Gå til innhold

Er det fortsatt ikke unisex om sokkene henger fast i longsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det selges jo masse stilongser til menn der sokkene sitter fast i stillongsen. Men er det forbeholdt kvinner at de er sydd sammen? Ev. Hvorfor?618T6DHZ0ML._UY445_.jpg

Anonymkode: 54987...408

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi det ikke er marked for det? Hvorfor er det ikke ordentlige lommer på mange damejeans? Hvis du vil ha strømpebukse kan du jo bare kjøpe en i dameavdelingen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg savner innerlomme på damejakker. Hvorfor finnes ikke?

Anonymkode: 397b6...516

• Liker 5
Skrevet

Unisex? Den longsen som er bilde av har jo gylf. 

Anonymkode: 3cbdc...bad

• Liker 9
Skrevet

TS. 

Er det fortsatt slik i Norge at det betyr noe om sokkene sitter fast i longsen, slik at det da heter strømpebukse?

Husker før så var dette noe som var forbeholdt kvinner og barn/ungdom. Men at voksne menn helst skulle bruke longs og sokker hver for seg av en eller annen grunn.

Er det fortsatt slik? Hvorfor?

Eller spiller dette ingen rolle lengre? 
Husker jeg synes det var en merkelig detalj. I utlandet så går jo alt slik varmt undertøy som "tights". Enten det er fot eller ikke. Der er det unisex med den detaljen. 

Noe skal man jo gruble over ;) 
Hva mener dere? Og har dette endret seg?

Skrevet

Hvis du har så lyst til å gå i strømpebukser så vær så god. Ingen bryr seg.

Anonymkode: 5e0cd...4b6

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er vel normen at strømbebukser er forbeholdt kvinner, og at det til menn er stillongs. 

Men du ser jo selv at at modellen ovenfor her har føtter OG gylf, derfor er det vel å anta, at det nå også finnes strømpebukser for menn. 

Skjønner ikke at dette er så mye å gruble over? :vetikke:

Endret av Perle
  • Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det fortsatt slik i Norge at det betyr noe om sokkene sitter fast i longsen, slik at det da heter strømpebukse?

Strømpebukse = strømper + bukse. Det er vel logisk? Strømper er lange sokker.

Hvorfor er dette så viktig TS? Jeg antar at du er den samme som har skrevet om menn og strømpebukser flere ganger tidligere? Bruk strømpebukse hvis du så gjerne vil. Det er vel ingen som hindrer deg i det. Selv synes jeg det er mye mer praktisk og behagelig med sokker og longs hver for seg. Til skjørt og kjole bruker jeg likevel hel strømpebukse fordi det ser penere ut.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er vel heller sånn at strømpebuksa i utgangspunkteter er et praktisk alternativ til strømper+strømpebelte+benklær, til bruk sammen med kjoler og skjørt. For super- og ullundertøy til bruk under buksa er det longs (altså uten fot) som gjelder for damer også. Bare se på ullundertøyet i hvilken som helst sportsbutikk. Så forbeholdt damer...tja, jeg antar at menn som bruker kjoler også bruker strømpebukser? 

Det er vanskelig å skjønne hvorfor det betyr noe for deg TS. Hvis du skal bruke det under buksa, så er det jo ingen som ser det uansett. Men personlig så skjøner jeg ikke hvorfor noen ønsker den hele strømpebuksa når den ikke skal synes? Det er jo så upraktisk: Den må vaskes hver dag, selv om det bare er føttene som er blitt svette. Og om man f.eks. blir våt på beina, så må man skifte hele strømpebuksa fremfor å bare bytte sokker (særlig dumt på tur).

Endret av kanelsnurr
  • Liker 2
Skrevet

Enig med deg kanelsnurr. I tillegg blir ofte fotdelen i strømpebuksa først utslitt. Det er dumt å kaste hele buksa på grunn av hull på tærne.

Skrevet
On 11/14/2017 at 8:57 PM, Perle said:

Det er vel normen at strømbebukser er forbeholdt kvinner, og at det til menn er stillongs. 

Men du ser jo selv at at modellen ovenfor her har føtter OG gylf, derfor er det vel å anta, at det nå også finnes strømpebukser for menn. 

Skjønner ikke at dette er så mye å gruble over? :vetikke:

Hvordan er det da forbeholdt kvinner, når de kommer med gylf og hele pakka? Og hvorfor skal det liksom være forbeholdt kvinner?

Anonymkode: 403d7...5cd

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det da forbeholdt kvinner, når de kommer med gylf og hele pakka? Og hvorfor skal det liksom være forbeholdt kvinner?

Men leser du inke hva jeg skriver?!

