Gå til innhold

Halvt skattetrekk i November eller desember

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en velge om en vil ha halvt skattetrekk i november eller desember? 

Anonymkode: 5fbad...c83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: e9b61...dd3

• Liker 1
Skrevet

Nei. Det er lønnsutbetalingen man skal leve av i desember som det er halv skatt på. Man kan ikke velge.

Skrevet

Det er nå lov å trekke halv skatt på novemberlønna.

Jeg selv får lønn inn siste dagen i måneden. Hadde ikke vært morsomt å få halv skatt den siste desember.

Anonymkode: d82f5...ae7

Skrevet

Vi får halv skatt på lønna siste dag i november og ikke på lønna siste dag i desember

Anonymkode: 49fd4...3e4

Skrevet

Hvordan er det med uføretrygd, er det november eller desember-utbetalingen man får halv skatt på? Det kommer jo tidligere i måneden, rundt den 19., og desember-utbetalingen en uke før ca...

Anonymkode: 45259...1da

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med uføretrygd, er det november eller desember-utbetalingen man får halv skatt på? Det kommer jo tidligere i måneden, rundt den 19., og desember-utbetalingen en uke før ca...

Anonymkode: 45259...1da

Det er alltid i desember. Utbetalingen i desember er minst en uke før normalt. Det har det vært de 11 årene jeg har vært uføretrygdet iallfall.

Anonymkode: b3e87...8a1

Skrevet (endret)

Jeg må endre mitt svar ovenfor. Det ser ut til at nye regler gjør at man nå kan velge om halv skatt skal skje i november ELLER desember:

https://www.nettavisen.no/nyheter/slik-far-du-halv-skatt-pa-november-lnnen/3423387222.html

" Etter en forskriftsendring i 2016 er det blitt lovlig for arbeidsgiver å gjennomføre halvt skattetrekk i november istedenfor i desember. "

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet
På 12.11.2017 den 12.41, AnonymBruker skrev:

Kan en velge om en vil ha halvt skattetrekk i november eller desember? 

Anonymkode: 5fbad...c83

Du kan ikke velge det selv, men arbeidsgiver kan velge hvilken av de to månedene den halve skatten skal trekkes. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...