AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #1 Skrevet 10. november 2017 Noen her som har erfaring med motivasjonskalender for barn feks stjernedryss eller andre? Funket det for dere, eller var det bortkasta penger? Hvor gammel var barna? Anonymkode: b8988...27f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #2 Skrevet 10. november 2017 Ytre motivasjon er ikke bra. Hjelp heller barnet gå en indre motivasjon for det du ønsker å oppnå. Ønsker du f.eks. at barnet skal lese mer, må du hjelpe det å finne bøker som fascinerer og gleder. Les høyt, la barnet lese, skap god stemning, gå på utflukt ril biblioteket mm. Anonymkode: 33193...435 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #3 Skrevet 11. november 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen her som har erfaring med motivasjonskalender for barn feks stjernedryss eller andre? Funket det for dere, eller var det bortkasta penger? Hvor gammel var barna? Anonymkode: b8988...27f Ja, men liker det ikke, det finnes bedre måter å motivere på, vær et forbilde. Anonymkode: 69c32...290
Ak90 Skrevet 11. november 2017 #4 Skrevet 11. november 2017 Det spørs hvordan det skal brukes. Vi bruker det ved do-trening ol. Virker bra, men velge metode etter utfordring.
knusekrafs Skrevet 11. november 2017 #5 Skrevet 11. november 2017 Noen barn trenger mer motivasjon uten i fra enn andre og da kan en slikt kalender med stjerner eller klistremerker fungere bra. Ikke all motivasjon kommer fult og helt innen i fra. 1
Minlillesky Skrevet 11. november 2017 #6 Skrevet 11. november 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen her som har erfaring med motivasjonskalender for barn feks stjernedryss eller andre? Funket det for dere, eller var det bortkasta penger? Hvor gammel var barna? Anonymkode: b8988...27f Motivasjonskalender brukte jeg ikke. Synes ikke det er riktig måte.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #7 Skrevet 11. november 2017 Jeg lagde sjøl jeg. En tikroners kladdebok og en pakke klistremerker. Brukte det ved bleieslutt - jentungen er av typen som ikke liker forandringer, da var det gull å bruke belønningsskjema. Faktum er at en handling som gir belønning (ros er også belønning), har større sannsynlighet for å gjentas. Men slike skjemaer fungerer ikke for alle unger, så bruke mye penger på noe du ikke vet om vil fungere, vil jeg ikke anbefale. Anonymkode: a5b35...faf
våren14 Skrevet 11. november 2017 #8 Skrevet 11. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lagde sjøl jeg. En tikroners kladdebok og en pakke klistremerker. Brukte det ved bleieslutt - jentungen er av typen som ikke liker forandringer, da var det gull å bruke belønningsskjema. Faktum er at en handling som gir belønning (ros er også belønning), har større sannsynlighet for å gjentas. Men slike skjemaer fungerer ikke for alle unger, så bruke mye penger på noe du ikke vet om vil fungere, vil jeg ikke anbefale. Anonymkode: a5b35...faf Problemet er bare at det gjentas av feil grunn, for å få et klistremerke og ikke noe annet. Noen barn blir «avhengige» og nekter plutselig så mangt med mindre de belønnes på et eller annet vis... dit vil man jo helst ikke.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #9 Skrevet 11. november 2017 10 minutter siden, våren14 skrev: Problemet er bare at det gjentas av feil grunn, for å få et klistremerke og ikke noe annet. Noen barn blir «avhengige» og nekter plutselig så mangt med mindre de belønnes på et eller annet vis... dit vil man jo helst ikke. Det har jeg faktisk aldri hørt om at har skjedd. Faktum er at alle handlinger gjøres for vinning. Vi går på do for å unngå ubehag med våte klær. Vi spiser for å bli mette. Vi jobber for å tjene penger. Vi trener for å holde oss i form. Vi ser film for underholdning. All menneskelig atferd har en nytteverdi for individet. Så har du da de ungene som ser større nytteverdi i å tisse i bleien fremfor å avbryte leken for å gå på do. De kan presenteres for en større nytteverdi i form av belønning for å gå på do. Og når ønsket atferd er etablert, fases belønningen ut og den statiske nytteverdien i å gå på do for å unngå ubehag er etablert. Anonymkode: a5b35...faf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå