AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #1 Skrevet 11. november 2017 Hei. Jeg og barnet skal lage kjeks av noe slag til noen i julegave. Har kjøpt slike plastposer man pakker inn en og en inni. Hvordan er holdbarheten inni en sånn pose på forskjellige kjeks? Anonymkode: 6d884...9a5 1
Morpheus Skrevet 11. november 2017 #2 Skrevet 11. november 2017 Så lenge det oppbevares helt tørkt og luktfritt. Er holbarheten tilnærmet ubegrenset.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #3 Skrevet 12. november 2017 Min erfaring er at kjeks kan "slå seg" og bli myke når de pakkes i plast. Det eneste som har fungert for meg er å ha de på glass, i kakeboks eller i matpapir, og da holder de til langt uti mars etter min erfaring Men om du vil pakke de fint inn og gi dem i julegave så tåler de sikkert å ligge i plast en stund, og jeg vil tro det er forskjell på kjeks og. Pepperkaker er jo for eksempel så knusktørre at de nok ville overlevd helt fint. Anonymkode: dc195...cce
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #4 Skrevet 12. november 2017 På 11.11.2017 den 9.02, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg og barnet skal lage kjeks av noe slag til noen i julegave. Har kjøpt slike plastposer man pakker inn en og en inni. Hvordan er holdbarheten inni en sånn pose på forskjellige kjeks? Anonymkode: 6d884...9a5 En uke. De holder seg to, altså, men du gir ikke bort gammal mat og etter to uker kaster folk flest kjeks. Dersom du vil bake dem på forhånd: lag deig, stikk ut kjeks og frys ned rå. Så steker du opp dagen før de skal åpnes. Anonymkode: cbeb4...3ba 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #5 Skrevet 13. november 2017 På 11.11.2017 den 9.02, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg og barnet skal lage kjeks av noe slag til noen i julegave. Har kjøpt slike plastposer man pakker inn en og en inni. Hvordan er holdbarheten inni en sånn pose på forskjellige kjeks? Anonymkode: 6d884...9a5 Hvor har du kjøpt slike poser? Bilde? Hørtes smart ut! Vet ikke holdbarhetstiden, men er det ikke slik at jo tørrere kjeks, jo lenger holdbarhetstid? Anonymkode: 71899...15d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #6 Skrevet 13. november 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: En uke. De holder seg to, altså, men du gir ikke bort gammal mat og etter to uker kaster folk flest kjeks. Dersom du vil bake dem på forhånd: lag deig, stikk ut kjeks og frys ned rå. Så steker du opp dagen før de skal åpnes. Anonymkode: cbeb4...3ba Så lurt å fryse ned! Går det an å fryse ned rå deig uansett type? Anonymkode: 71899...15d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #7 Skrevet 13. november 2017 Ikke pakk matvarer som skal være sprø i plast. Da blir de myke og ekle. Pakk heller i kakebokser, og pakk dem inn rett før du skal gi dem. Om kjeksene inneholder mye fett, kan de harskne, så jeg ville ikke gitt vekk noe som var laget mer enn 3 uker før forventet spisedato. Anonymkode: 23f69...723
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå