Gå til innhold

For dum for Oslo?

Fremhevede innlegg

Skrevet

:ler:

Mye dumme folk her og:P Men du bør jo sånn sett ikke flytte til Oslo om du mistrives sterkt med litt folkemengder på trikken/tbanen og blir helt stresset av trafikk.

Det er mer trafikk og støy her - og mer folk enn mindre byer. Og det er litt overgang å bli vant til å stå klin inntil fremmede folk på trikk og tbane/buss. 

Hadde dog ikke giddet å flytte til Oslo for å jobbe i barnhage, men det er mest fordi det er omtrent umulig å klare seg på assistentlønn med dagens leiepriser. Da må man bo ganske usentralt og ha lang reisevei, og da synes jeg poenget med å bo som barnløs i større by som borte. Da kan man like godt bo i mye mindre by.

Poenget for min del før jeg var 30 og ikke hadde barn var å ha storbyliv(i den grad Oslo er en stor by, det er den jo ikke) med enkel tilgang til konserter, cafeer, byliv og ditt og datt. Altså bo innenfor Ring 3. Og der er det nødvendigvis mye mer støy. 

Anonymkode: b845c...9b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 11.11.2017 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Oslo er ikke akkurat en by for intelligente munnrappe mennesker. Det er en by full av folk fra alle sosiale lag. Det er større utfordringer med å bo på bygda enn å bo i en by som Oslo.

Anonymkode: fd305...7e9

Ikke enig. Det er forskjellige utfordringer ved å bo på bygda og å bo i Oslo. Hva som er mest utfordrende avhenger av personen.

Skrevet

Faren min trua meg med å gjøre meg arveløs, hvis jeg flyttet til Oslo. Her var det visst bare voldtektsmenn og mafia. 

Nå er det snart 10år siden jeg flytta hit. Har verken møtt mafia eller voldtektsmenn. 

Det skal sies at min far har bare vært i Oslo en gang på 60-tallet, men han følger med på nyhetsbildet. 

• Liker 1
Skrevet
På 11.11.2017 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Oslo er ikke akkurat en by for intelligente munnrappe mennesker. Det er en by full av folk fra alle sosiale lag. Det er større utfordringer med å bo på bygda enn å bo i en by som Oslo. 

Anonymkode: fd305...7e9

Det er mer å gjøre på bygda i allefall. 

Byfolk får mye å gjøre med bygdefolk. Og oslofolk er jo late. Dårlig rykte har de også (bruker mye rus). De orker ikke nye (lærerike) kurs i dialektlære, opplæring om hva jødedommen egentlig er, masse utdannelse, osv. De orker ikke sånt. Oslofolk er direkte late! 

Anonymkode: dceaf...f99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...