Gå til innhold

Dagens barn er så dumme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor arver ikke barna de gode genene våre, men bare de dårligste? :klo:

Anonymkode: aa71e...4eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi var unge ble ikke all idiotien vår fanget på film og lagt ut på Internett... 

Anonymkode: 11d7c...7b7

• Liker 22
Skrevet

Nei, si det. Jeg som er født i 1978 er jo så teit at jeg ikke vet hvordan en manuell vaskemaskin funker en gang, så det er helt åpenbart noe galt med alle oss som ikke skjønner funksjonen til ting de aldri har sett før.

Anonymkode: bb252...385

• Liker 5
Skrevet

Hva har dette med dumskap å gjøre? De har sikkert aldri sett en kassett før så hvordan i alle dager kan en forvente at de besitter kunnskap rundt dette? Dette er en særdeles ulogisk forventning. 

• Liker 11
Skrevet

Når jeg var liten visste jeg hva en grammofonspiller var for noe, selv om jeg aldri hadde brukt noen. Jeg kunne fint ha sveivet opp og brukt en. Vi var ikke dumme i min generasjon.

Skrevet

Han yngste gutten tror jeg ikke er så dum. Han var da ikke gammel, så det er forståelig at han ikke vet hva en kassett er. Han eldre gutten burde såklart vite dette. Jeg er 17 år, så kanskje litt eldre men jeg vet da godt hva en kassett er. Selv om man ikke er oppvokst med det, får man med seg det likevel, besteforeldre, film osv. Menbarn er ikke dummere i dag. Bare den ene gutten. 

Anonymkode: 536bc...3a5

• Liker 2
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg var liten visste jeg hva en grammofonspiller var for noe, selv om jeg aldri hadde brukt noen. Jeg kunne fint ha sveivet opp og brukt en. Vi var ikke dumme i min generasjon.

2 gutter og deg gir ikke statistisk grunnlag til å mene hverken det ene eller det andre. 

Til tross for at du personlig visste hvordan man skal bruke en grammofonspiller når du var ung så betyr ikke det dermed at alle på din alder visste dette. Blir litt spesielt å bruke seg selv som fasit på hvordan alle andre er. 

Hvilken generasjon tilhører så du? Jeg kan godt hente frem litt konkrete fakta og tall for deg så vi kan sammenligne snitt IQ ifra din epoke til snitt IQ'en idag. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er født i 1978, og tro meg det fantes dumme mennesker da og. Og selvfølgelig finnes det dumme mennesker nå og. Men det finnes mange smarte mennesker og, nå tar de jo utdannelse som aldri før. Og karakterkravet for å komme inn, blir bare høyere og høyere. 

Anonymkode: f896b...dc4

• Liker 3
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er født i 1978, og tro meg det fantes dumme mennesker da og. Og selvfølgelig finnes det dumme mennesker nå og. Men det finnes mange smarte mennesker og, nå tar de jo utdannelse som aldri før. Og karakterkravet for å komme inn, blir bare høyere og høyere. 

Anonymkode: f896b...dc4

SSB: 2016: https://www.ssb.no/utdanning/nokkeltall/utdanning

35,1 % av de i alder 19-24 år var under høyere utdannelse i 2016.

Antall menn og kvinner som har tatt høyere utdannelse siden 1985 har hatt en lav men jevn stigning: https://www.ssb.no/utdanning/statistikker/utniv/arkiv/2003-10-31

Anonymkode: 63186...eb4

Skrevet

Utdannelse sier ingenting om noen er dumme eller ikke, kun at de har fått ekstra infirmasjon om noe.

Anonymkode: 13b70...714

• Liker 3
Skrevet

Blir nesten rørt av å se den filmen jeg. Den viser hvor utrolig langt teknologien har utviklet seg innen bare en generasjon. Hadde kassetten i seg selv ikke sett så komplisert ut, mer som en cd, ville de nok koblet at dette var en dings som var avhengig av å puttes inni en annen dings for å fungere. Men jeg forstår altså godt at de tror den kan stå på egne bein med alle de krussedullene og tannhjulgreiene inni seg.:biggrin:

• Liker 2
Skrevet

Barnet mitt på 10 år har aldri sett en fasttelefon med ledning før vi var på museum. En kassett har han aldri sett. Så det er jo ikke så rart at de ikke forstår hvordan det skal brukes. Det har skjedd mye på teknologi fronten på en generasjon. Barn er ihvertfall ikke dummere i dag enn tidligere. 

Anonymkode: d3946...60b

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring

sofie777, mod

Skrevet

Hvis man lurer på noe i dag så kan man jo lese seg opp på nett :blink: 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da vi var unge ble ikke all idiotien vår fanget på film og lagt ut på Internett... 

Anonymkode: 11d7c...7b7

Og takk og lov for det. :fnise:

Anonymkode: 6e1e1...33b

• Liker 1
Skrevet

Det er foreldrenes skyld. Ingen andre

Anonymkode: 0cce4...37a

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor arver ikke barna de gode genene våre, men bare de dårligste? :klo:

Her er det vel snarere du som har dårlige gener, i og med at du ikke skjønner at det å ikke skjønne ting man aldri har sett før gjelder alle. De har aldri sett en kassett før, har aldri hørt om det, og de er vant til dagens brukervennlige teknologi. Selvsagt aner de ikke hvordan steinalderutstyr fungerer.

Når det er sagt, er det godt mulig at videoen er falsk.

Endret av jabx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...