weøw Skrevet 10. november 2017 #1 Skrevet 10. november 2017 Skal gjøre et inngrep på tåen min i Desember, og kan derfor ikke belaste tåen en stund etter. Får man da sykemelding? Jobber på en småbarnsavdeling på barnehage, så er ikke så veldig lett å ta hensyn til en operert tå
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #2 Skrevet 10. november 2017 Snakker man med legen som opererer deg eller fastlegen og forklarer situasjonen, blir du sykmeldt veldig lett. Men da må du spørre om det, for det er ikke vanlig at man får sykmelding uten videre om det ikke er behov for det. De fleste arbeidsplasser tilrettelegger arbeidet og kan la deg holde på med noe annet (f.eks kontorarbeid) eller kortere dager, men hvis du jobber i en barnehage eller noe annet helserelatert der du ikke kan belaste tåa er sjansen stor for sykmelding. Anonymkode: ebc44...1b0
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #3 Skrevet 11. november 2017 Kommer an på jobben ja jeg opererte i fotbladet og stortåa og ble sykemeldt 14 dager siden jeg jobbet i butikk. Gjorde det samme med andre foten noen år senere og da fikk jeg ikke sykemelding (ville ikke ha det heller) da jeg jobbet på kontor. Var ingen problem for meg å sitte i ro i stolen med foten opp og pc’en på fanget Anonymkode: 869e0...500
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå