Gå til innhold

hjelp til word - innholdsfortegnelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Kan noen hjelpe meg til hvordan jeg kan lage en automatisk innholdsfortegnelse i word? Når jeg prøver får jeg kun den første overskrifta med, og ikke resten av overskriftene. Får f.eks. ikke med hoveddel eller avslutning eller kildeliste, eller de små overskriftene under der. Hvordan fikser jeg det?? Har brukt de forskjellige stilene i hver av overskriftene jeg har med, men det vil fortsatt ikke fungere..

J23

Anonymkode: e3b3a...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje et dumt spørsmål, men har du brukt de riktige stilene? Det er ikke alle de forhåndsdefinerte stilene som er satt opp til å havne i innholdsfortegnelsen. Overskrift 1, Overskrift 2 etc. havner i innholdsfortegnelsen, mens f.eks. Tittel og Undertittel ikke gjør det. 

Anonymkode: 0547b...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2017 den 8.38, AnonymBruker skrev:

Kanskje et dumt spørsmål, men har du brukt de riktige stilene? Det er ikke alle de forhåndsdefinerte stilene som er satt opp til å havne i innholdsfortegnelsen. Overskrift 1, Overskrift 2 etc. havner i innholdsfortegnelsen, mens f.eks. Tittel og Undertittel ikke gjør det. 

Ja, har brukt overskrift 1 på hovedoverskriftene og overskrift 2 på overskriftene under hver hovedoverskrift.. Det eneste som kommer opp i innholdsfortegnelsen er "Innledning". Selv ikke "hoveddel" eller "avslutning" kommer med selv om de er i samme overskriftsstil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har brukt overskrift 1 på hovedoverskriftene og overskrift 2 på overskriftene under hver hovedoverskrift.. Det eneste som kommer opp i innholdsfortegnelsen er "Innledning". Selv ikke "hoveddel" eller "avslutning" kommer med selv om de er i samme overskriftsstil...

Hmmm... Rart. Har du laget mange nye overskrifter etter at du opprettet innholdsfortegnelsen? I så fall, har du oppdatert innholdsfortegnelsen for å få inn de siste endringene? Innholdsfortegnelsen oppdaterer seg ikke selv, i alle fall har den ikke gjort det på mine maskiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort noe feil med oppsettet. Gå over det igjen og velg overskrift 1/2 på alle plasser du skal ha det og videre oppdater innholdsfortegnelsen. 

Anonymkode: 03fae...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du genererer innholdsfortegnelse, så står det ett eller annet sted noe slikt som «antall overskriftnivåer». Vær sikker på at du har valgt så mange overskriftsnivåer som du faktisk trenger. Har du bare valgt ett overskriftnivå, får du kun overskrifter som du har skrevet i stilen «overskrift 1». Med to nivåer får du overskrift 1 og 2 osv osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...