AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #1 Skrevet 11. november 2017 Har registrert debatten om kvinnefotball vs herrefotball, der kvinnene mener de blir diskriminerte pga mindre premiepenger etc. Jeg synes det er ganske spesielt å komme med denne type sutring når vi vet hvor markedsstyrt idretten er. Premiepenger må stå i stil med det man selv genererer, på lik linje med en vanlig arbeidsplass. Det er en grunn til at verdiskapende jobber i privat sektor har vesentlig høyere lønn enn stalite og kommunale stillinger i helsevesenet som er pengesluk. Ikke at det er mindre viktige jobber, men rent økonomisk er de ikke lønnsomme. Det sies at et bilde sier mer enn tusen ord, og et synes jeg passer veldig bra her. Ta en titt på dette bildet. Dette er et bilde fra kampen mellom LSK og Manchester City i kvinnenes Champions League. Her er vi kommet til 8-delsfinale(!!). Verdens største fotballturnering for begge kjønn. For herrene hadde de fleste lagene kunne solgt ut to stadioner.... Jeg synes dette forteller det meste, og hvor åpenbart det er at man ikke kan begynne å snakke om økonomisk likestilling i fotballen. Anonymkode: 91918...045 4
herzeleid Skrevet 11. november 2017 #2 Skrevet 11. november 2017 Diskusjonen rundt kvinnefotballen er et av mange eksempler på problemer med feministisk tilnærming til problemet. Ulikhet som går i kvinners disfavør er autimatisk som "slemt" å regne selv om det finnes gode forklaringer på hvorfor kvinnefotballen er mindre populær. Det er rett og slett veldig mye dårligere fotball, og disse kvinnene er rett og slett veldig mye dårligere enn sine mannlige kolleger. På samme måte som man ikke gidder å se på barnefotball med mindre ens egne barn spiller gidder mange ikke å se på kvinnefotball fordi det finnes så mye bedre alternativer. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #3 Skrevet 11. november 2017 "Her var kvinnefotball forbode i 50 år." https://www.nrk.no/sport/fotball/fotball-var-forbode-i-50-ar-1.11124206 Anonymkode: 200d5...b39 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #4 Skrevet 11. november 2017 Menn er bare sjalu fordi kvinner er bedre en dem i fotball. Hvor mange VM, EM og OL medaljer har herrelandslaget ? hvor mange har kvinnelandslaget ? Herrelandslaget har en patetisk bronsemedalje fra OL. Mens kvinnelandslaget har fult av medaljer fra VM, EM og OL. Anonymkode: a4e06...2cd 1
herzeleid Skrevet 11. november 2017 #5 Skrevet 11. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn er bare sjalu fordi kvinner er bedre en dem i fotball. Hvor mange VM, EM og OL medaljer har herrelandslaget ? hvor mange har kvinnelandslaget ? Herrelandslaget har en patetisk bronsemedalje fra OL. Mens kvinnelandslaget har fult av medaljer fra VM, EM og OL. Anonymkode: a4e06...2cd Hoho, du kan skøye du. Som om kvinnelandslaget ville klart å vinne mot herrelandslaget 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #6 Skrevet 11. november 2017 Akkurat nå, herzeleid skrev: Hoho, du kan skøye du. Som om kvinnelandslaget ville klart å vinne mot herrelandslaget De ville ha vunnet uten problemer. Anonymkode: a4e06...2cd
herzeleid Skrevet 11. november 2017 #7 Skrevet 11. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De ville ha vunnet uten problemer. Anonymkode: a4e06...2cd Hoho, du er en skikkelig skøyer du 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #9 Skrevet 11. november 2017 Akkurat nå, Guile skrev: Kvinnefotball: Herrefotball Anonymkode: a4e06...2cd 1
Gjest Optimo Skrevet 11. november 2017 #10 Skrevet 11. november 2017 Elsker sånne videoer. Men, legg merke til at i klippene fra herrefotballen er det godt spill helt frem til avslutningen. Bevegelser, driblinger og alt sånt er tipp topp. Så er det selvsagt dritdårlig å ikke klare å stokke beina akkurat i det avgjørende øyeblikket.. Pasningen i videoen fra jentefotballen er bra. Men så er det tre hodeløse høner som bare beiner mot målet og presterer å løpe i veien for hverandre!.. Dette er Champions League, det er liksom det høyeste nivået. Jeg ser ikke så dårlig spill i barnekampene på idrettsbanen borti veien her engang. Kvinnefotball. Ikke er det kvinner og ikke er det fotball (sitat: faktisk ikke Ivar Hoff).
Gjest Optimo Skrevet 11. november 2017 #11 Skrevet 11. november 2017 Denne er nice. Lambert kom ikke inn på kampsport, så hun valgte fotball i stedet. Hestehale-røskinga er legendarisk!
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #12 Skrevet 11. november 2017 Mye mannsjåvinisme her ja. Anonymkode: a4e06...2cd
herzeleid Skrevet 11. november 2017 #13 Skrevet 11. november 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: a4e06...2cd 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye mannsjåvinisme her ja. Anonymkode: a4e06...2cd tihi, ja.
BerntHulken Skrevet 12. november 2017 #14 Skrevet 12. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Menn er bare sjalu fordi kvinner er bedre en dem i fotball. Hvor mange VM, EM og OL medaljer har herrelandslaget ? hvor mange har kvinnelandslaget ? Herrelandslaget har en patetisk bronsemedalje fra OL. Mens kvinnelandslaget har fult av medaljer fra VM, EM og OL. Anonymkode: a4e06...2cd Det er hakket tøffere motstand på herresiden, da alle land satser hardt på fotballen. Det er verdens mest populære idrett på herresiden. Damesiden var gode på 90-tallet, og det var ikke akkurat mange land som satset noe særlig da. Så at herrelandslaget kom til Vm i 1994, 1998 hvor de kom til 8/delsfinale, og til EM i 2000 er enorme bragder med tanke på folketallet og hvor stor fotballen er i verden på herresiden. Damefotballen har jo ikke på langt nær satset like mye, før de senere årene. Og nå er jo damelandslaget like bak mål som herrene er. Hvis vi snakker landslaget i dag er det greit at de får lik lønn, for begge kjønn er like rævva. Snakker vi klubbfotball, er det galskap å tenke lik lønn. Da må det være lik kvalitet, og det er det jo ikke. Jeg ville gått rett inn på alle damelag i Norge, middels trent som jeg er og ikke har spilt på høyere nivå enn junior. Jeg har sett guttelag som har spilt jevnt med lag fra toppserien, så det sier jo sitt. 1
Horten Market Skrevet 12. november 2017 #15 Skrevet 12. november 2017 Problemet med tilskuertall og dermed inntekter løses enkelt ved å busse folk til kvinnekamper. Kommunen må bare hente folk hjemme og tvinge dem ut av hulene sine. Dette tilsvarer kvotering som ellers er helt vanlig i samfunnet. Kvotering er også en tvang for å bedre situasjonen for kvinner. (Med stor fare for at kvinnefronten tar ideen på alvor ...)
Gjest goldlion Skrevet 12. november 2017 #16 Skrevet 12. november 2017 Jeg merker at menn i herrefotball spiller et helt sylt skuespill når de blir «skadet»? Wtf, liksom, er det slik våre menn skal bli? 🤢
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #17 Skrevet 12. november 2017 5 timer siden, goldlion skrev: Jeg merker at menn i herrefotball spiller et helt sylt skuespill når de blir «skadet»? Wtf, liksom, er det slik våre menn skal bli? 🤢 Det er fordi menn er svakere enn kvinner. Anonymkode: a4e06...2cd
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #18 Skrevet 12. november 2017 20 timer siden, Guile skrev: Kvinnefotball: hahaha kvinner i et nøtteskall dette, utrolig fysisk svak, så krangler de om ballen rett før mål om hvem som skal score. slik går det når man er grisk jeg har sett flere fulle top kamper på kvinnelandslaget. de er på samme nivå som det gutter er på 15 år. Anonymkode: a15fc...bf1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #19 Skrevet 12. november 2017 Kvinner kan ikke en gang fotball. Jeg har til gode å høre en eneste kvinne forklare offsideregelen. Anonymkode: 210d2...952
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå