AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #1 Skrevet 10. november 2017 Finnes det noen radioapper til mobilen hvor det ikke er nødvendig med internetttilgang? Skulle gjerne hørt på radio på vei til jobb, men det er så dårlig dekning på mobilnettet. Anonymkode: 626ff...e3d
Perelandra Skrevet 10. november 2017 #2 Skrevet 10. november 2017 Hvis du ikke skal bruke nettet, må mobilen ha mottaker for DAB, og det er vel ikke vanlig? Jeg har i alle fall ikke hørt om mobiler som kommer med innebygget DAB-mottakere. Mine gamle Nokia'er fra 2007 og 2010 hadde FM-mottaker, men FM-radio er jo på vei ut nå. Som et alternativ til nettradio, kan du jo høre på podcast-programmer som du har lastet ned på forhånd.
tdm900 Skrevet 10. november 2017 #3 Skrevet 10. november 2017 Den tida at det var radio innebygd i mobilen, er forbi. Du kommer ikke utenom å måtte bruke mobildata for å kunne høre på radio nå. Det går nesten 90MB på to timer med streaming av digitalradio. Prøvde selv for å finne ut hvor mye data som ble brukt
Horten Market Skrevet 10. november 2017 #4 Skrevet 10. november 2017 Det finnes en DAB-dings du plugger inn i mobilen, så får du radio.
tdm900 Skrevet 11. november 2017 #5 Skrevet 11. november 2017 15 timer siden, Horten Market skrev: Det finnes en DAB-dings du plugger inn i mobilen, så får du radio. Leste du testen? Det gjorde jeg, og om jeg hadde fått hivd den etter meg kan det hende jeg tok vare på den. Passer og kun til Android
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #6 Skrevet 13. november 2017 Hmm, så dårlig ut dette. Ser ikke ut til at det blir særlig med radio på meg fremover... takk for svar uansett! Anonymkode: 626ff...e3d
Gjest Emera Skrevet 13. november 2017 #7 Skrevet 13. november 2017 Jeg kjøpte meg en lomme-dab-radio. Kostet fem hundre kroner, men det lønner seg i lengden for meg.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #8 Skrevet 13. november 2017 Gamle knappemobiler har vel innebygd radio? Men med bare fm. Anonymkode: 41970...e86
Horten Market Skrevet 13. november 2017 #9 Skrevet 13. november 2017 På 10.11.2017 den 19.31, AnonymBruker skrev: Skulle gjerne hørt på radio på vei til jobb, men det er så dårlig dekning på mobilnettet. DAB-dekningen er dårligere enn mobildekningen, så sjansen er liten for at DAB virker når mobilnettet er dårlig.
tdm900 Skrevet 13. november 2017 #10 Skrevet 13. november 2017 1 time siden, Horten Market skrev: DAB-dekningen er dårligere enn mobildekningen, så sjansen er liten for at DAB virker når mobilnettet er dårlig. Det veit du ikke i mye om gitt! Har selv hatt DAB+ siden i vår, og null problem å høre på der jeg ferdes, og det ofte langt til skogs!
Horten Market Skrevet 13. november 2017 #11 Skrevet 13. november 2017 1 time siden, tdm900 skrev: Det veit du ikke i mye om gitt! Har selv hatt DAB+ siden i vår, og null problem å høre på der jeg ferdes, og det ofte langt til skogs! At det er DAB-dekning langt til skogs der du ferdes er nok ikke til hjelp for TS som trenger dekning på vei til jobb. Nettradio som du foreslo i ditt første innlegg er også verdiløst, dessverre, fordi hele poenget til TS var at det IKKE er god nok mobildekning. Folk har kjørt land og strand rundt og sjekket DAB-dekning mot mobilnettet. Mobilen har bedre dekning, derfor er sjansen liten for at DAB virker der mobilen ikke virker. Men det kan være lokale variasjoner, så TS må bare prøve. 1
Gjest Ingenting2 Skrevet 13. november 2017 #12 Skrevet 13. november 2017 2 timer siden, tdm900 skrev: Det veit du ikke i mye om gitt! Har selv hatt DAB+ siden i vår, og null problem å høre på der jeg ferdes, og det ofte langt til skogs! Finnes fortsatt de som ikke vet forskjell på dab og dab+....
