Gå til innhold

Hvem godtar du meldingsforespørsler fra på instagram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom noen du ikke følger på instagram sender deg en DM, kan du lese hele meldingen uten at avsender kan se dette.

Og så får du et spørsmål om du vil akseptere at de sender deg DM heretter eller om du vil blokkere. Eller slette. Velger du å akseptere forespørselen så får avsender opp et øyesymbol og din instagramkontos navn, og kan sende deg meldinger.

Noen ganger velger jeg å bare slette eller blokkere avsender. Det gjelder dersom den som tar kontakt forventer noe jeg ikke kan gi, eller hvis jeg ikke ønsker å ha kontakt med instagrambrukeren basert på info fra profilen og evt bilder.

Andre som jeg syns virker interessante eller hyggelige svarer jeg. Men når noen begynner å flørte så blir jeg litt usikker og jeg slutter nesten å svare. Og hvis det stilles spørsmål om noe jeg vet litt om da svarer jeg. Men jeg har privat profil med begrenset opplysninger så det vil ikke være hvem som helst som vil kontakte meg. Enten vet de hvem jeg er eller de har bare trykket på følgeforespørsel og sendt DM.

Men jeg lurer på, hvordan velger dere å forholder dere til dette? Har dere åpen eller lukket profil? Og hvis noen dere ikke kjenner kontakter dere, hvordan er din reaksjon? Aksepterer du eller blokkerer du? Og hva hvis noen av dem forsøker å bli kjent med deg over tid og flørter, hvordan takler dere det? Hva får dere til å akseptere meldingsforespørsler?

Jeg er litt usikker på hvor jeg kunne poste dette men tråden får bare flyttes om den er på feil sted.

Anonymkode: 306e5...589

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er helt normalt å være skeptisk til å åpne for meldinger. Jeg ville aldri brukt insta som et sjekkested da. Jeg aksepterer som regel alle meldinger, men får kanskje en melding i halvåret.

Skrevet
9 hours ago, Sphynx said:

Tror det er helt normalt å være skeptisk til å åpne for meldinger. Jeg ville aldri brukt insta som et sjekkested da. Jeg aksepterer som regel alle meldinger, men får kanskje en melding i halvåret.

Jeg får noen, tror det kan være fordi jeg følger endel kontoer fra andre land.

Skrevet

Jeg har en ganske "kjent" profil på IG, så jeg får en plass mellom 100-200 meldingsforespørsler i uka.. det sier seg selv at man ikke kan godta alle disse, da ville jeg ikke rukket å gjort annet enn å sitte å chatte med ukjente folk, så jeg godtar ikke. 

Anonymkode: 6b13b...acd

Skrevet
28 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg har en ganske "kjent" profil på IG, så jeg får en plass mellom 100-200 meldingsforespørsler i uka.. det sier seg selv at man ikke kan godta alle disse, da ville jeg ikke rukket å gjort annet enn å sitte å chatte med ukjente folk, så jeg godtar ikke. 

Anonymkode: 6b13b...acd

Med ikke da meiner du at du ikke godtar noen?

Skrevet

Får en del, begynner gjerne med et spm eller kommentarer til bildene mine (har åpen profil). Etterhvert pleier det å gå over på flørting, eller iallefall vil-bli-kjent type spm. Da slutter jeg å svare. Blokkerer ikke. 

Skrevet
17 hours ago, Stein-saks-papir said:

Får en del, begynner gjerne med et spm eller kommentarer til bildene mine (har åpen profil). Etterhvert pleier det å gå over på flørting, eller iallefall vil-bli-kjent type spm. Da slutter jeg å svare. Blokkerer ikke. 

Er det noen som begynner med flørting med en gang?

Skrevet

Andre som vil svare? Gjerne begge kjønn.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som begynner med flørting med en gang?

Ja, typisk tyrkisk lignende utseende og navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...