AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #1 Skrevet 11. november 2017 Hei Jeg er en 26 år gammel kvinne som ble singel for fire år siden.. Det var en vondt brudd, og jeg var ikke meg selv på 2 år etterpå.. Jeg gikk til psykolog og fikk diagnosen "depressiv reaksjon". Dette er to år siden.. Psykologen sa jeg kom til å komme over det ila nærmeste fremtid. Jeg føler fortsatt ingen endring.. Jeg er deprimert og trist fordi det føles som om jeg har mistet grunnlaget i livet mitt. Jeg føler jeg ikke har noe å leve for og at jeg aldri vil føle meg hel igjen.. Pga denne mannen. Jeg og eksen var sammen 5 år og samboere i 3 av disse. Jeg føler selv at dette ikke er normalt. Alle rundt meg som blir single finner seg noen innen 1-3 år, mens jeg går her og savner eksen på 4.året. Jeg har forsøkt å date, men jeg føler ingenting, og de er ikke "han". Jeg føler fortsatt inni meg at det var meningen at vi skulle vært sammen, og innbiller meg at han gjør det samme. Noe jeg vet ikke er sant.. For han fikk seg ny samboer 4mnd etter bruddet og barn etter 2 år. Jeg har altså et indre urealistisk håp om noe som ikke er sant. Jeg hater han ikke, og syns det er bra han har fått et barn. Jeg føler meg for ung til å kaste bort alle tyveårene mine på han. De siste 9 årene har handlet om han. Hvor mange flere år skal han få? Hvordan kan jeg komme meg videre når det føles som om vi fortsatt er et par inne i hjertet mitt Føler meg helt hjelpesløs.. I tillegg tørr jeg ikke snakke med noen om dette fordi det er flaut. Det høres helt usunt ut å være så opphengt i eksen. Kan noen hjelpe meg i å skjønne hvordan jeg skal hjelpe meg selv, og hvor jeg kan få hjelp? Anonymkode: f7196...7e2 1
stan Skrevet 12. november 2017 #2 Skrevet 12. november 2017 Ja, du bør søke hjelp. Det er jo vanlig med en sorgreaksjon, men etter et drøyt år bør ting normaliseres. Du er enda ung og har mange muligheter. Jeg var over 30 når jeg tok utdanningen jeg trengte for jobben jeg har i dag. Og jeg var over 40 når jeg møtte den store kjærligheten. Se framover, du har et liv å leve. Søk hjelp, snakkes med legen din. Det er et vanlig startpunkt. Lykke til. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #3 Skrevet 12. november 2017 Start en blogg og skriv om det. Før du vet ordet av det havner du på topplisten :D Anonymkode: 70ea4...344
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #4 Skrevet 12. november 2017 Prøv 20 år... Anonymkode: 25cfc...e5b
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #5 Skrevet 12. november 2017 Kjente meg igjen i dette, TS. Det tok meg over 3 (!) år å komme over exen! Og jeg prøvde alle triks i boka for å komme over han.. reiste, var sammen med venninner, kjøpte meg til og med ny leilighet for å slippe unna minnene.. Det eneste som hjalp er kjedelig nok tid. Jeg datet mange menn jeg burde holdt meg unna i denne perioden, jeg var ofte full og gråt på byen, jeg ble lagt inn på psykiatrisk pga overdose, jeg var generelt bare kaos. Så fikk jeg tilbud om å reise til Costa Rica og jobbe som frivillig, og det hjalp faktisk mye! I våres møtte jeg sånn tilfeldig en kollega på byen, vi ble sammen etter den kvelden og det hadde jeg aldri trodde var mulig så langt nede jeg var pga kjærlighetssorg. Nå har jeg det mye bedre og er sammen med en som behandler meg bra Folk er dsv ikke så forståelsesfulle når det gjelder langvarig kjærlighetssorg. Det er faktisk ikke bare å ta seg sammen. Jeg syns du burde snakke om dette med noen. Hvis du har gode venner så syns de ikke du er teit! Husk at folk er forskjellige og takler ting ulikt. Er ikke alle som bare kommer over noen på en dag. Jeg kom helt over exen da jeg så han var på samboer nr 3 etter meg.. da skjønte jeg at han der er ikke noe å samle på som bytter damer hele tiden. Ønsker deg alt godt TS, og håper du finner noen å snakke med om dette. Psykologer kan også hjelpe deg Det viktigste er at du må selv tro på at du VIL komme over han. Klem fra meg Anonymkode: 90feb...9b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå