Gå til innhold

Rumpa, og trening.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg gjøre to av mine favoritt øvelser hele tiden da jeg trener rumpa? Uten at det skal være problem?

liksom repetere de to mange ganger.

vet det kan bli kjedelig, men er de eneste øvelsene jeg trives med. 

Anonymkode: b071d...e3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør helst ha et større utvalg av øvelser som tar alle deler av rumpemuskelen, men det er jo bedre med de to øvelsene enn ingenting. Kommer også veldig an på hvilke øvelser det er

Anonymkode: dbb33...d1a

Skrevet

Instagram.com/missharber 

Hun hadde nada rumpe eller hofter før, og nå... vel, se selv, du. Hun trener fire øvelser for rumpa. Tre for gluteus maximus, og en for muskelen på siden. Samme regla gang etter gang etter gang, år etter år. At man må ha ørten forskjellige øvelser og hele tiden variere treningsoppsett er bullshit. 

Anonymkode: c8943...547

Skrevet

Så lenge du lar musklene hvile, så går det bra. Har også kun sånn 4 øvelser som er mest effektive, men kjeder meg hvis det er bare det jeg skulle tatt.

Skrevet
På 11.11.2017 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Instagram.com/missharber 

Hun hadde nada rumpe eller hofter før, og nå... vel, se selv, du. Hun trener fire øvelser for rumpa. Tre for gluteus maximus, og en for muskelen på siden. Samme regla gang etter gang etter gang, år etter år. At man må ha ørten forskjellige øvelser og hele tiden variere treningsoppsett er bullshit. 

Hun har ganske muskuløse lår, så tipper hun trener en del knebøy eller lignende også. Eller var det med i de fire kanskje? 

Skrevet
2 timer siden, penny_ skrev:

Hun har ganske muskuløse lår, så tipper hun trener en del knebøy eller lignende også. Eller var det med i de fire kanskje? 

Hun trener lårene hardt med separate øvelser nettopp for å bygge masse der også. Ingen knebøy. 

Skrevet

hvorfor trener kvinner nesten kun rumpe ? som om det er en muskel mange trenger kjempestor og rund ? og bruke 2 timer på 18 forskjellige rumpe øvelser 

unge kvinners treningsprogramm:

mandag rumpe

tirsdag rumpe og lår

onsdag rygg

torsdag rumpe 

fredag rumpe og lår

Anonymkode: c7309...d2d

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor trener kvinner nesten kun rumpe ? som om det er en muskel mange trenger kjempestor og rund ? og bruke 2 timer på 18 forskjellige rumpe øvelser 

unge kvinners treningsprogramm:

mandag rumpe

tirsdag rumpe og lår

onsdag rygg

torsdag rumpe 

fredag rumpe og lår

Anonymkode: c7309...d2d

Dette er jo noe folk må få bestemme selv, hva de vil jobbe med og ikke. Men jeg opplever også at (unge) jenter trener rumpe (eller mage!) omtrent hver dag jeg ser de på treningssenteret, også glemmer de alle andre muskler i kroppen. Er jo ikke bra å trene samme muskel hver eneste dag, da får den jo såvidt hvile. Jeg trener overkropp 3x i uka, og underkropp 2x - og rumpa mi er større og finere enn de som trener den desperat hver eneste dag. 

Anonymkode: fb855...9d7

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg ville ha inkludert minst enda en øvelse. Jeg har fire øvelser jeg liker godt for rumpa - hip thrust, cable pull-throughs, cable kickbacks og wide stance leg press. Om jeg kjører 3-5 sett med 10-15 repetisjoner på disse, blir det en god treningsdag. Tror neppe det hadde vært like effektivt om jeg bare tok de to første, 3-5 sett med 20+ repetisjoner. Får best effekt av å bruke såpass tunge vekter at jeg virkelig sliter på mine siste reps. Kunne ikke gjort det om jeg skulle tatt oppimot 20 reps på hvert sett.

Trening skal være gøy. Jeg absolutt hater knebøy, kan ikke fordra det. Så jeg holder meg unna det. Men jeg ville anbefalt å virkelig prøve alle øvelsene, og gjerne ulike metoder og variasjoner. Jeg liker f.eks ikke "normal" leg press, men er utrolig glad i maskinen om jeg tar føttene litt lengre fra hverandre, og plasserer de litt lengre opp. Cable kickbacks slet jeg også med, kjente det mye mer i lårene enn jeg gjorde i rumpa - så da fant jeg en benk og satt på alle fire på benken mens jeg sparket bakover. Tror knebøy er den eneste øvelsen jeg ikke har funnet en variasjon jeg liker på. 

Også må du huske noe av det viktigste: HVILE! Ser utrolig mange gjør den feilen, hvor de ikke har en rutine, de bare kjører på med alle musklene hver eneste dag. Jeg og en annen startet å trene samtidig, men jeg så resultater lenge før hun gjorde, da jeg hadde en ordentlig rutine og lot kroppen hvile. Hun derimot, hadde et par øvelser hun likte, og gjorde disse hver eneste dag. Da fikk ikke musklene hvile, og vekst var minimalt. Etter hun fikk et ordentlig program, har jeg sett store endringer på henne. Trener rumpe og bakside lår på mandag, rumpe og fremside lår på torsdag og legger innimellom. I tillegg har jeg hviledager hver lørdag og søndag. Man må ikke kjøre på med to timers rumpetrening hver eneste dag for å få endringer.

Gjest Ingenting2
Skrevet
På 11.11.2017 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Instagram.com/missharber 

Uff, hvilke fire øvelser? Jeg vil gjerne unngå å bli slik. 

Syns også det er overdrevent fokus på rumpe på gymmet. Og jentene klarer ikke knebøy riktig heller, de tipper fremover. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...