Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det respektløst? Greit nok om det er et hespetre som faktisk trenger å settes på plass, men min mor er verdens snilleste og vil aldri noen vondt... Litt for snill kanskje, så min svigerinne respekterer henne rett og slett ikke, og moren min tør ikke si henne i mot. 

Anonymkode: 7e661...226

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo helt an på hva hun ble irettesatt for.  Alle kan irettesettes.

• Liker 8
Skrevet

Hun snakker til henne som en liten unge... Tonefallet

.. og alt min mor sier er visst feil. PS vi er flere som slitered denne frekke dama, men vi andre tåler det. Snakke sånn til en eldre dame

..

Skrevet

Høres ugreit ut.  Kanskje broren din har issues fra oppveksten med henne, og dama dermed har et horn i siden.  Eller hun er bare ikke så hyggelig.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun snakker til henne som en liten unge... Tonefallet

.. og alt min mor sier er visst feil. PS vi er flere som slitered denne frekke dama, men vi andre tåler det. Snakke sånn til en eldre dame

..

Da synes jeg faktisk noen av dere bør ta en samtale med din brors kone. Gjerne på tomannshånd.

Det er gjerne slik at din (og din brors) mor blir lei seg og kanskje føler seg ganske umyndiggjort i dette menneskets selskap?

Anonymkode: a3322...c97

• Liker 4
Skrevet

Moren min har veldig dårlug selvtillit (tidligere mobbeoffer) og tør ikke svare tilbake... Min svigerinne har selv tatt meg pga noe hun var uenig i... Det er litt måten hun gjør det på, så krass og brå... Man skvepper slik at man mistermunn og mele, nærmest på gråten. Jeg tror hun er bipolar og narsisiatisk... Broren min er sterkt underkuet av henne og tør ikke annet enn å jatte med. Vi får han aldri på tomannshånd heller da hun alltid sørger for at tlf er på høytaler og irettesetter og kommenterer i bakgrunnen om broren min eller min mor sier noe feil, politisk ukorrekt eller hva det nå er.

Skrevet

Jeg har irettesatt svigermor to ganger, for hun er for ivrig og kontrollerende på en voksen mann. Av den typen som ringer stedet sønnen på 25-26 har søkt jobb for å sjekke at han søkte. Som snoker i vinduene i stedet for å vente på at vi får åpnet døra, som tviler på alt sønnen sier og går bak ryggen hans for info. Selv om hun får samme info da og så lærer hun aldri. Også det å snakke om sønnens fortid så fort han er ute av rommet, Ting han allerede har fortalt meg altså, men dette nekter hun å tro på.

Sånn ellers kan svigermor være snill hun altså, bare for mye. Snakket med svigerinne om dette som mente at "jammen det kommer jo fra et godt sted." Det er ikke godt nok altså, har bedt svigermor om å ta opp ting mens begge er i rommet så jeg slipper å føle at vi går bak ryggen til samboeren min.

Anonymkode: 29378...eb4

• Liker 1
Skrevet

Høres ikke ut som din svigerinne behandler din mor godt...

Jeg har dessverre en forferdelig svigermor. Hun lider nok av ett eller annet psykisk. Vet aldri hvor man har henne. Noen så ustabil som henne har jeg aldri møtt. Jeg tør ikke ta frem enkeltepisoder da de er lette å kjenne igjen, og hun har vært min svigermor i mindre enn 2 år. Men det er paranoia, konspirasjonsteorier og en tro på at egne oppfatninger er den eneste sannhet som går igjen. 

Anonymkode: c883e...cd6

Skrevet

Hvis du er der kan du jo si noe når det skjer, noe ala "det er faktisk mulig å snakke ordentlig til folk vet du" 

• Liker 4
Skrevet

Så din mor tørr ikke svare tilbake, din bror er så underkuet at han jatter med, du er blir på gråten av måten hun snakker på...
Om ingen i familien er tøff nok til å si i fra at det er ugrei oppførsel, så bør dere enten slutte omgås henne, eller finne noen andre som kan snakke til henne.

Anonymkode: c45fa...8f3

• Liker 3
Skrevet

Snakk til kjerringa sånn som hun snakker til andre så får hun se hvor gøy det er.

• Liker 1
Skrevet

Du skjønner vel at det ikke blir skikk på dette monsteret før noen gror noen baller og snakker henne rett imot?

Det er problemet med slike mennesker.. Folk flest er så ydmyke og konfliktskye at slike mennesker stort sett hele livet får ture på uten å møte noe særlig til motstand. 

Anonymkode: 4dbd4...0fc

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det respektløst? Greit nok om det er et hespetre som faktisk trenger å settes på plass, men min mor er verdens snilleste og vil aldri noen vondt... Litt for snill kanskje, så min svigerinne respekterer henne rett og slett ikke, og moren min tør ikke si henne i mot. 

Jeg tipper min svigermor og datteren hennes snakker slik om meg.. for min svigermor er jo verdens snilleste... Løgneren, tyven og intrigemakeren.. Hun er så sleip at hun går rundt å spiller rollen som uskyldig, spiller en rolle der jeg er den fæle. Hun drev med splid og splittelse og når hun forsto at jeg og min mann holdt sammen så har hun dyrket sin datter og lagt skjul på alt hun har gjort, hun har gitt blaffen i min mann og våre barn.  Hun har heller splittet sine egne barn istedet for å bare krype til korset.. 

TS, er du sikker på at din mor faktisk er ærlig med deg? 

Anonymkode: 1896f...edd

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper min svigermor og datteren hennes snakker slik om meg.. for min svigermor er jo verdens snilleste... Løgneren, tyven og intrigemakeren.. Hun er så sleip at hun går rundt å spiller rollen som uskyldig, spiller en rolle der jeg er den fæle. Hun drev med splid og splittelse og når hun forsto at jeg og min mann holdt sammen så har hun dyrket sin datter og lagt skjul på alt hun har gjort, hun har gitt blaffen i min mann og våre barn.  Hun har heller splittet sine egne barn istedet for å bare krype til korset.. 

TS, er du sikker på at din mor faktisk er ærlig med deg? 

Anonymkode: 1896f...edd

Er det noen som er motsatt av din svigermor så er det min mor. Min svigerinne har alltid rett tror hun og er alltid uenig med oss. Min mor har alltid vært sjenert og forsiktig, dumsnill vol mange si, konfliktsky kanskje, men ingen intrigemaker. Så jeg syns ikke du skal uttale deg. Neste gang min svigerinne kommer med belæring til en av oss skal jeg nok si fra.... 

• Liker 2
Gjest making.a.mess
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nåja. Det er alltid to sider av en sak. Dessuten så er mennesker, svigermødre inkludert, forskjellige i væremåte etter hvilken relasjon og omgang du har med dem. At du syntes hun er verdens snilleste kan stemme det, men at din svigerinne syntes hun er ufin kan stemme like bra. Svigermødre kan fort se seg fri til blande seg i absolutt alt fra interiør og barneoppdragelse til hvordan du disponerer tiden din og hva du bør mene. Selv om det er velmenende fra svigermors side så kan det være temmelig overveldende, intenst og en mangel på respekt for privatliv og hva man bør blande seg i.

Skrevet
14 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Nåja. Det er alltid to sider av en sak. Dessuten så er mennesker, svigermødre inkludert, forskjellige i væremåte etter hvilken relasjon og omgang du har med dem. At du syntes hun er verdens snilleste kan stemme det, men at din svigerinne syntes hun er ufin kan stemme like bra. Svigermødre kan fort se seg fri til blande seg i absolutt alt fra interiør og barneoppdragelse til hvordan du disponerer tiden din og hva du bør mene. Selv om det er velmenende fra svigermors side så kan det være temmelig overveldende, intenst og en mangel på respekt for privatliv og hva man bør blande seg i.

Min mor tør aldri kommentere noe der da. Dette gjelder generelle ting. Sier min mor noe hun mener er politusk ukorrekt, så får hun så øra flagrer. Og min svigerinne overkjører alle. Hun har visst alltid rett... tror hun. Se bare det at min bror ikke får snakke på mobilen uten høytaler.. det sier jo litt.... 

Skrevet
14 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

På deg høres det jo ut som at hun irettesatte henne pga min mor kritiserte henne. Tro meg, min mor har aldri turt å kommentere noe hun er uenig i og jatter alltid med. Det kan være noe så enkelt som å kommentere noe på tv.... Greit nok at hun er uenig, men hun snakker henne ned som om hun var et barn. Slik hadde ikke jeg turt å snakket til min svigermor.

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Min mor tør aldri kommentere noe der da. Dette gjelder generelle ting. Sier min mor noe hun mener er politusk ukorrekt, så får hun så øra flagrer. Og min svigerinne overkjører alle. Hun har visst alltid rett... tror hun. Se bare det at min bror ikke får snakke på mobilen uten høytaler.. det sier jo litt.... 

Men herregud, her er har jo tydelig din bror noen store issues, som jeg ville blitt enda mer bekymret for enn en svigerinne som er frekk mot svigermor.

En mann som finner seg i å alltid ha telefonen på høytaler når han snakker, fordi det sier kona? Han klarer jo tydelig ikke å stå opp for seg selv, og sier ja til alle hinsides forslag folk gir ham. Ikke en mann som er godt rustet for denne verden, hvor mange mennesker har sterke og urimelige egeninteresser.

Kan han komme seg i noe terapi? 

Det er jo i utgangspunktet han som burde håndtert situasjonen som omhandler hans kone og hans mor, men slik du beskriver ham så forstår jeg jo at han ikke er i stand til å håndtere det. 

Anonymkode: 51f27...170

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å få og å bli respektert må man vise at man respekterer. Dette er forhold som går begge veier i relasjoner mellom mennesker. Uansett hva du sier så er der nok ikke ting du har den hele og fulle oversikten over, og derfor er ting som de er. 

Anonymkode: cada3...622

• Liker 1
Skrevet

Du har tydeligvis ikke noe problem med å si i mot folk her inne, så da burde det være greit å si i fra til din svigerinne at du ikke aksepterer at hun snakker sånn til din mor. 

Hvis ingen sier i fra så kommer hun til å fortsette, så du får fortelle henne det rett ut. Du trenger ikke skjelle henne ut, men saklig og rolig si at du vil ikke høre på at hun snakker sånn til andre folk rundt deg, eller tie stille. Om hun ikke kan det så må hun forlate stedet.

Anonymkode: 4b409...ce7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...