tdm900 Skrevet 14. november 2017 #13 Skrevet 14. november 2017 6 timer siden, Horten Market skrev: At det er DAB-dekning langt til skogs der du ferdes er nok ikke til hjelp for TS som trenger dekning på vei til jobb. Nettradio som du foreslo i ditt første innlegg er også verdiløst, dessverre, fordi hele poenget til TS var at det IKKE er god nok mobildekning. Folk har kjørt land og strand rundt og sjekket DAB-dekning mot mobilnettet. Mobilen har bedre dekning, derfor er sjansen liten for at DAB virker der mobilen ikke virker. Men det kan være lokale variasjoner, så TS må bare prøve. Du har feil igjen i det du sier. Har erfaring med det motsatte!
tdm900 Skrevet 14. november 2017 #14 Skrevet 14. november 2017 6 timer siden, canacas skrev: Finnes fortsatt de som ikke vet forskjell på dab og dab+.... Ja jøss bevares, visste hva som skjedde selv da min aller første DAB adapter ble tyst! Gikk noen år før jeg fikk reda på at nå var det gjort endring. Er omtrent 12-14år siden jeg kjøpte det, og da hadde de holdt på med DAB sendinger ei god stund. Så det burde ikke være så stor overraskelse at vi til slutt kutter FM singnalene. Etter hva jeg hørt av tidligere omlegginger var det diskusjoner når de skulle over på FM, det var det også når FM skulle utvides fra 100mhz til 108mhz, og det er akkurat det samme med overgangen til DAB nå😁😁
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #15 Skrevet 14. november 2017 Flott at du har anekdotisk bevis på at DAB-dekningen er bedre enn mobilnettet. LOL! Du høres ut som en DAB-elsker. Med andre ord teknisk inkompetent. Grav deg videre ned i DAB-hullet ditt, så kan du komme opp igjen om noen år når alle hører på radio via TCP/IP. og DAB står igjen som et miljøfiendtlig milliardsluk. Anonymkode: 8a7e2...cf8
-jk- Skrevet 14. november 2017 #16 Skrevet 14. november 2017 Jeg har kjør land og strand rundt. Har bl.a vært nesten overalt i Finnmark, Jeg kan trygt slå fast at i nord er DAB-dekningen langt bedre enn 3G/4G-dekningen. Ja, vi hadde mobildekning de fleste steder, men EDGE duger ikke til nettradio så det telles ikke. Samme med de 28 milene til hytta (på det sentrale østlandet). DAB-dekning hele veien bortsett fra et par tunneler, men nettradio faller ut titt og ofte pga. at det bare er EDGE på deler av strekningen. Vi har både DAB og nettradio integrert i bilen så det er lett å sammenligne. Oppe på hytta er det fin DAB-dekning men 4G får jeg bare via en router koblet til 2 stk. 1m lange utendørsantenner. Må derfor ringe over Wifi da det kun er én strek på signalstyrken på mobilen...
-jk- Skrevet 14. november 2017 #17 Skrevet 14. november 2017 (endret) 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flott at du har anekdotisk bevis på at DAB-dekningen er bedre enn mobilnettet. LOL! Du høres ut som en DAB-elsker. Med andre ord teknisk inkompetent. Grav deg videre ned i DAB-hullet ditt, så kan du komme opp igjen om noen år når alle hører på radio via TCP/IP. og DAB står igjen som et miljøfiendtlig milliardsluk. Anonymkode: 8a7e2...cf8 Hvis alle går over til å høre på nettradio vil det slutte å virke da vi ikke har i nærheten nok båndbredde til dette. Selv med 5G. Så at du skal kunne høre på nettradio uten problemer avhenger av at de fleste radiolytterne bruker DAB. Dermed kommer utbyggingen også deg til gode Endret 14. november 2017 av -jk-
tdm900 Skrevet 14. november 2017 #18 Skrevet 14. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Flott at du har anekdotisk bevis på at DAB-dekningen er bedre enn mobilnettet. LOL! Du høres ut som en DAB-elsker. Med andre ord teknisk inkompetent. Grav deg videre ned i DAB-hullet ditt, så kan du komme opp igjen om noen år når alle hører på radio via TCP/IP. og DAB står igjen som et miljøfiendtlig milliardsluk. Anonymkode: 8a7e2...cf8 Er vel ikke noen tvil om hvem som ikke har peiling her ja😁😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå