Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg går studiespesialiserende VG1 nå, og tar et fremmedspråk som nivå 1. Problemet mitt er at min skole er den eneste i fylket som tilbyr dette faget, men jeg ønsker sterkt å bytte skole neste år. Vet dere hvordan det funker om jeg tar faget opp som privatist, blir det tull med vitnemål og fremtidige studier, eller kan jeg komme inn på studier på lik linje med andre?

Anonymkode: 15fac...d8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe problem. Om du er bekymret så snakker du med rådgiverne på skolen du går på nå. 

Anonymkode: d2228...f19

Skrevet

Og jeg sier det ikke er noe problem fordi jeg selv tok hele studiespes. som privatist og studerer nå.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe problem. Om du er bekymret så snakker du med rådgiverne på skolen du går på nå. 

Har prøvd, men hun nærmest skjelte meg ut for å ikke ha tenkt på dette på ungdomsskolen. 

Skrevet

Og jeg sier det ikke er noe problem fordi jeg selv tok hele studiespes. som privatist og studerer nå.

Får jeg primærvitnemål? 

Skrevet

Dette er ikke noe problem. Min erfaring er uansett at rådgivere er ekstremt negative til dette, antakeligvis på grunn av at det finnes elever som ikke følger opp et fag på egenhånd. Det virker som at du kan ha hatt en lignende opplevelse. Så lenge du er sikker på at du klarer dette bør du ikke bli vettskremt av "rådene" rådgiverne gir. 

Anonymkode: c934f...52b

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får jeg primærvitnemål? 

Ja. Så lenge du tar det når du går på VGS. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke noe problem. Min erfaring er uansett at rådgivere er ekstremt negative til dette, antakeligvis på grunn av at det finnes elever som ikke følger opp et fag på egenhånd. Det virker som at du kan ha hatt en lignende opplevelse. Så lenge du er sikker på at du klarer dette bør du ikke bli vettskremt av "rådene" rådgiverne gir. 

Jeg tror det skal gå fint. Gjør mesteparten på egenhånd nå også, har en forferdelig dårlig lærer.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Så lenge du tar det når du går på VGS. 

Ok, blir dataen om at jeg har fullført eksamen automatisk overført til skolen min da?

Skrevet

Ok, blir dataen om at jeg har fullført eksamen automatisk overført til skolen min da?

Nei, du har selv et ansvar om å belyse skolen om karakter gjennom privatisteksamen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...