AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #1 Skrevet 11. november 2017 Jeg har en drøm om å flytte og bo i Oslo, men får høre av mine nærmeste at jeg ja, satt på spissen, er for dum for å kunne overleve i en slik by. Blir sammenlignet med andre som visstnok er smartere og blitt fortalt at for å bo i Oslo og tilpasse seg et så høyt tempo så må man være svært intelligent, kjapp i replikken, flink med ord, god på å manipulere og i det hele tatt vite hva man gjør. Jeg er visst en sånn som passer å jobbe i en barnehage i en bygd langt vekk og skjermet fra by og trafikk. Hva mener dere, hva må til for å bo i Oslo? Er det krav om spesielle egenskaper? Anonymkode: fa8b2...143
Sphynx Skrevet 11. november 2017 #2 Skrevet 11. november 2017 Jeg er dum og bor i Oslo. Velkommen til oss 18
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #3 Skrevet 11. november 2017 Oslo er ikke akkurat en by for intelligente munnrappe mennesker. Det er en by full av folk fra alle sosiale lag. Det er større utfordringer med å bo på bygda enn å bo i en by som Oslo. Anonymkode: fd305...7e9 12
Nicathv Skrevet 11. november 2017 #4 Skrevet 11. november 2017 En så merkelig påstand har jeg aldri hørt før. 10
Tilma Skrevet 11. november 2017 #5 Skrevet 11. november 2017 Jeg valgte og flytte til oslo forsi jeg alltis har misslilt oslo.. Samt fått høre fra jeg var liten at " oslo folk var upålitelige" Jeg er ikke en smarting. Men jeg elsker oslo, folkene og områdene utenfor gryta ( ikke sååå glad i den).. 1
Gjest JudasPriest Skrevet 11. november 2017 #6 Skrevet 11. november 2017 Hmmm... Det «hørtes» nesten litt ut som du beskrev, N.Y.C, L.A, Chicago eller Houston. Det er Oslo, det er lite og alle slags mennesker der. Det er bare å flytte og sjekke om du liker det. Hvis ikke kan du alltids flytte hjem igjen. Det er mange hyggelige, rolige steder utenfor sentrum.
Frøkensina Skrevet 11. november 2017 #7 Skrevet 11. november 2017 Folk fra London f.eks. synes Oslo står helt stille og er en søvnig småby. Dette høres mer ut som typiske misforståelser og overdrivelser mellom by og bygd i Norge, bare kom du det finnes alle mulige folk her og veldig mange er fra andre deler av landet. PS det høres ikke så hyggelig ut at dine nærmeste kaller deg dum, litt avstand kan sikkert være en fin ting. 7
Gjest Peanut Skrevet 11. november 2017 #8 Skrevet 11. november 2017 Høres ut som de som sier sånt ikke har stort peiling på noe som helst
Gjest Chauve-Souris Skrevet 11. november 2017 #9 Skrevet 11. november 2017 Jeg er dum og klarer meg fint, så bare å flytte hit
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #10 Skrevet 11. november 2017 De som sier det er nok bare misunnelige på at du har muligheten til å flytte til oslo. Bare kom du Og si at de som er manipulerende helst får holde seg vekke. Her er vi mest snille og greie alle sammen Men er mye dop i festmiljøer, men er jo bare å holde seg unna fest miljøer det Anonymkode: 219a6...a47 3
Gjest JakeGreen Skrevet 11. november 2017 #11 Skrevet 11. november 2017 Det kryr av dumme mennesker i Oslo, så tror du skal greie deg helt fint!
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #12 Skrevet 11. november 2017 Merkeligste jeg har hørt noen gang.Anonymkode: 1fd60...c3a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #13 Skrevet 11. november 2017 I Oslo bor og lever det mennesker av absolutt alle typer. Du er hjertelig velkommen. Kanskje du kommer til å trives og bli boende? Hvis ikke så er det mulig å flytte til et annet sted eller å flytte tilbake. Oslo er en helt ok by. Det kommer til å gå helt fint Anonymkode: d16ab...08d
Gjest Optimo Skrevet 11. november 2017 #14 Skrevet 11. november 2017 Det er obligatorisk med Mensa-medlemskap for å få bo i Oslo. Du må ta opptaksprøve når du sender flyttemelding.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #15 Skrevet 11. november 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en drøm om å flytte og bo i Oslo, men får høre av mine nærmeste at jeg ja, satt på spissen, er for dum for å kunne overleve i en slik by. Blir sammenlignet med andre som visstnok er smartere og blitt fortalt at for å bo i Oslo og tilpasse seg et så høyt tempo så må man være svært intelligent, kjapp i replikken, flink med ord, god på å manipulere og i det hele tatt vite hva man gjør. Jeg er visst en sånn som passer å jobbe i en barnehage i en bygd langt vekk og skjermet fra by og trafikk. Hva mener dere, hva må til for å bo i Oslo? Er det krav om spesielle egenskaper? Anonymkode: fa8b2...143 Øøh.. ca. hvor mange innbyggere er det det du bor nå? Anonymkode: 39e08...e2d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #16 Skrevet 12. november 2017 Høres ut som dine nærmeste ikke er så bereiste. Det er ikke vanskeligere å bo i Oslo enn andre steder. Jeg kommer fra en liten bygd på Vestlandet og har bodd i Oslo. Det er en stor by i forhold til der jeg kommer fra, men man blir jo kjent først der man bor og der man jobber/går på skole, og så utvider man etter hvert. Det eneste jeg syns var slitsomt var at det er så utrolig mange mennesker der, overalt, til og med i skogen! Haha, nå kan jeg kun se ett hus fra her jeg bor, det er slik jeg foretrekker det Anonymkode: fe32d...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #17 Skrevet 12. november 2017 De fleste som bor i Oslo er jo dumme, tror det går fint jeg, ts 😅 Anonymkode: d5246...d53
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #18 Skrevet 12. november 2017 Folk som kommer utenfra Oslo tror Oslo består av strekket mellom Oslo S og Tre Brødre. De aner seriøst ingen ting om Oslo. De bare antar. Jeg synes det høres ut som du har mye mer integritet enn disse fjollsa som sier slikt, og at du derfor vil tilpasse deg Oslo bedre enn de. Velkommen skal du være Anonymkode: b6318...9e8 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #19 Skrevet 12. november 2017 Det som er flott med Oslo, er at det bor jo alle mulige mennesker der. Og er det barnehage du vil jobbe i, så har de mange barnehager der og. Så flytt til Oslo, du kommer til å klare deg supert. Anonymkode: 1596a...79a
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #20 Skrevet 12. november 2017 Oslo er ikke akkurat New York og det er fullt av analfabeter her og, så du blir neppe den minst munnrappe. Anonymkode: f7464...7c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå