Gå til innhold

Bursdagsgaver kjøpt på salg vs. bytterett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Etter å ha vært i en del barnebursdager er jeg sjokkert over hvor mye skrot (av sorten billige plastleker produsert i Kina) bursdagsbarna får, men sånn blir det jo gjerne når man skal begrense gaven til rundt 100 kr. Jeg ser jo til tider veldig fine ting på salg og tenker at det er jo flott å få en stor eske lego som egentlig koster 300 kr, men ulempen er jo at slike ting gjerne ikke kan byttes. Så da ender vi gjerne med å kjøpe for 100-130 kr, og heller få med byttelapp.

Men hva ønsker man egentlig? En finere gave uten byttelapp, eller noe billig med bytterett? :) 

Anonymkode: d33b4...1c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis noen får noe uten byttelapp som de har fra før, så er det jo faktisk ikke verre enn at de gir det videre en gang de selv skal i barnebursdag?

Anonymkode: b65b7...556

• Liker 3
Skrevet

Sender aldri med noen byttelapp. Jeg kjøper også gaver på salg. Her er summen 50kr, det er omtrent umulig å finne noe Ok på fullpris til den prisen. 

Anonymkode: f230d...5c3

• Liker 1
Skrevet

Vi har også ~50kr og det er ikke mye en får til den prisen. Jeg tenker at dersom barnet får to like så er det ikke værre en at de bli brukt opp begge to - er så og si bare forbruksleker en får i den prisklassen

• Liker 1
Skrevet

Vi har aldri fått med byttelapp, og de fleste gavene er kjøpt på salg. Det er helt greit. :) Vi har en egen gavehylle i kjelleren, og de gangene sønnen min får dobbelt av noe som det ikke er noe poeng i å ha to av, så får han velge seg noe der å bytte med. Så blir det gitt videre en gang han skal i bursdag selv. :)

Jeg tror for øvrig de færreste tar seg bryet med å bytte gaver i den prisklassen uansett.

Anonymkode: e704f...776

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt uenig at man får lite for 50 kr. Gjør ofte kupp på salg i butikker som toys r us og lignende. Brettspill som er satt ned fra 400-500 kr til 30 kr, kjøpte full kaptein sabeltann kostyme en gang som var satt ned til 50. Ofte er mange av de aktivitetsheftene/tegnebøkene satt ned til 10 kr. Har kjøpt sparkesykkel og skateboard til 20 kr. Det er jo bare å hamstre når man først finner gode tilbud.

Anonymkode: 8d735...2c7

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er greit, vi gjør det selv. Nå har ikke vi store nok barn for barnebursdager, men kjøper ofte ting på salg til nieser og nevøer. Da får vi mer for samme sum

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Byttelapp? Det droppes i barnebursdager. Bare sørg for å skrive hvem en fikk den fra så en ikke gir den tilbake til samme ungen i neste bursdag :P 

Skrevet

Her synes jeg foreldrene burde gå sammen om å få slutt på meningsløse tullepresanger. 

Enten bli enige om å gå sammen om å kjøpe noe skikkelig, altså 3-4 stk kan spleise på en dyrere gave. 

Eller bli enige om å droppe presangene i barnebursdager. De fleste får jo gaver fra slekta, det er helt meningsløs sløsing og miljøsvineri å utveksle smågaver som er ubrukelige. 

Anonymkode: 5230d...e90

• Liker 3
  • 3 uker senere...
Skrevet

Det trenger da ikke være meningsløse gaver selv om de er billige? Jeg har kjøpt følgende til under 70 koner:

- puslespill, bok, hoppestrikk, hoppetau, drage, tegne- og aktivitetsbok, tegneblyanter +++

La nå barnet få en stor haug med små gaver en gang i året, og så kan det heller få færre, større gaver til jul..

Skrevet

Gaver kjøpt på salg, ingen byttelapp. Mye bedre enn alt rælet som koster 50kr fullpris 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...