Gå til innhold

Overfokus på fars og morsdager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange barn sitter rundt omkring uten kontakt med far. Av ulike årsaker. 

Uken før farsdag er det reklame i media..husk far. Det er tilbud på gaver osv.

Syns denne dagen bør bli privat,for de som ønsker å gjøre noe ut av dagen.

Mange barn har det vondt i dag. En dag for butikkene.

Anonymkode: f1ac9...798

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal det bli det samme med jul . Mange som ikke har noen å feire med.  17 mai. Mange synes dagen er grusom pga de ikke har en familie å være med. Valentin  og halloween. Er kommer alltid til å være noe. Livet er ikke rettferdig.  Og hjelper ikke å kutte ut ting. Jeg har ingen foreldre begge er døde. Men jeg kan tenke litt eksra på de. Mine barn har en får men ikke er helt tilstede. De bryr seg ikke så mye om farsdag.  Sånn er det bare. 

Anonymkode: 04194...ae8

• Liker 11
Skrevet

Man kan gjøre det veldig enkelt. Vi har vel mest fokus på besteforeldre, blir bedt dit på kaffe og kaker på ettermiddagen. Har med en liten ting, blomst eller konfekt til både pappa og bestefar. Har man ikke far; Ok, men moren din har kanskje en man kan besøke (bestefar). 

Skrevet
9 minutter siden, Krokanis skrev:

Man kan gjøre det veldig enkelt. Vi har vel mest fokus på besteforeldre, blir bedt dit på kaffe og kaker på ettermiddagen. Har med en liten ting, blomst eller konfekt til både pappa og bestefar. Har man ikke far; Ok, men moren din har kanskje en man kan besøke (bestefar). 

Så enig :) Det var en periode der min datter ikke hadde særlig kontakt med pappa sin. Så farsdagen, ble gjort om til bestefar dagen. Det ble en veldig fin opplevelse for henne. Vi besøkte bestefar med gave og kort der det stod "til verdens beste bestefar. Gratulerer med bestefardagen. Jeg er veldig glad i deg" . Det ble en veldig fin og minnerik opplevelse for både henne og han, og vi andre voksne som var der. Så spiste vi kake.

Nå har hun god kontakt med pappa sin. Så nå er det både pappa dag og bestefar dag. Vi skal bort til bestefar etterpå med gave og kort, og spise litt kake. Og pappaen hennes får en gave etterpå :)

Livet er ikke rettferdig. Sånn er det bare. Man har selv ansvar for å gjøre livet som man ønsker. Ønsker man å tenke forferdelig over markeringsdagene, med eller uten grunn. Eller vil man snu om og skape noe fint ut av det, på sin egen måte? Kanskje skape sin egen dag, og feire, i stedet for å feire pappa :) Det blir som man gjør det til selv :) 

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes ikke det er så voldsomt fokus sett fra et barns perspektiv. Reklame og media når mest ut til voksne og voksne er som regel også målgruppen i reklamen. 

Det er bra at man har kuttet ut å lage fars og morsdagskort i skolene, det blir mye mer direkte på barna. 

Anonymkode: c9454...b20

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er så voldsomt fokus sett fra et barns perspektiv. Reklame og media når mest ut til voksne og voksne er som regel også målgruppen i reklamen. 

Det er bra at man har kuttet ut å lage fars og morsdagskort i skolene, det blir mye mer direkte på barna. 

Anonymkode: c9454...b20

Syns det er ganske mye fokus på barns perspektiv på fb. Alle gratulerer sin mann/samboer med farsdagen på vegne av barnet sitt men de nevner ikke sin egen far med ett ord. Er ikke meningen med farsdag å hylle sin egen far?

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, Maleficenta skrev:

Syns det er ganske mye fokus på barns perspektiv på fb. Alle gratulerer sin mann/samboer med farsdagen på vegne av barnet sitt men de nevner ikke sin egen far med ett ord. Er ikke meningen med farsdag å hylle sin egen far?

Har vel noe med att en 1 eller 3 åring ikke er på face.?? Og man har gratulert sin får på telefon pga han ikke har face.?

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes farsdag er sårt. Det er fordi faren min er ganske dustete og jeg fikser ikke sånn "verdens beste far" på FB eller noe. Skulle ønske fatter var en kjernekar og at jeg med hånden på hjertet kunne gratulert verdens beste pappa.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vel noe med att en 1 eller 3 åring ikke er på face.?? Og man har gratulert sin får på telefon pga han ikke har face.?

Hvorfor legge det ut/gratulere på face om barna er så små? 

Anonymkode: a5a03...1bc

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns ikke det så viktig så lenge de ikke har fokus på det på skolen/barnehagen.

