DustyJenny Skrevet 12. november 2017 #1 Del Skrevet 12. november 2017 Har en uåpnet rødvin fra 2014 som heter Casillero del Diablo og en annen fra 2012 som heter Estate Series, Sangiovese, Errazuris. Og lurer på hvor lenge holdbarheten er? Skal i selskap snart og jeg tenkte jeg kunne ta med en av dem. Men er skeptisk om de enda er god. Jeg vet vin kan holde seg i flere tiår. Men er fremdeles usikker! Håper noen vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #2 Del Skrevet 12. november 2017 Akkurat nå, DustyJenny skrev: Har en uåpnet rødvin fra 2014 som heter Casillero del Diablo og en annen fra 2012 som heter Estate Series, Sangiovese, Errazuris. Og lurer på hvor lenge holdbarheten er? Skal i selskap snart og jeg tenkte jeg kunne ta med en av dem. Men er skeptisk om de enda er god. Jeg vet vin kan holde seg i flere tiår. Men er fremdeles usikker! Håper noen vet Sjekk på vinmonopolets side for holdbarheten, dersom du finner de vinene og den årgangen der. Når er de kjøpt? Anonymkode: 086ca...9b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 12. november 2017 #3 Del Skrevet 12. november 2017 Hvordan har de vært lagret? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DustyJenny Skrevet 12. november 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 12. november 2017 Akkurat nå, Nuttery skrev: Hvordan har de vært lagret? Disse har kun stått mørkt i romtemperatur i barskapet mitt på stuen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DustyJenny Skrevet 12. november 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 12. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sjekk på vinmonopolets side for holdbarheten, dersom du finner de vinene og den årgangen der. Når er de kjøpt? Anonymkode: 086ca...9b2 Har helt glemt ut når dem ble kjøpt Men tenker det er omtrent samtidig som dato stemplingen. Altså 2012 og 2014. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #6 Del Skrevet 12. november 2017 3 minutter siden, DustyJenny skrev: Har en uåpnet rødvin fra 2014 som heter Casillero del Diablo og en annen fra 2012 som heter Estate Series, Sangiovese, Errazuris. Og lurer på hvor lenge holdbarheten er? Skal i selskap snart og jeg tenkte jeg kunne ta med en av dem. Men er skeptisk om de enda er god. Jeg vet vin kan holde seg i flere tiår. Men er fremdeles usikker! Håper noen vet Her er en 2013-årgang som selges nå og som kan lagres, så det går kanskje fint https://www.vinmonopolet.no/vmpSite/Land/Australia/Lindeman's-Regional-Series-Shiraz-2013/p/7269001 Anonymkode: 086ca...9b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #7 Del Skrevet 12. november 2017 Akkurat nå, DustyJenny skrev: Har helt glemt ut når dem ble kjøpt Men tenker det er omtrent samtidig som dato stemplingen. Altså 2012 og 2014. Står det at de er holdbar til 2012/ 2014? Eller at de er av ÅRGANG 2012/ 2014 (som er noe helt annet) Anonymkode: 086ca...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DustyJenny Skrevet 12. november 2017 Forfatter #8 Del Skrevet 12. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Står det at de er holdbar til 2012/ 2014? Eller at de er av ÅRGANG 2012/ 2014 (som er noe helt annet) Anonymkode: 086ca...9b2 Det er det som er problemet! Holdbarheten står ikke, kun årgangen dem er produsert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #9 Del Skrevet 12. november 2017 Finn samme vin på Vinmonopolets side. Om de skriver at en slik vin (som de selger nå) med feks årgang 2013, 2014, 2015 kan lagres, så går det bra. Opplysning om vinen kan lagres, finner du ved å klikke på produktet. Det vises et symbol av en liggende flaske og så står det kan lagres. "Lagringsgrad: Drikkeklar nå, men kan også lagres" Anonymkode: 086ca...9b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #10 Del Skrevet 12. november 2017 4 minutter siden, DustyJenny skrev: Det er det som er problemet! Holdbarheten står ikke, kun årgangen dem er produsert. Se her: Årgang 2013 selges nå. Kan lagres. https://www.vinmonopolet.no/vmpSite/Land/Australia/Lindeman's-Regional-Series-Shiraz-2013/p/7269001 