AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #1 Skrevet 11. november 2017 Jeg sliter med en gammel gjeld. Er det slik at så lenge jeg har en betalingsavtale, så vil ikke inkassobyrået prøve å få en tvangstrekk i lønnen min? Eller vil de uansett prøve å kreve inn mer gjennom tvangstrekk med jevne mellomrom? Anonymkode: 7eb41...336
altflyter Skrevet 11. november 2017 #2 Skrevet 11. november 2017 Det må du nesten høre med inkassoselskapet om. Det kommer også an på betalingsavtalen. Hvis du betaler ned så mye som selskapet ønsker, så vil de ikke komme med tvangstrekk, men om de ønsker 2000 i måneden og du betaler 200, så sier det seg selv at de ikke er fornøyd. Du må nesten ringe dem å spørre. Kommunikasjon er første bud i slike situasjoner
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #3 Skrevet 11. november 2017 Første bud for å unngå tvangstrekk i lønn er å betale regningene på forfallsdato. Anonymkode: 95bd0...20d
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #4 Skrevet 11. november 2017 Så lenge du holder deg til nedbetalingsavtalen uten noe tull så vil de ikke ta saken videre. Slurver du med innbetalingene derrimot er de ikke sene med å kreve inn via namsmannen nei. Anonymkode: 1ab56...a6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå