AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #1 Skrevet 10. november 2017 jeg er en ung jente som er veldig tynn og ønsker å legge på meg. Men vil ikke spise usunt for å gjøre dette. Er det noen som har noen kunnskap om hva man kan spise for å gå opp i vekt? Anonymkode: 042a8...e67
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #2 Skrevet 10. november 2017 Du må spise mer enn du forbrenner. Rømme og olivenolje på maten og generelt kaloririk mat og pålegg. F.eks brødskive med et tykt lag smør og ost. Du kan også drikke shaker i tillegg for ekstra kalorier, men det må ikke erstatte måltid. F.eks en proteinshake inneholder over 160 kcal gjerne og en bar inneholder ofte ca 225 kcal. Anonymkode: b5b95...5cb
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #3 Skrevet 10. november 2017 Ligg ca 500kcal over ditt daglig behov. Google Bmr kalkulator og finn ut hvor mye kcal du trenger for å holde vekten og ligg i +. Masse god og sunn mat som har mye kalorier, som advokado oliven olje nøtter Hummus Mørk sjokolade kokosmelk + så mye mer Anonymkode: 07366...367
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #4 Skrevet 10. november 2017 I tillegg: drikk juice og melk i stedet for bare vann. Det inneholder en del kcal. Anonymkode: b5b95...5cb
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #5 Skrevet 10. november 2017 Legg inn mellommåltider med banan, nøtter, yoghurt, byggrynslunsj sånne energibarer etc Bruk avokado på toppen av kjøttpålegget på brødskiva. Bruk cremef resh i middagslagingen. Det var de rådene jeg fikk av legen min for å lege på meg. Det går sakte men sent, men har lagt på meg to kilo på to mnd nå, så det går fremover Anonymkode: a96a5...726
Tilma Skrevet 10. november 2017 #6 Skrevet 10. november 2017 Jeg spiste mye næringsrik mat. Pluss jeh også hadde nutrilett shaker ( fikk de på blå respekt.. De er egentlig svindyre) samtidig som jeg ikke valgte lett produkter. Jeg spiste ikke usunt. Men naturlig. Ofte og lite, levde på alarmee og steenge rutiner.. Tatt meg 1år, men nå er jeg 6kg tyngre.. =)
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #7 Skrevet 10. november 2017 Jeg la på meg veldig mye av å spise pasta Også å spise midddag ute, det er ofte mer kalorier i den maten Anonymkode: d3159...00b
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #8 Skrevet 10. november 2017 Ikke lurt å komme med konkrete tips, dette er noe de med ano/orto reksi leser og unngår å spise. TS hvorfor vil du ikke spise "usunt"? Ingenting er usunt i moderate mengder. Høres ut som du har et anstrengt forhold til mat. Anonymkode: d01a5...6c1 3
Gjest 123Sol Skrevet 10. november 2017 #9 Skrevet 10. november 2017 Kalorioverskudd, spise flere ganger om dagen (jeg spiser hver andre/tredje time) og tar gainer (en shake med mange kalorier i)
dovrefaller Skrevet 10. november 2017 #10 Skrevet 10. november 2017 4 timer siden, Tilma skrev: Jeg spiste mye næringsrik mat. Pluss jeh også hadde nutrilett shaker ( fikk de på blå respekt.. De er egentlig svindyre) samtidig som jeg ikke valgte lett produkter. Jeg spiste ikke usunt. Men naturlig. Ofte og lite, levde på alarmee og steenge rutiner.. Tatt meg 1år, men nå er jeg 6kg tyngre.. =) Næringsdrikker mener du? Har det på blå resept til, og er godt å ha i tillegg til vanlig mat for å øke næringen, uten øke mengdene betraktelig. 2
Tilma Skrevet 11. november 2017 #11 Skrevet 11. november 2017 Ja de jeg mente. Brukte de i tillegg, de erstattet aldri et måltid. Men yoghurten var veldig greie på reise osv=) så det hjalp meg mye opp de kg jeg ville opp.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #12 Skrevet 11. november 2017 Du må trene styrke - ikke kondisjon. Få TUNGE øvelser i stedet for MANGE middels tunge eller lette. Du må gå i kalorioverskudd. Meierismør, fiskefett, ris, pasta, kjøtt, avocado har mye kalorier og sunt fett bruk det som smør og i alle mulige retter og legg i skiver på brødskiva oppå vanlig smør og strø litt salt på og gjerne noe kjøttpålegg og dressing. Drikk proteinshaker hver dag, Serious Super Mass gainer er den med mest kalorier og skal ha 1250 kcal pr shake/servering og er veldig effektivt for økt kaloriinntak, men drikk den etter måltid, ikke som en erstatter til måltid. Anonymkode: 4f3b5...a35
Djungelvrål Skrevet 11. november 2017 #13 Skrevet 11. november 2017 Det finnes noe som heter E+. De har det på Menybutikker. Dette er beriket sjokomelk. (finnes også med kaffesmak, og brungebær men de er ikke like gode) 175 kalorier pr dl. Får du i deg en halvliter av dette om dagen legger du garantert på deg. Den smaker kjempegodt, ikke som mange andre ernæringsdrikker.
ablaze Skrevet 12. november 2017 #14 Skrevet 12. november 2017 Jeg ville prøvd å begynne å trene styrke, i tillegg til å spise sunn, kaloririk mat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå