Gå til innhold

Gir jogging eller sykling best effekt på rumpa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på hva som gir finest rumpe, litt mer fast eller formet. Vet at styrke er aller best, men nå lurer jeg på av jogging eller sykling :)

Anonymkode: 703d7...fd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av delene. Jogging og sykling bremser muskelvekst og forbrenner mange kalorier. Man kan i praksis få flat rumpe av sykling og jogging om man driver med dette aktivt med mindre man trener styrke å ligger i solid kalorioverskudd ved siden av.

• Liker 1
Skrevet

Ok, da blir det sykling ettersom man der har mulighet for å legge på belastning, det blir jo litt som styrke.

Skrevet
7 minutter siden, WubWub skrev:

Ingen av delene. Jogging og sykling bremser muskelvekst og forbrenner mange kalorier. Man kan i praksis få flat rumpe av sykling og jogging om man driver med dette aktivt med mindre man trener styrke å ligger i solid kalorioverskudd ved siden av.

4 minutter siden, WubWub skrev:

http://www.kk.no/helse/loper-du-av-deg-rumpa-67799287

Løper du av deg rumpa?

LØPING OG MUSKELVEKST: Føles det nesten som at du "mister" muskler når du løper mye? Løping og styrketrening er to ganske så forskjellig former for trening, og de får ofte på bekostning av hverandre.

.

Skrevet

Jeg har ikke noe statistikk, men en erfaring: Har selv pæreform, så selv om jeg er slank er det lår og rumpe jeg legger på meg. Var syk i 2,5 år (helt uten trening og bevegelse) og fikk en dvask og flat rumpe. Begynte å løpe, og etter 4-6 mnd med løping 3 ganger i uka (bygget meg opp til å gjennomføre en langkjøring, en intervall og en time med tempo per uke) fikk jeg en super rumpe! Den virkelig "løftet seg", og var ikke lenger flat.

Nå trener jeg også styrke, og sykler, går på ski og gjør generelt mye - men i starten når jeg trente meg opp var det *bare* løping jeg drev med, og rumpa var den ene tingen jeg virkelig merket forbedring på sånn utseendemessig. 

Det kan også hende at siden kroppen min er pærete i fasongen fra naturens side, så kommer min rumpe aldri til å "forsvinne". Hvilken kroppsform har du, ts? 

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jogging er vel generelt bedre enn sykling uansett. Men hvis du vil fokusere på rumpe kan du jo løpe oppover eller i trapp.

Skrevet

Jeg vil tro jogging er bedre enn sittende sykling, men stående sykling må da være bedre enn jogging

Anonymkode: 2434c...0e3

Skrevet
På 11.11.2017 den 8.47, Ild skrev:

Jeg har ikke noe statistikk, men en erfaring: Har selv pæreform, så selv om jeg er slank er det lår og rumpe jeg legger på meg. Var syk i 2,5 år (helt uten trening og bevegelse) og fikk en dvask og flat rumpe. Begynte å løpe, og etter 4-6 mnd med løping 3 ganger i uka (bygget meg opp til å gjennomføre en langkjøring, en intervall og en time med tempo per uke) fikk jeg en super rumpe! Den virkelig "løftet seg", og var ikke lenger flat.

Nå trener jeg også styrke, og sykler, går på ski og gjør generelt mye - men i starten når jeg trente meg opp var det *bare* løping jeg drev med, og rumpa var den ene tingen jeg virkelig merket forbedring på sånn utseendemessig. 

Det kan også hende at siden kroppen min er pærete i fasongen fra naturens side, så kommer min rumpe aldri til å "forsvinne". Hvilken kroppsform har du, ts? 

Jeg har også pærefirm, løpt i år, 9 km t og 2% stigning, samt ute om sommeren med naturlige bakker, aldri merket noe på rumpen. Nesten så jeg synes den strammer seg mer opp når jeg ikke løper. Så lurer på om jeg løper den av meg🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...