Anonymkode: 086ca...9b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #11 Del Skrevet 12. november 2017 12 minutter siden, DustyJenny skrev: Har en uåpnet rødvin fra 2014 som heter Casillero del Diablo og en annen fra 2012 som heter Estate Series, Sangiovese, Errazuris. Og lurer på hvor lenge holdbarheten er? Skal i selskap snart og jeg tenkte jeg kunne ta med en av dem. Men er skeptisk om de enda er god. Jeg vet vin kan holde seg i flere tiår. Men er fremdeles usikker! Håper noen vet Er de i flasker eller i kartong? Anonymkode: 086ca...9b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DustyJenny Skrevet 12. november 2017 Forfatter #12 Del Skrevet 12. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er de i flasker eller i kartong? Anonymkode: 086ca...9b2 Begge i glass flasker skal sjekke ut vinmonopolet sin nettside da. Fant bare ikke noe i stad, men skal sjekke litt bedre etter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #13 Del Skrevet 12. november 2017 Har du hele navnet på vinene, kan vi lettere hjelpe deg å finne ut ting. Anonymkode: 086ca...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #14 Del Skrevet 12. november 2017 Mulig vinen kan lagres, men et romtemperert barskap er ikke ideelt for den oppgaven. Anonymkode: 4f53e...254 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DustyJenny Skrevet 12. november 2017 Forfatter #15 Del Skrevet 12. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig vinen kan lagres, men et romtemperert barskap er ikke ideelt for den oppgaven. Anonymkode: 4f53e...254 Ja det kan også være et problem ja... Men noen vin blir lagret romtemperert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DustyJenny Skrevet 12. november 2017 Forfatter #16 Del Skrevet 12. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du hele navnet på vinene, kan vi lettere hjelpe deg å finne ut ting. Anonymkode: 086ca...9b2 Dems fulle navn står, ikke mer jeg kan tilføye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #17 Del Skrevet 12. november 2017 2 minutter siden, DustyJenny skrev: Ja det kan også være et problem ja... Men noen vin blir lagret romtemperert. Om du googler estate series errazuriz sangiovese 2012, kan du finne vinsider som gir informasjon om når den årgangen ble solgt. Ble den årgangen solgt t.o.m. for ca et år siden, tror jeg at den er drikkbar nå, hvis den kan lagres. Du merker fort om den er sur (er omdannet til edikk og ikke skal drikkes). Anonymkode: 086ca...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 12. november 2017 #18 Del Skrevet 12. november 2017 All vin kan lagres, selv om det står "ikke egnet for lagring" hos Vinmonopolet. De går ikke ut på dato. Det som derimot er veldig viktig er at de lagres liggende for å unngå at korken tørker ut og at luft slippes inn. Hvis de har stått oppreist så ville jeg ikke tatt dem med meg noe sted og forventet at de er drikkbare, da er det bedre å åpne dem hjemme og ha en flaske i backup hvis den viser seg å være dårlig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #19 Del Skrevet 12. november 2017 4 minutter siden, DustyJenny skrev: Dems fulle navn står, ikke mer jeg kan tilføye. Ok. Er den ene en av disse? Det ser ut som at årgang 2013 selges nå. https://www.vildmedvin.dk/Errazuriz-vin.aspx Anonymkode: 086ca...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #20 Del Skrevet 12. november 2017 33 minutter siden, DustyJenny skrev: Har en uåpnet rødvin fra 2014 som heter Casillero del Diablo og en annen fra 2012 som heter Estate Series, Sangiovese, Errazuris. Og lurer på hvor lenge holdbarheten er? Skal i selskap snart og jeg tenkte jeg kunne ta med en av dem. Men er skeptisk om de enda er god. Jeg vet vin kan holde seg i flere tiår. Men er fremdeles usikker! Håper noen vet Er dette denne? I så fall ble årgangen solgt fremdeles for ca et år siden, og hvis dette er en vin som kan lagre, så går det helst bra https://www.dn.no/smak/vin/2016/06/21/1224/casillero-del-diablo-cabernet-sauvignon Anonymkode: 086ca...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå