AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #1 Skrevet 11. november 2017 Bigger brains put men ahead of women in the IQ stakes Research into human IQ — long one of the most controversial areas of science — has produced a new set of suitably awkward results. Men’s average IQ is four points above women’s because they typically have bigger brains.https://www.thetimes.co.uk/article/bigger-brains-put-men-ahead-of-women-in-the-iq-stakes-jbzlwx0nh Dette er ikke noe nytt for mange av oss. Men en del feminister her inne ser ut til å tro at hjernestørrelsen ikke har noe å si. Merkelig, for ellers er de jo ganske opptatt av størrelse. Anonymkode: 9bbce...7eb 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #2 Skrevet 11. november 2017 Jeg er mann, har hatt nevrobiologi som en del av utdannelsen, og vil gjerne si deg to ting: 1) Hjernevolumet har ikke noe med intelligens å gjøre. Det kan gjerne være større variasjon mellom menn eller mellom kvinner enn mellom kjønnene. Volumforskjellen mellom kjønnene er marginal, og intelligens handler mer om hvordan hjernen strukturerer seg selv enn om selve volumet av hjernemasse. 2) IQ er et svært upresist mål på intelligens Anonymkode: bf980...802 25
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #3 Skrevet 11. november 2017 IQ er vel ganske kjent som en dårlig metode for å måle intelligens, da det ikke måler alt, men en spesifikk måte å tenke på. https://www.webmd.com/brain/news/20121218/iq-test-really-measure-intelligence Hvis man skal tenke at hjernevolum og intelligens har en korrelasjon kan man jo argumentere for at neanderthalere var smarte enn oss mennesker, mens utgravinger av verktøy, våpen og hjelpemidler viser vel det motsatte. Er hunder blitt dummere siden hjernevolumet deres er mindre enn ulveartene de stammer fra? Anonymkode: 29e03...ac6 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #4 Skrevet 11. november 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mann, har hatt nevrobiologi som en del av utdannelsen, og vil gjerne si deg to ting: 1) Hjernevolumet har ikke noe med intelligens å gjøre. Det kan gjerne være større variasjon mellom menn eller mellom kvinner enn mellom kjønnene. Volumforskjellen mellom kjønnene er marginal, og intelligens handler mer om hvordan hjernen strukturerer seg selv enn om selve volumet av hjernemasse. 2) IQ er et svært upresist mål på intelligens Anonymkode: bf980...802 Jeg stoler mer på forskere enn på en tilfeldig person på nettet som påstår litt av hvert (tror hverken på at du er mann eller kan noe om nevrobiologi). Forskning har altså bevist at det er en sammenheng mellom hjernestørrelse og IQ hos mennesker. Den har derfor forklart det faktum at menn er mer intelligente enn kvinner med at menn har større hjerne enn kvinner. Anonymkode: 9bbce...7eb 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #5 Skrevet 11. november 2017 "Connectivity" spiller også inn på intelligens, hvor raskt og effektivt nevroner kommuniserer. Einstein sin hjerne var jo som kjent litt mindre enn en snittet hos menn Uff, jeg er kjempetrøtt, orker ikke skrive mer eller sjekke det jeg linker skikkelig, men hjernen er altså mer kompleks, har mange ulike områder som endrer seg og som gir ulike uttrykk for kognitive evner, dvs intelligens er ikke en linær linje, det er mer et slags spektrum av ulike egenskaper der man kan score høyt på noe og lavere på annet. https://www.scientificamerican.com/article/london-taxi-memory/ https://www.ndtv.com/world-news/higher-brain-connectivity-behind-intelligence-creativity-1433410 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3959548/ Anonymkode: 56781...fc4 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #6 Skrevet 11. november 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg stoler mer på forskere enn på en tilfeldig person på nettet som påstår litt av hvert (tror hverken på at du er mann eller kan noe om nevrobiologi). Forskning har altså bevist at det er en sammenheng mellom hjernestørrelse og IQ hos mennesker. Den har derfor forklart det faktum at menn er mer intelligente enn kvinner med at menn har større hjerne enn kvinner. Anonymkode: 9bbce...7eb Hva skal du med høy IQ når du ikke klarer fungere rasjonelt? IQ-tester måler bare begrensede evner, ikke rasjonalitet og refleksjonsevne. George Bush skåret høyt på IQ-tester, men fremstod likevel oppsiktsvekkende dum. Det er så god som ikke-eksisterende korrelasjoner mellom skåre på IQ-tester og skår på RQ-tester (tester som måler kritisk tekning). Dvs at høy IQ ikke gir noe pekepinn på om man er reflektert. Godt mulig menn har 4 poeng mer i IQ. Det har null praktisk betydning, så lenge alt tyder på at kvinner har høyest RQ. RQ trumfer IQ. RQ er det øveste nivå av kognitiv prosessering. Anonymkode: 18449...38f 9
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #7 Skrevet 11. november 2017 Det går virkelig sport i å rakke ned på kvinner for deg, ts! Håper du på å få en pokal eller noe snart siden du legger så sykelig mye innsats i dette eller hva får du egentlig ut av det? Anonymkode: d4200...e40 12
Raven.Writingdesk Skrevet 11. november 2017 #8 Skrevet 11. november 2017 Om jeg får en hjernesvulst vil jo volumet øke. Betyr det at jeg da blir smartere? 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #9 Skrevet 11. november 2017 43 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg stoler mer på forskere enn på en tilfeldig person på nettet som påstår litt av hvert (tror hverken på at du er mann eller kan noe om nevrobiologi). Forskning har altså bevist at det er en sammenheng mellom hjernestørrelse og IQ hos mennesker. Den har derfor forklart det faktum at menn er mer intelligente enn kvinner med at menn har større hjerne enn kvinner. Anonymkode: 9bbce...7eb Mener å ha lest at menn ligger på topp OG bunn når det gjelder intelligens og kvinner mer generelt i midten. Hvor stor er da hjernen på mennene som ligger på bunn? Anonymkode: 4af9f...7e9 6
studerende Skrevet 11. november 2017 #10 Skrevet 11. november 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: George Bush skåret høyt på IQ-tester, men fremstod likevel oppsiktsvekkende dum. Anonymkode: 18449...38f Ikke det at jeg og Bush er enige i så mye, men den dumme country måten han har å uttrykke seg på er bare et skuespill. Se intervjuer med ham fra 90-tallet. Det er som å se en helt annen mann. Ellers har du gode poenger. Forøvrig pussig at disse "kvinner er dummere enn menn" trådene har en tendens til å komme i helgene. Skulle nesten tro at noen kjedet seg. 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #11 Skrevet 11. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg stoler mer på forskere enn på en tilfeldig person på nettet som påstår litt av hvert (tror hverken på at du er mann eller kan noe om nevrobiologi). Forskning har altså bevist at det er en sammenheng mellom hjernestørrelse og IQ hos mennesker. Den har derfor forklart det faktum at menn er mer intelligente enn kvinner med at menn har større hjerne enn kvinner. Anonymkode: 9bbce...7eb Du stoler mer på tabloide artikler enn meg. Hvis det var forskerne du stolte på, hadde du lest, og linket til selve studien. Selv i den lille teksten som kommer opp ved linken din, kan man allerede identifisere flere muligheter for metodekritikk av studien, og det er egentlig ikke referert moe som helst av substans. Det du viser, er liten evne til kildekritikk. Og debattskikk, siden du ikke bare påstår at jeg lyver om fag, men også om at jeg er mann. Du kunne helle prøve å argumentere for hvorfor du mener at hjernevolum i seg selv er koblet til intelligens. Anonymkode: bf980...802 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #12 Skrevet 11. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bigger brains put men ahead of women in the IQ stakes Research into human IQ — long one of the most controversial areas of science — has produced a new set of suitably awkward results. Men’s average IQ is four points above women’s because they typically have bigger brains.https://www.thetimes.co.uk/article/bigger-brains-put-men-ahead-of-women-in-the-iq-stakes-jbzlwx0nh Dette er ikke noe nytt for mange av oss. Men en del feminister her inne ser ut til å tro at hjernestørrelsen ikke har noe å si. Merkelig, for ellers er de jo ganske opptatt av størrelse. Anonymkode: 9bbce...7eb Hvorfor er da gutter skoletapere og menn pinglete i Norge? Anonymkode: 7e188...abc 1
