AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #1 Del Skrevet 11. november 2017 Har en valp jeg trener endel med, bruker også belønning for all god oppførsel. Foretrekker naturlige godbiter (mest mulig rent kjøtt), men de koster ofte endel. Har noen tips til en nettside eller noe som har bra godbiter til en grei pris? Anonymkode: d7a06...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. november 2017 #2 Del Skrevet 11. november 2017 Hvor i landet bor du? Vi har en slakter nær oss som tar alt av avkapp, fett, sener osv og presser sammen til en stor 2 kg pølse som vi hundefolk kjøper. Kanskje andre kan gjøre det samme? Ellers vet jeg at enkelte butikker har en hylle med 50% salg på kjøtt- og fiskeprodukter som holder på å gå ut på dato. Jeg kjøper ofte der til min hund og legger det i fryseren om jeg ikke skal bruke det med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #3 Del Skrevet 11. november 2017 12 minutter siden, Tabris skrev: Hvor i landet bor du? Vi har en slakter nær oss som tar alt av avkapp, fett, sener osv og presser sammen til en stor 2 kg pølse som vi hundefolk kjøper. Kanskje andre kan gjøre det samme? Ellers vet jeg at enkelte butikker har en hylle med 50% salg på kjøtt- og fiskeprodukter som holder på å gå ut på dato. Jeg kjøper ofte der til min hund og legger det i fryseren om jeg ikke skal bruke det med en gang. Vet faktisk ikke om det finnes en slakter i nærheten, men det skal jeg finne ut av sjekker stort sett 50% disken i butikkene, har planer om å prøve å tørke det. Er ikke så veldig glad i rått kjøtt.. pleier du å tørke det? Anonymkode: d7a06...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. november 2017 #4 Del Skrevet 11. november 2017 Nei, jeg tørker det ikke, er litt lat. Jeg bruker som oftest ting som pålegg, pølse, kjøttboller/kaker, fiskekaker, skinke osv. I hverdagen trener jeg med tørrforet (har voksen hund, det blir litt vanskeligere med valp antagelig), også sparer jeg de litt heftige tingene til miljø som er litt mer krevende (kurs, konkurranser, nye steder osv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #5 Del Skrevet 11. november 2017 2 minutter siden, Tabris skrev: Nei, jeg tørker det ikke, er litt lat. Jeg bruker som oftest ting som pålegg, pølse, kjøttboller/kaker, fiskekaker, skinke osv. I hverdagen trener jeg med tørrforet (har voksen hund, det blir litt vanskeligere med valp antagelig), også sparer jeg de litt heftige tingene til miljø som er litt mer krevende (kurs, konkurranser, nye steder osv). Kanskje jeg skal bli flinkere til å bruke "vanlige" ting, det går fort ned iallefall. Har hatt noen bomkjøp på godbiter som tar en evighet å tygge ferdig. Anonymkode: d7a06...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #6 Del Skrevet 11. november 2017 Hunder er omnivore og der er visse grønnsaker de kan spise. Kanskje eksperimentere med noen Liste over ja og nei grønnsaker: http://www.akc.org/content/health/articles/fruits-vegetables-dogs-can-and-cant-eat/ Anonymkode: e1a4d...42d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #7 Del Skrevet 11. november 2017 Finnes oppskrifter på nett over godbiter du kan lage selv også. Her for eksempel http://sniffit.blogg.no/1321120059_enkle_hundekjeks_med_.html Anonymkode: 23773...ca7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #8 Del Skrevet 11. november 2017 Jeg tørker kjøtt og fisk i stekeovnen på lav varme over natta. Kjøper billig kjøtt, og billig seifilèt fra frysedisken. Anonymkode: 83697...0f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #9 Del Skrevet 11. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tørker kjøtt og fisk i stekeovnen på lav varme over natta. Kjøper billig kjøtt, og billig seifilèt fra frysedisken. Anonymkode: 83697...0f0 Sånn ca temperatur? Skjærer du i små biter som godbit-størrelse? Anonymkode: d7a06...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #10 Del Skrevet 11. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes oppskrifter på nett over godbiter du kan lage selv også. Her for eksempel http://sniffit.blogg.no/1321120059_enkle_hundekjeks_med_.html Anonymkode: 23773...ca7 Jeg prøvde faktisk det for en stund siden, laksekjeks var del vel. De er fine som kos, enn tok litt før lang tid å spise som belønning ved trening. Anonymkode: d7a06...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #11 Del Skrevet 11. november 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hunder er omnivore og der er visse grønnsaker de kan spise. Kanskje eksperimentere med noen Liste over ja og nei grønnsaker: http://www.akc.org/content/health/articles/fruits-vegetables-dogs-can-and-cant-eat/ Anonymkode: e1a4d...42d Så kjekk liste, den skal jeg lagre Anonymkode: d7a06...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurcos Skrevet 12. november 2017 #12 Del Skrevet 12. november 2017 Som "hvertdagsgodbit" bruker jeg små biter med kokt kylling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #13 Del Skrevet 12. november 2017 7 hours ago, AnonymBruker said: Sånn ca temperatur? Skjærer du i små biter som godbit-størrelse? Anonymkode: d7a06...620 Ca 50C. Noen ganger skjærer jeg i godbit-biter, og noen ganger skjærer jeg i strimler som jeg skjærer opp etter de er tørket. Anonymkode: 83697...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 12. november 2017 #14 Del Skrevet 12. november 2017 (endret) Du kan kjøpe frysetørret vom på felleskjøpet i halvkilosposer. Du kan også ta en grille kylling og strimle den (fjen skinnet) og legge de på en stekeplate med bakepapir under å tørke kjøttet på svak varme i stekoven til væsken er borte. Det samme kan du gjøre med lever. Kutte den passe terninger å tørke den i oven. Endret 12. november 2017 av Perle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #15 Del Skrevet 12. november 2017 7 timer siden, Perle skrev: Du kan kjøpe frysetørret vom på felleskjøpet i halvkilosposer. Du kan også ta en grille kylling og strimle den (fjen skinnet) og legge de på en stekeplate med bakepapir under å tørke kjøttet på svak varme i stekoven til væsken er borte. Det samme kan du gjøre med lever. Kutte den passe terninger å tørke den i oven. Hva slags konsistens får tørket lever? Hard eller passe myk? Anonymkode: d7a06...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #16 Del Skrevet 12. november 2017 Kikerter! Det er sunn snacks for hunder, og de inneholder greit med proteiner også, som hunden trenger. Ikke minst er det billig! Det må være kokte kikerter som kjøptes på boks eller i en sånn firkanta eske. Skyll av laken, rist de i en sil og la de tørke på papir eller kjøkkenhånkle. Can My Dog Eat Chickpeas? Yes. Chickpeas are rich with fiber, which helps dogs feel fuller faster and longer. They’re also a great source of protein, though they shouldn’t be used as a replacement for animal protein. Anonymkode: 92309...e24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #17 Del Skrevet 12. november 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva slags konsistens får tørket lever? Hard eller passe myk? Anonymkode: d7a06...620 Det kommer an på hvor mye du tørker den. Alt kjøtt kan tørkes til det er halvmykt eller helt knusktørt. Jeg tørker det ikke helt tørt og lar det ligge luftig i romtemperatur slik at det tørker videre mens jeg bruker det. Anonymkode: 83697...0f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå