE så nær som man vanligvis står foran et speil når man undersøker huden sin. Stå minst 50 cm unna. Ser du mye av porene dine da? Mest sannsynlig ikke. Det du ser der, er det andre mennesker ser - hvis de faktisk undersøker deg på samme måte som du undersøker deg selv. :) 

Anonymkode: b67c7...5ed

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har det også, alle har det, men noen mindre og andre mer synlige, avhengig av hudtype. 
Som fet hud så har jeg kjempe synlige og kjempe store. Man ser det ikke om man bruker primer under sminken og de fleste jenter bruker jo primer. Det er en silikon"salve" som legges som et glatt lag oppå huden, men bør ikke brukes hver dag siden det jo tetter igjen huden og porene og da kan gjøre vondt verre med å gjøre de mer synlige om huden aldri får puste

Men siden du aldri har lagt merke til at andre jenter også har det, så kan du jo tenke at ingen sikkert har lagt merke til at du har det heller, for man må jo ganske nærme noen for å se det, og driver ikke akuratt å stirrer på nesa til folk slik man stirrer på egen nese trykt oppi speilet hehe. 

Hvis du klemmer de ut så kan du gjøre porene dine større så det må du unngå, men det kan være effektivt å bruke en AHA eller BHA krem/syre et par ganger i uka som rensker porene og gjør de mindre + en toner med witch Hazel eller green tee i de gangene du skal noe spesielt for det trekker også porene sammen så filamentsene blir mindre synlige 

Anonymkode: f1a6d...500

Jeg er enig med deg i mye av det du sier her, men ikke det om "om huden aldri får puste". Hud er hud, og den puster ikke. At den kan reagere på visse ingredienser er en annen sak. 

Anonymkode: 706e2...d5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...