AmandaVI Skrevet 11. november 2017 #13 Skrevet 11. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor er da gutter skoletapere og menn pinglete i Norge? Anonymkode: 7e188...abc Bla bla bla "favorisering" bla "kvotering" bla bla "feminisering" bla bla bla "femtitallet" bla "tradisjonelle kjønnsroller". 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #14 Skrevet 11. november 2017 1 minutt siden, AmandaVI skrev: Bla bla bla "favorisering" bla "kvotering" bla bla "feminisering" bla bla bla "femtitallet" bla "tradisjonelle kjønnsroller". Men hvis hjernene er så store så burde de da kunne parere alt det der...?! 🤷♀️ Anonymkode: 7e188...abc 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #15 Skrevet 11. november 2017 Hva hjelper vel det siden mannfolk tenker mest med den som vil så gjerne... Anonymkode: f6eec...ad5 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #16 Skrevet 11. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mann, har hatt nevrobiologi som en del av utdannelsen, og vil gjerne si deg to ting: 1) Hjernevolumet har ikke noe med intelligens å gjøre. Det kan gjerne være større variasjon mellom menn eller mellom kvinner enn mellom kjønnene. Volumforskjellen mellom kjønnene er marginal, og intelligens handler mer om hvordan hjernen strukturerer seg selv enn om selve volumet av hjernemasse. 2) IQ er et svært upresist mål på intelligens Anonymkode: bf980...802 du kunne like godt være en kvinne bak anonym knappen som lyver. ts kommer uansett fram med forskning og direkte studier. det at menn generelt er smartere enn kvinner har vi vist ganske lenge, men vi har aldri gått ut med det fordi det er " kontroversielt " ....blir liksom som at vi skal gå ut å si at menn er bedre enn kvinner. vi har thomas edison og einstein f.eks. kvinner har eller ingen store genier. men det spiller ingen rolle kvinner har da mange andre sterke sider. uansett så tror jeg også intelligens forskjellen er ganske lav Anonymkode: c83e8...c69
AmandaVI Skrevet 11. november 2017 #17 Skrevet 11. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvis hjernene er så store så burde de da kunne parere alt det der...?! 🤷♀️ Anonymkode: 7e188...abc Kanskje, men de beviser helt andre ting enn intelligens her. Og det er vel det som er meningen.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #18 Skrevet 11. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er da gutter skoletapere og menn pinglete i Norge? Anonymkode: 7e188...abc fordi feminismen har gitt kvinner fordeler og menn ulemper. du kan jo bare se på da kvinner ble prioritert i utdanningen, etter det har det gått nedover for menn. uansett så viser ts sine studier at menn er smartere enn kvinner med forskning bak. da kan du ikke komme med " jammen hvorfor er menn så teite da og er i fengsel osv da kan jo ikke de være smart" menn har et bredt spekter av intelligens. vi har de absolutt dummeste , men også de absolutt smartest. kvinner ligger midt i mellom. dette er bevist flere ganger Anonymkode: c83e8...c69 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #19 Skrevet 11. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mener å ha lest at menn ligger på topp OG bunn når det gjelder intelligens og kvinner mer generelt i midten. Hvor stor er da hjernen på mennene som ligger på bunn? Anonymkode: 4af9f...7e9 det har jeg også. vet ikke, men det spiller ingen rolle. poenget med denne tråden er at menn er generelt smartere enn kvinner og det er morsomt å se kvinner hyle og skrike imot selv om det er forskning bak Anonymkode: c83e8...c69
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #20 Skrevet 11. november 2017 Dette innlegget er så ironisk atte hjælp. Anonymkode: 0e926...f2c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå