Gå til innhold

Ta med sofa på ikeabuss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe en liten 3seter sofa på IKEA. Men har ikke noen som kan låne meg bil. Hvor store er de eskene med alle delene i? Må jeg fysisk dra dit for å se? Til en liten 2/3seters. Er ikke langt å gå fra busstopp til hjem men tenker om man kan bære alt i ett.

Anonymkode: d272a...29f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skal kjøpe en liten 3seter sofa på IKEA. Men har ikke noen som kan låne meg bil. Hvor store er de eskene med alle delene i? Må jeg fysisk dra dit for å se? Til en liten 2/3seters. Er ikke langt å gå fra busstopp til hjem men tenker om man kan bære alt i ett.

På nettsiden kan du lese hvor store og hvor tunge hver enkelt pakke er.

Anonymkode: ff8f5...6dd

• Liker 4
Gjest JudasPriest
Skrevet

Du kan handle online på IKEA, å få ting levert på posten eller hjem. Men det er dyrt. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sykkel, kan det være lurt å bruke sykkel til å frakte delene med, mens du triller sykkelen. Husk å ta med bagasjestropper/ hyssing el.l. for å feste delene til sykkelen.

• Liker 2
Skrevet

Ikea frakter den for deg

• Liker 3
Skrevet

Du får rimelige bagasjetraller på Jula og Biltema og lignende butikker. Det kan være lurt å ha for å frakte med seg så tunge ting.

• Liker 3
Skrevet
3 minutes ago, JudasPriest said:

Du kan handle online på IKEA, å få ting levert på posten eller hjem. Men det er dyrt. 

Alt er relativt. Synes ikke det er spesielt dyrt i fht strevet m å få hjem et stort møbel.

Anonymkode: b8390...71d

• Liker 14
Gjest JudasPriest
Skrevet

Jeg gjør det sjæl. Men det er ofte snakk om at ting koster for mye på dette forumet så tenkte bare å opplyse om at det koster ikke 39,- i porto. 😉

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se på Emballasjedetaljer på nettsiden. Denne feks http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50284647/

kommer i 1 pakke :

Artikkelnummer      Pakker        Bredde         Høyde         Lengde Diameter Vekt
50284647         1 73 cm         51 cm          195 cm - 59.35 kg

"

• Liker 2
Skrevet

Hvilken sofa er det ts? Kan du gi link til den? Kanskje noen kan møte deg og hjelpe deg å bære når du går av bussen? Er det snø/ is, (og ikke strødd med sand) kan du dra pakken(e) på en kjelke eller et akebrett eller en sparkstøtting. Er det en dagligvarebutikk der du går av bussen, kan du spørre i butikk om å få låne med deg en handlevogn for å kjøre hjem pakkene i :)

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke leie en leiebil istedenfor? På min lokale IKEA ser jeg at det koster 390,- inkl. drivstoff for 3 timer.. 

• Liker 2
Gjest making.a.mess
Skrevet

Unnskyld meg, men du får da ikke med deg en sofa på bussen og ikke på sykkel heller. Den store pakken er jo nesten to meter lang og putene har et stort volum. De veier ikke all verdens men er vanskelige å få med seg. 

Skrevet

Jeg ville vært bekymret for tyngde. Det er jo rimelig tungt å bare bære en ikeapose med noe småting i. Bare tenk hvor mye en sofa veier som er full av treverk og div. 

Anonymkode: 0b01c...119

• Liker 3
Skrevet

Med mindre du har med deg bærehjelp så har du ikke sjangs 

Anonymkode: fab9c...c14

Skrevet

Hvorfor linker dere til disse småtrallene? Herregud. 

Skrevet

Lastestropper selges også billig hos Ikea. Ikea-Leiebil er det beste forslaget, om du ikke vil kjøpe tralle.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor linker dere til disse småtrallene? Herregud. 

Det går helt fint å få med seg møbelet flatpakket på en slik tralle

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går helt fint å få med seg møbelet flatpakket på en slik tralle

Du kan ikke flatpakke en sofa fullstendig som er laget av fjær, treverk, sittepute etc. Det går en grense.  

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...