Gå til innhold

glad du ikke vet alt

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard
Skrevet

du som har barn i en barnehage kan være glad du ikke vet alt som foregår der.

det er utrolig mye inntriger og tull blandt de ansatte,foreldre som stiller umulige og egoistiske krav , et styre som er helt på bær tur og unger som ikke alltid får det de fortener.

skal forklare lit bedre for deg jeg.

først si at dette sikert ikke gjelder i alle barnehager men i utrolig mange vet jeg at de har alt eller deler av dette.

ta personalet først,førskolelærere som ikke klarer og fordøye at det faktisk finnes folk uten 3 års utdanelse som vet noe om unger , det er også andre som klarer og engasjere barn uten og ha lest i 3 år.dette skaper noe strid , ide-tyveri er også et problem og disse 2 tingene fører til at folk ikke gidder og engasjere seg så my lengre.

foreldre som forlanger at du skal drite i andre unger enn deres finnes faktisk , vi har 3 av de hos oss.

styre bestående av foreldre er helt patetisk spør du meg, vi har prøvd i snart 2 år og bli kvitt en asistent som ikke gjør det hun skal,oppfører seg slik at hun ville blit sparket i en annen bedrift men her blir hun,vi gjør da hennes jobb (gjør kansje 50-60% selv).hun har forsat jobb fordi hennes mor kjenner de fleste foreldrene i styret.

men de har skremt bort en styrer som sto på for og sparke denna jenta.

barn som virkelig kunne trengt ekstra hjelp får det ikke pga pengemangel og personalmangel osv.

veit jeg blir angripi her nå av både foreldre og bhg personal men det får jeg tåle..bare vil at dere foreldre skal tenke på det neste gang dere kommer inn og trur at vi som passer barbna deres har en jobb som ikke krever noe , at vi er heldig som kan kose hele dagen osv.

vil dere skal vite at bak kulisene er det i mange barnehager mobbing og utestengelse av ansatte , forkjelsbehandling fra styre/styrer og at barna deres til tider ikke får det tilbudet dere ønsker....

ok,skyt løs

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si eller hvor jeg skal begynne.. Men desverre er det nok sant det du sier. Det kan være sånne tilstander i en del Bh. Det er nok med barnehager som med andre arbeidsplasser, det finnes bra og dårlig miljø. Og mobbing og "feilstyring" foregår i alle sektorer. Det som er spessielt trist når det gjelder Bh er at det i værste fall går utover barna. De annsatte har sine rettigheter (selvom det ikke alltid gjør situasjonen lettere)

Problemet som du forespeiler med førskolelærere kan kanskje sammenliknes med andre arbeids ledere/avdelingsledere?!

Gjest Anonymous
Skrevet

Da håper jeg virkelig at mine barn ikke går i din barnehage for det høres helt forferdelig ut!!!

Gjest gotthard
Skrevet

ja det er ikke alle som tåler og få lit lederansvar,,finnes mange gode og utrolig flinke førskolelærere der ute men nesten enda flere blærete greier som trur de kan mer enn ei som har arbeida i bhg i snart 30 år .

og som hun så fint sier(forstår ikke hva dere skal med tre år på skole for og se at pedagogikk kun er folkeskikk satt in i ei bok med fine ord).

ja det er vel slik i mange yrker og det skuffer meg så utrolig.

dette er drømmejobben min , elsker alt med disse ungene, selv de umulige. Men orker ikke mere inntriger,bakvaskelser og maktkamp..det er barn jeg vil jobbe med , ikke sloss mot andre voksne.

Skrevet
Men orker ikke mere inntriger' date='bakvaskelser og maktkamp..det er barn jeg vil jobbe med , ikke sloss mot andre voksne.[/quote']

Håper du får det bedre i jobben din.. eller at du finner en annen bhg som er bedre å jobbe i. Ellers vil jeg si at jeg har også erfaring med slikt som du skisserer. Fra to-tre forskjellige bhg.

Venninnen min følte det samme som deg i sin bhg og sluttet pga det - etter flere år med "slåssing" blant de ansatte og styrer og masse tull...

Og hun har vært i et par andre bhg der de ansatte er helt på bærtur.

Det er helt tragisk at voksne folk i en bhg ikke klarer å samarbeide "pent" om barna framfor å trekke fram slibrige kommentarer. Eldre damer som "alltid" har vært der tror de vet best, og utdannede pedagoger og førskolelærere mener de vet best, og så klarer de ikke å samarbeide for barns beste...

Gjest Anonymous
Skrevet

Og hvordan tror man foreldrene føler det, når man bl.a oppdager at styrer lyver så det renner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...