Anonymkode: c03d8...53f

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg tror en del folk trenger og huske på at ikke alle har gode foreldre. Og dårlige foreldre fortjener ikke å bli husket.

Skrevet

Alle dager kan være vanskelige for noen, vi skal da ikke la være å snakke om dem og feire dem av den grunn. 

Anonymkode: f8794...aa2

• Liker 5
Skrevet

I barnehagen jeg jobbet i hadde vi flere barn som av forskjellige grunner ikke hadde en pappa i livet sitt. De laget kort til bestefar, storebror, onkel eller en annen person de syns fortjente en liten oppmerksomhet. Ei lita jente på 5 år laget et farsdagskort til pappaen som var død. Vi laminerte det og jenta og mammaen festet det på gravstøtten. ❤️

Anonymkode: ae281...089

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I barnehagen jeg jobbet i hadde vi flere barn som av forskjellige grunner ikke hadde en pappa i livet sitt. De laget kort til bestefar, storebror, onkel eller en annen person de syns fortjente en liten oppmerksomhet. Ei lita jente på 5 år laget et farsdagskort til pappaen som var død. Vi laminerte det og jenta og mammaen festet det på gravstøtten. ❤️

Anonymkode: ae281...089

Dette synes jeg er en uting. Min pappa er død og han døde da jeg var liten så jeg husker ham ikke. På skolen måtte vi tegne farsdagskort. Hvem skulle jeg tegne til? Har ikke brødre og heller ikke besteforeldre. Tegne kort til den onkelen som jeg ikke hadde et forhold til? Jeg husker det var sårt. La fars-og morsdag være privat og ikke ta det inn i skole og barnehage.

Anonymkode: bef65...7a3

• Liker 3
Gjest Ørnefaren
Skrevet (endret)
1 time siden, Maleficenta skrev:

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor legge det ut/gratulere på face om barna er så små? 

Anonymkode: a5a03...1bc

Er så enig! 

Så lenge barna ikke er gamle nok til å være på Facebook, så forstår jeg faktisk ikke hensikten.

Her gratulerte barna pappaen sin med farsdagen når vi vekket han i dag tidlig. Da er det totalt tullete at jeg skal legge ut noe om der på Facebook. Men det er vel de samme folkene som ikke kan gratulerer mannen/kjæresten sin med bursdagen ansikt til ansikt, men må gjøre det på Facebook.

Endret av Ørnefaren
Skrevet
9 minutter siden, Ørnefaren skrev:

Er så enig! 

Så lenge barna ikke er gamle nok til å være på Facebook, så forstår jeg faktisk ikke hensikten.

Her gratulerte barna pappaen sin med farsdagen når vi vekket han i dag tidlig. Da er det totalt tullete at jeg skal legge ut noe om der på Facebook. Men det er vel de samme folkene som ikke kan gratulerer mannen/kjæresten sin med bursdagen ansikt til ansikt, men må gjøre det på Facebook.

Nok koselig for den som blir gratulert da  sikkert selv om det irriterer deg. 

Gjest Ørnefaren
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nok koselig for den som blir gratulert da  sikkert selv om det irriterer deg. 

Men hvorfor er det koselig? Er det ikke hyggeligst med en personlig hilsen fra barna? 

Folk lever skremmende mye gjennom sosiale medier.

Skrevet

Ja noen gjør det. Men det er jo akkuratt det samme med de som legger ut bilde i avisa ved fødsels og bryllups dag. Eller setter et stort skilt med gratulerer med dagen på kontoret på jobben. Det er noe i det samme. Fb er en måte å utrykke seg på. 

• Liker 1
Gjest Ørnefaren
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja noen gjør det. Men det er jo akkuratt det samme med de som legger ut bilde i avisa ved fødsels og bryllups dag. Eller setter et stort skilt med gratulerer med dagen på kontoret på jobben. Det er noe i det samme. Fb er en måte å utrykke seg på. 

Nei, det er ikke det samme..

også irriterer deg ikke. Har heldigvis sluttet med å irritere meg over ting jeg ikke får gjort noe med .

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange barn sitter rundt omkring uten kontakt med far. Av ulike årsaker. 

Uken før farsdag er det reklame i media..husk far. Det er tilbud på gaver osv.

Syns denne dagen bør bli privat,for de som ønsker å gjøre noe ut av dagen.

Mange barn har det vondt i dag. En dag for butikkene.

Anonymkode: f1ac9...798

Er enig i at det er blitt en dag for butikkene.. Lei av alt fokuset på å kjøpe, kjøpe, kjøpe, kjøpe, kjøpe...! Farsdag, singles day, black friday osvosvosv. Hva blir det neste?! 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...