Jeg skrev jo at normalt sett er det kvinner som bruker strømpebukser men at denne modellen har gylf, så derfor har de vel begynt å lage til menn menn også. 

Hvorfor det støpebukser har vært et kvinneplagg, er jo fordi vi går med skjørt og kjoler og det ser dust ut med longs og sokker. Om en kvinne har på bukse, er det jo vanlig å bruke stillongs. Stilongs er jo mye mer praktisk fordi blir du bløt eller møkkete på beina kan du bare bytte sokker. 

Det er ingen som sier at du ikke kan bruke kvinnesttømper. Ta på deg nettingstrømper og rull deg rundt og kos deg. Det er en fri verden. 

Skrevet
1 hour ago, Perle said:

Men leser du inke hva jeg skriver?!

Jeg skrev jo at normalt sett er det kvinner som bruker strømpebukser men at denne modellen har gylf, så derfor har de vel begynt å lage til menn menn også. 

Hvorfor det støpebukser har vært et kvinneplagg, er jo fordi vi går med skjørt og kjoler og det ser dust ut med longs og sokker. Om en kvinne har på bukse, er det jo vanlig å bruke stillongs. Stilongs er jo mye mer praktisk fordi blir du bløt eller møkkete på beina kan du bare bytte sokker. 

Det er ingen som sier at du ikke kan bruke kvinnesttømper. Ta på deg nettingstrømper og rull deg rundt og kos deg. Det er en fri verden. 

Herregud da, selvfølgelig vet jeg hvorfor KVINNER bruker strømpebukser, det jeg stiller spørsmålstegn ved er hvorfor menn ikke kan bruke det. Her snakker vi åpenbart om typisk longs, for varmens skyld, ikke netting, bare med føtter. Og jeg bruker naturligvis strømpebukser for kvinner ettersom jeg er kvinne selv.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud da, selvfølgelig vet jeg hvorfor KVINNER bruker strømpebukser, det jeg stiller spørsmålstegn ved er hvorfor menn ikke kan bruke det. Her snakker vi åpenbart om typisk longs, for varmens skyld, ikke netting, bare med føtter. Og jeg bruker naturligvis strømpebukser for kvinner ettersom jeg er kvinne selv.

Men hvem er det da som hevder at menn ikke kan bruke det? Menn kan da også gå med kjoler, skjørt og høyhælte sko om de vil. 

Anonymkode: 9a1f0...8dd

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, herregud! Du kan så si!! Hvor står det skrevet at menn ikke kan bruke strømpebukse? I stillongsloven, paragraf. 67?!?

Selvsagt kan menn bruke strømpebukse! De velger vel å la være fordi det er et upraktisk plagg mtp at hele dritten må vaskes om en blir møkkete på beina, eller byttes om en blir våt. 

Hele denne tråden er absurd.

Skrevet
På 12.11.2017 den 3.32, AnonymBruker skrev:

Det selges jo masse stilongser til menn der sokkene sitter fast i stillongsen. Men er det forbeholdt kvinner at de er sydd sammen? Ev. Hvorfor? 

*Bilde*

Hva er forskjellen på om sokkene henger fast eller er sydd sammen? For meg høres det ut som det samme. 

Skrevet

Jeg bruker alltid strømpebukser. Fra tynne til litt tykkere avhengig av hvor kaldt det måtte være. Bryr meg heller ikke om å skjule det bare fordi jeg er mann. 

• Liker 1
Skrevet

Det er helt sykt egentlig at noe så enkelt er delt opp i kjønn hvem som kan gå med hva. 

Et kjønn kan bare gå med T-skjorte. Har skjorten lange ermer. Er det bare et kjønn som kan bruke det.

Alle kjønn kan gå med longs og sokker. Men kun et kjønn kan gå med en patent der de sitter sammen..?. 

Kan ikke alle ha det dustete valget om de vil? Det er snakk om et tekstil som er sydd sammen ved ankelen eller ikke. 
Som ingen ser uansett under buksene. 
Skal noe så dumt som en søm markere grensene mellom kjønnet?
Kvinner skal tjene like godt som menn.  Det er det ingen som snakker om.
Men at sokkene henger sammen i longsen UTEN søm er hellig?

La oss  bare viske ut dette grunnleggende dustete tullet. Så kan vi endelig snakke om de sakene som egentlig betyr noe. 

Skrevet

Jeg er mann og bruker tykke strømpebukser hvis det er skikkelig kaldt, men har absolutt alltid sokker utenpå, gjerne knelange så med bukse ser ingen den strømpebuksa uansett.

Anonymkode: 48b50...aac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...