Gå til innhold

Hvordan kutte ut venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er en 32 år gammel kvinne som for to år siden fikk meg ei ny venninne via ei venninne av meg. Denne kvinnen er fem år yngre enn meg. Greia er at hun er veldig koselig når det kun er oss to, men hun forandrer oppførsel når vi er flere og er spesielt ille når det er menn til stedet. Da går det veldig ut på å drite meg ut for å sette seg selv i et bedre lys, dette kan være alt fra å gjøre narr av mine manglende kokkeferdigheter, påpeke hånlig «nå ser jeg du har tatt på deg clip on extensionet ja» ( foran andre menn ),gjøre narr av at jeg kjører sent ( noe som ikke er sant, ikke at det gjør noe, men jeg har litt problemer med å holde meg til fartsgrensen og ligger ofte over ) og andre egentlig ubetydelige ting. Det verste hun har gjort er å henge meg ut under en drikkelek for å ha hatt kjønnssykdom, noe som ikke er tilfelle og er noe hun faktisk har hatt selv. Jeg har vært dum og latt dette passere, men klarte i en periode å kutte henne ut, men har vært dum nok til å ta henne inn i varmen igjen. 

Venninnen min har naturlige store pupper, mens jeg selv inntil nå har hatt silikon. Hun har selv innrømmet at når gutter har sagt jeg er pen så har hun sagt «Emilas pupper er kjøpt og betalt. Håper ikke det gjør noe at jeg sa det». Selvfølgelig gjør dette noe, men jeg eier ikke mot ( går i behandling pga dette ) og har hele livet utsatt meg selv for slike mennesker uten å ta igjen.

Nå har jeg fjernet silikonen og jeg vet at dette er noe jeg overhodet ikke kan fortelle henne om, jeg kjenner henne så godt at jeg vet dette er noe hun vil fortelle alle om og at hun kommer til å mobbe meg for at «Nå har du små pupper nå». Hun mangler empati og sa en gang: Var det mye eller? da jeg veide meg i nærheten av henne. Jeg har også opplevd at hun har kalt andre felles venninner «utrente» og sagt «Hu har jo noen kilo ekstra» om dem. Noe som overhodet ikke stemmer med noen av dem. De er alle slanke og jeg forstår jo at når hun snakker slik om andre venninners utseende så snakker hun garantert slik om meg også.

Når jeg skriver dette så skjønner jeg jo selvfølgelig at dette ikke er ei venninne, men hvordan kutter jeg henne ut? Har andre her vært i samme situasjon og vært «fanget» i et dårlig vennskap? Hvordan kom dere dere ut av det? 

Anonymkode: f220a...89d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier "Vet du hva, oppførselen din er umoden og usmakelig, og jeg ønsker ikke å være din venn lenger. Takk for meg." 

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, HederaHelix skrev:

Du sier "Vet du hva, oppførselen din er umoden og usmakelig, og jeg ønsker ikke å være din venn lenger. Takk for meg." 

Men hvordan da? Blir det ikke rart å si det plutselig nå? Burde jeg ikke vente til en utdriting så jeg kan med god grunn si at nå er det nok? Ikke det at det ikke har vært nok for lengst men.. 

Ts

Gjest Walkingdead
Skrevet

Du trenger ikke droppe henne tvert. Du kan gi henne en sjanse. Du kan ramse opp all dritten hun har sagt, disse eksemplene, og hvis hun ikke sier unnskyld og innrømmer beveggrunnene for denne idiotiske uvennlige oppførselen, så kan du kutte henne ut.

Det hadde jeg gjort.

Skrevet
Akkurat nå, Walkingdead skrev:

Du trenger ikke droppe henne tvert. Du kan gi henne en sjanse. Du kan ramse opp all dritten hun har sagt, disse eksemplene, og hvis hun ikke sier unnskyld og innrømmer beveggrunnene for denne idiotiske uvennlige oppførselen, så kan du kutte henne ut.

Det hadde jeg gjort.

Dette har jeg allerede gjort en gang da jeg kuttet henne ut, men hun har ikke forandret seg.

Ts.

Skrevet

Høres nå ut som at du har mer behov for henne, enn hun har for deg.. (siden hun kan tråkke, du blir tråkka på).

Anonymkode: f017b...fb1

• Liker 1
Skrevet

Har dere ofte kontakt? Bare la være å ta kontakt med henne og svar henne kort om hun kontakter deg. Ikke gå ut med henne mer. 

Anonymkode: 92e14...192

• Liker 4
Skrevet

Vent til hun lirer av seg noe, og så sier du i fra. Smart å forberede deg litt på forhånd, slik at når øyeblikket kommer, er du samlet og klar. Ei jente på 27 kommer ikke til å forandre seg stort, tviler jeg på. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres nå ut som at du har mer behov for henne, enn hun har for deg.. (siden hun kan tråkke, du blir tråkka på).

Det var vel uansett ikke poenger her når TS har lyst til å kutte henne ut..

Anonymkode: 04f07...eef

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Jeg tror hun har behov for meg for å ha noen å heve seg over. Jeg vil få det veldig fint uten henne.

TS.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har dere ofte kontakt? Bare la være å ta kontakt med henne og svar henne kort om hun kontakter deg. Ikke gå ut med henne mer. 

Anonymkode: 92e14...192

Hun ringer flere ganger om dagen og vil gjerne finne på noe flere ganger i uken. Dette har jeg ikke tid til siden jeg jobber og hun er ufør, så det er ofte etter endt vakt at jeg har flere ubesvarte anrop, skriver hun en tekstmelding om at jeg må ringe henne opp igjen fordi det er viktig så er det aldri viktig, da kan det bare være noe så enkelt som at hun har en ny match på Tinder.

Ts. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville nok bare ignorert henne, og prøvd å unngå å svare på meldinger / bli med på ting der hun her. Det beste utfallet er at hun ender opp med å ikke bry seg slik at det ikke ender i en konfrontasjon. Men om hun spør deg om grunnen til at du ikke vil ha noe med henne å gjøre, så er det bare å fortelle det som det er.

Anonymkode: 7c92b...b91

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, HederaHelix skrev:

Vent til hun lirer av seg noe, og så sier du i fra. Smart å forberede deg litt på forhånd, slik at når øyeblikket kommer, er du samlet og klar. Ei jente på 27 kommer ikke til å forandre seg stort, tviler jeg på. 

Ja, er dette jeg forbereder meg på, spesielt nå når det går mot juletider og fest, jeg får nok noen stygge kommentarer da.

TS.

Skrevet

Youtube navn på kanaler/folk, snakker rundt temaet narsissisme

-------> Ross Rosenberg, Lisa Romano, Jerry Wise, "Inner Intergration", Carl Jung

Lytt og lær og du vil bli fri! 

Anonymkode: 37945...d70

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Youtube navn på kanaler/folk, snakker rundt temaet narsissisme

-------> Ross Rosenberg, Lisa Romano, Jerry Wise, "Inner Intergration", Carl Jung

Lytt og lær og du vil bli fri! 

Jeg har ikke peiling på hva narsissisme er, så skal høre nå. Takk. :)

Ts.

• Liker 3
Skrevet

Lykke til! Deilig å kvitte seg med folk som ikke behandler en ordentlig. 

• Liker 2
Gjest Walkingdead
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg allerede gjort en gang da jeg kuttet henne ut, men hun har ikke forandret seg.

Ts.

Da skjønner jeg det. Du kan enten ghoste henne eller gi henne klar beskjed. Du har ikke skjepet deg, og dette orker jeg ikke mer.

Skrevet

u026zGJ4sB0FKujM6QzRItVypD95aicEBVo4GRo2

• Liker 4
Skrevet

Hei!

Jeg satser på ghosting. Det er nok lite sannssynlig at hun endrer seg og jeg skulle vært ute av dette vennskapet for lengst. 

Ts.

• Liker 1
Skrevet

Wow, den med kjønnssykdom var skikkelig drøy. Jeg ville bare ha fadet henne ut. Jeg hadde ikke orket å ta en oppvask med en slik person. 

Anonymkode: f4706...b83

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...