AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #1 Skrevet 10. november 2017 Hva synes du var best ? Anonymkode: d16ee...08a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #2 Skrevet 10. november 2017 Å eie. Siden jeg er alene med barn så gir det å eie en trygghet og stabilitet. Anonymkode: 936ea...cac 1
lisske Skrevet 10. november 2017 #3 Skrevet 10. november 2017 Det må passe til økonomi og livssituasjon:) å eie kan by på uforutsette kostnader man slipper unna som leietager. 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #4 Skrevet 10. november 2017 Akkurat nå, lisske skrev: Det må passe til økonomi og livssituasjon:) å eie kan by på uforutsette kostnader man slipper unna som leietager. Jeg vet ikke hva du svarte på her. Men det var ikke spørsmålet mitt ihvertfall. Anonymkode: d16ee...08a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #5 Skrevet 10. november 2017 Den største fordelen ved å leie, synes jeg er at man ikke har det samme ansvaret når det kommer til vedlikehold. Altså oppussing og slikt. Man har selvsagt ett ansvar som leietaker, men det kan ikke sammenliknes med å eie. Fordelen med å eie er dog at man har en trygghet, ingen som kan kaste deg ut eller finne på andre sprell. Da jeg var singel og barnløs i 20-årene, passet det meg utmerket å leie. Å lage ett hjem var ikke det jeg var opptatt av. Nå har jeg dog barn, og da liker jeg tryggheten det er å eie. Nå kan vi gjøre som vi ønsker, og har økonomi til i hjemme som vi har. Anonymkode: 3da3a...ebd 2
Trolltunge Skrevet 10. november 2017 #6 Skrevet 10. november 2017 (endret) Å eie. Selvsagt, vil jeg si. Hatet, og ville alltid hatet, å ikke ha noe eget, som jeg kan pusse opp og lage til VÅRT hjem. Klarer ikke at bolig ikke er min stil, og at oppussing jeg legger ned i hjemmet ikke øker verdi. For oss! Å pusse opp leid bolig er liksom bortkastet. Man jobber for noen andre. Endret 10. november 2017 av Trolltunge
lisske Skrevet 10. november 2017 #7 Skrevet 10. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva du svarte på her. Men det var ikke spørsmålet mitt ihvertfall. Anonymkode: d16ee...08a At livssituasjonen har betydning for hva man liker best:) da det er ulike fordeler og ulemper ved begge alternativene. Jeg f.eks likte å leie da jeg leide, for hadde ikke mulighet til å eie på den tiden. Liker å eie nå når jeg har mulighet til det. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #8 Skrevet 10. november 2017 Eie enebolig hadde ikke fungert for meg i studietiden. Det måtte blitt leilighet i så fall. For meg fungerte det godt å leie i en periode med lav og tidvis ustabil inntekt. Når jeg fikk bedre råd, god buffer så er det bedre å eie. Jeg kjente det ikke utrygt å leie, men kanskje det er fordi jeg visste jeg skulle flytte og visste jeg sparte til å kjøpe noe? Jeg synes leie er helt topp midlertidig. Jeg synes eie er best langtids. Anonymkode: 98127...004
Snegl Skrevet 10. november 2017 #9 Skrevet 10. november 2017 Eie, men jeg er jo veldig opptatt av stabilitet/forutsigbarhet/trygghet. Jeg liker å ta vare på tingene mine og er veldig økonomisk så liker også at jeg selv får ta del i prisstigningen som boligen får. Siden jeg vet at det er billigere å eie på lang sikt er jeg også mer fornøyd fordi jeg vet at jeg er i en gunstig situasjon på lang sikt (avdrag på boliglånet koster ca like mye som husleie i år, siden vi nettopp har kjøpt, mens om fem år ville husleien bare fortsatt å stige mens avdraget på boliglånet vil fortsatt være det samme. Nå har jeg også flyttet hvert år i seks-sju år før vi kjøpte så da er det å ha et sted som vi kan gjøre til vårt eget osv veldig godt.
Cathj Skrevet 11. november 2017 #10 Skrevet 11. november 2017 Å eie. Men det er fordi jeg vet at jeg vil bli boende her jeg er, og fordi jeg elsker interiør/oppussing og å sette mitt personlige preg på stedet jeg bor. Det hadde jeg aldri mulighet til da jeg leide. I tillegg til at det er mye billigere for meg å eie.
evelynn Skrevet 11. november 2017 #11 Skrevet 11. november 2017 Kommer an på. Først eide vi og så flyttet vi til Norge og leide og da følte jeg meg fri og det var veldig deilig følelse. Og så bestemte vi å ha et barn og da ble jeg gravid følte jeg at nå må vi eie igjen - at vi må tenkte på familien og stabilitet mer enn frihet.
Anglofil Skrevet 11. november 2017 #12 Skrevet 11. november 2017 Å eie, definitivt. Økonomisk mye gunstigere for oss, i tillegg til at det har gitt oss mer frihet ift oppussing/innredning/interiør osv. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #13 Skrevet 11. november 2017 Eie, helt klart. Det etter å ha måttet "tvangsflytte" flere ganger fordi utleier sa opp kontrakten. Nå eier jeg, og her bor jeg så lenge jeg vil! Anonymkode: c38f0...057 1
Marie90 Skrevet 11. november 2017 #14 Skrevet 11. november 2017 Eie, helt siden jeg kjøpte som 21-åring. Selv da jeg ikke bodde der var det en trygghet i å ha et "hjem", en leieinntekt og en påbegynt prisstigning. Det er ikke noen motsetning mellom å eie og frihet - jeg flyttet og reiste etter jeg kjøpte.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #15 Skrevet 11. november 2017 Jeg likte leie den tiden jeg gjorde det, før jeg ble etablert med fast jobb. Jeg likte ha friheten til å relativt kjapt pakke sammen å flytte på meg for mer interessante jobber og studie, og enkelt kunne teste å bo nye steder. Etter utdanning og at jeg fikk en trygg og fast jobb, så liker jeg eie. Men det er litt stress med å tenke på at man risikerer relativt høye kostnader til modernisering/oppussing. På leiemarked om man ble lei av boligen, eller misfornøyd med noe, så var det enkelt si opp å flytte. Er man ikke spesielt nevenyttig i forhold til oppussing, så blir det fort veldig dyrt om man vil gjøre noe i en bolig man eier selv. Anonymkode: 1287a...800
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå