AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #1 Skrevet 11. november 2017 Flere har kommentert at bygdefolk er slemme og at det er vanlig for dem å være onde. Mulig det kommer av en dårlig oppdragelse, at de er bitre og lignende. Hvorfor tror dere mange på bygdene vokser opp til å bli så slemme? Har de det dårlig med seg selv? Anonymkode: 71c7f...997
Gjest Herr Heftig Skrevet 11. november 2017 #2 Skrevet 11. november 2017 Rikelig med onde, dumme og bitre både i byene og forstedene også.
Ellatin Skrevet 11. november 2017 #3 Skrevet 11. november 2017 Har hørt at alle som bor i Oslo er snobbete og ser ned på resten av landet. Tror ikke noe på utsagnet selv om folk har sagt det. 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #4 Skrevet 11. november 2017 1 minutt siden, Herr Heftig skrev: Rikelig med onde, dumme og bitre både i byene og forstedene også. Nei. Syns ikke det. Bygdene er jo ren skjær ondskap. Anonymkode: 71c7f...997
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #5 Skrevet 11. november 2017 1 minutt siden, Ellatin skrev: Har hørt at alle som bor i Oslo er snobbete og ser ned på resten av landet. Tror ikke noe på utsagnet selv om folk har sagt det. Hvis og siden mange har erfart det jeg snakker om så tror jeg på det. :-)) Anonymkode: 71c7f...997
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #6 Skrevet 11. november 2017 Ja, vi er noen skikkelig onde mennesker Anonymkode: 77a53...fd6
Ellatin Skrevet 11. november 2017 #7 Skrevet 11. november 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Ja, vi er noen skikkelig onde mennesker Anonymkode: 77a53...fd6 Holder vel på å tilbe satan på låven hver torsdag kveld kan jeg tenke
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #8 Skrevet 11. november 2017 1 minutt siden, Ellatin skrev: Holder vel på å tilbe satan på låven hver torsdag kveld kan jeg tenke Klart det, hva skal vi ellers finne på Anonymkode: 77a53...fd6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #9 Skrevet 11. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Syns ikke det. Bygdene er jo ren skjær ondskap. Anonymkode: 71c7f...997 Det er jo oslo som er rein ondskap., det er der alle blir knivstukket. Skjer jo hver jevla uke! På bygda er det rolig og livet går sin gang. Anonymkode: 2d2be...286 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #10 Skrevet 11. november 2017 Der er en helt annen kultur de er oppvokst med enn vi i byene. De er oppdrad til å nærmest tilbe den særegne for deres hjemsted, slik nasjonalisme fører til fremmedfrykt. Denne fremmedfrykten kan ramme selv en stakkars bykar fra byen som bare ligger en halvtime unna. Anonymkode: 63d87...8e5 2
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 11. november 2017 #11 Skrevet 11. november 2017 jeg bodde på bygda i litt over 1 år fra 2015 til 2016 og må si at jeg har aldri møtt så mange ufyselige og usmakelige mennesker før. Glad jeg er tilbake i byen
Tilma Skrevet 11. november 2017 #12 Skrevet 11. november 2017 Vi på bygden (ellee vertfall jeg) fikk ofte høre hvor fæle spesielt oslo folk var. Ikke noe godt om noen derfra. Nå bor jeg i oslo og ser at det var heeelt feil. Samtidig som jeg nå får høre hvor trangsynte bygddfolket er.. Noe jeg også er uenig i. Vi er vokst opp forskjellig.. Med forskjellige kulturer og "regler" Synst verken byfolk eller bygde folk er særlig utpfeket dust.. Men en finnde ji selfølgelig folk overalt som er virkelig ef duster.. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #13 Skrevet 11. november 2017 Har bodd på bygda i 15 år og i byen i 15 år. Familien min er tilflyttet fra byen. Min erfaring er at det er mange gode folk på bygda, og noen få dritkjipe. Men fordi bygda er så liten så glemmes de gode og folk legger merke til de dritkjipe. I byen så er det flere folk, man kan være dritkjip gange en million, men ingen legger merke til det fordi det er så mange andre folk. Jeg vet jeg ikke er ond eller bitter, det er ikke familien min heller, eller noen av vennene våre, for ellers hadde ikke vi giddet og være sammen med dem. Anonymkode: da1d6...e56 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #14 Skrevet 11. november 2017 Tror nok det er ca like mange av alle sorter mennesker både i by og på landet. Men ofte på landet der "alle kjenner alle" vet du om de som er ufyselig og kanskje har du ikke annet valg enn å møte dem på daglig basis, feks pga du jobber i den eneste butikken i den bygda --> og du hater kollegaen din, for å jobbe i en annen butikk må du flytte. Mens i byen kjenner du ikke til alle, er det en jobb du ikke trives kan du bare bytte jobb, er det folk du missliker kan du lett unngå dem siden du har så mange andre folk du kan heller velge å snakke med/ha et forhold til enn de du ikke liker. Anonymkode: 46f31...061
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #15 Skrevet 11. november 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi er noen skikkelig onde mennesker Anonymkode: 77a53...fd6 Ja? Det blir vel en slags massesuggesjon. Er en ond blir alle onde. 8 timer siden, Ellatin skrev: Holder vel på å tilbe satan på låven hver torsdag kveld kan jeg tenke De gjør sikkert det og. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Klart det, hva skal vi ellers finne på Anonymkode: 77a53...fd6 Nemlig. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo oslo som er rein ondskap., det er der alle blir knivstukket. Skjer jo hver jevla uke! På bygda er det rolig og livet går sin gang. Anonymkode: 2d2be...286 Det er mye rart der også, og i Bergen men det er en kjent sak at mange er onde på bygdene. De er så bitre og hatske. Hva slags bygd bor du om i da? 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har bodd på bygda i 15 år og i byen i 15 år. Familien min er tilflyttet fra byen. Min erfaring er at det er mange gode folk på bygda, og noen få dritkjipe. Men fordi bygda er så liten så glemmes de gode og folk legger merke til de dritkjipe. I byen så er det flere folk, man kan være dritkjip gange en million, men ingen legger merke til det fordi det er så mange andre folk. Jeg vet jeg ikke er ond eller bitter, det er ikke familien min heller, eller noen av vennene våre, for ellers hadde ikke vi giddet og være sammen med dem. Anonymkode: da1d6...e56 Historien jeg har fått fra mange er at småsteder, bygder og småbyer er full av direkte slemme folk. Det som er: hvis de hadde sett seg selv så hadde de forandet personlighet tror jeg. Noe så lite sjarmernde. Anonymkode: 71c7f...997
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #16 Skrevet 11. november 2017 7 timer siden, Tilma skrev: Vi på bygden (ellee vertfall jeg) fikk ofte høre hvor fæle spesielt oslo folk var. Ikke noe godt om noen derfra. Nå bor jeg i oslo og ser at det var heeelt feil. Samtidig som jeg nå får høre hvor trangsynte bygddfolket er.. Noe jeg også er uenig i. Vi er vokst opp forskjellig.. Med forskjellige kulturer og "regler" Synst verken byfolk eller bygde folk er særlig utpfeket dust.. Men en finnde ji selfølgelig folk overalt som er virkelig ef duster.. Ja. Mange som mener st bygdefolk er trange i hodet. Litt uintelligente rett og slett. Ikke vet jeg. Anonymkode: 71c7f...997 2
OPIgirl Skrevet 11. november 2017 #17 Skrevet 11. november 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere har kommentert at bygdefolk er slemme og at det er vanlig for dem å være onde. Mulig det kommer av en dårlig oppdragelse, at de er bitre og lignende. Hvorfor tror dere mange på bygdene vokser opp til å bli så slemme? Har de det dårlig med seg selv? Anonymkode: 71c7f...997 Tull. Jeg har bodd på landet nesten hele mitt liv og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det du sier. Her bryr vi oss om hverandre og tar vare på hverandre. I byene derimot, der har de mer ennnok med seg selv. De er stresset og kalde. Særlig Oslo. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #18 Skrevet 11. november 2017 Akkurat nå, OPIgirl skrev: Tull. Jeg har bodd på landet nesten hele mitt liv og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det du sier. Her bryr vi oss om hverandre og tar vare på hverandre. I byene derimot, der har de mer ennnok med seg selv. De er stresset og kalde. Særlig Oslo. Tror ikke noe på de gode tingene om noen av bygdene. Noen med dårlig rykte ville vel forsøkt å hjernevaske folk til å tro på noe sånt. Anonymkode: 71c7f...997
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #19 Skrevet 11. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har bodd på bygda i 15 år og i byen i 15 år. Familien min er tilflyttet fra byen. Min erfaring er at det er mange gode folk på bygda, og noen få dritkjipe. Men fordi bygda er så liten så glemmes de gode og folk legger merke til de dritkjipe. I byen så er det flere folk, man kan være dritkjip gange en million, men ingen legger merke til det fordi det er så mange andre folk. Jeg vet jeg ikke er ond eller bitter, det er ikke familien min heller, eller noen av vennene våre, for ellers hadde ikke vi giddet og være sammen med dem. Anonymkode: da1d6...e56 Ha ha ha. Ja. De stikker seg ut. Mange andre folk? På en bygd? Nei? Onde folk skjønner ofte ikke at de selv er onde. Ikke som om slemme folk har selvinnsikt liksom. Anonymkode: 71c7f...997
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #20 Skrevet 11. november 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: Ha ha ha. Ja. De stikker seg ut. Mange andre folk? På en bygd? Nei? Onde folk skjønner ofte ikke at de selv er onde. Ikke som om slemme folk har selvinnsikt liksom. Anonymkode: 71c7f...997 Du syns selv du er et skikkelig trivelig sjarmtroll? Du kaster noen store stein i glasshus nå. Anonymkode: da1d6...e56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå