Gå til innhold

Renner ting ut av såret til katten min med bilde

Anbefalte innlegg

Gjest Belle âme
Skrevet (endret)

Eg bur ikkje heime men kommer ofte heim i helgene. 

eg la merke til på fredag at katten min hadde ein kul på pannen, etter ein slåsskamp. På søndag sprakk den av seg sjølv og oransj/rosa gugge rant ut. Eg vaska og vaska med pyrisept(eller noe) og eg skal ærlig innrømme at eg klemte litt på såret slikt at meir rosa gugge rant ut. 

I dag så vasket eg igjen såret, sida foreldrene mine ikkje hadde gjort det. Eg klemte litt OG DET SPRUTA ut! Eg vaska og vasat, til slutt kom det blod sammen med guggen. Det ser ikkje ut som om han har det vondt, men det stinker og er sinnsjukt ekkelt. Skal vi til veterinær eller går det fint til slutt?

bomullsdottene eg har brukt med guggen på.

IMG_4620.JPG

Endret av Belle âme
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter skjuler smerter godt, og det ser ut som dette er kraftig betent når det væsker såpass mye. 
Jeg ville absolutt tatt katten med til veterinær, og aldri i livet om jeg hadde overlatt katten min igjen til noen som ikke bryr seg om sårstell! 

Anonymkode: f16d4...4e4

• Liker 6
Skrevet

Når den har sprukket er de som regel ikke noe problem lenger, det som er farlig er infeksjoner som det ikke går hull på og som skaper feber og slapphet. Kan også ha vært en fettkul. Hunden min som jeg fikk på omplassering hadde to slike kuler i hodet som det gikk hull på etter en stund, hun var blitt foret med dårlig butikk-tørrfor. (Velg Orijen cat&kitten om du forer med tørrfor, den er renest.)

Anonymkode: 5db5c...287

Skrevet

Hadde ikke tvilt på om jeg skulle tatt dyret til Vetrinær ved en sånn kul som væsker ekstremt og stinker, det tyder på at det er skikkelig bra med bakterier i det 😷 

Anonymkode: bed5b...58a

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde dratt til veterinær.

• Liker 3
Skrevet

Ta iallefall en telefon og forhør hva du skal gjøre videre. 

Skrevet

Min får en sånn kul  på halsen 1 gang i året. Plages ikke så mye  kunn like før den sprekker . Når den sprekker blir den renset og tømt av meg. Med velsignelse av dyr legen siden det skjer som sagt hvert år. ( har reagerer litt på chipen han har der) ikke noe feber . Bare guffent sår med gugge.  Etter en dag helt fint , flatt og nesten grodd.  Må bare huske å stelle det som du hadde stelt sår du hadde selv.

Anonymkode: 980b1...2f6

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min får en sånn kul  på halsen 1 gang i året. Plages ikke så mye  kunn like før den sprekker . Når den sprekker blir den renset og tømt av meg. Med velsignelse av dyr legen siden det skjer som sagt hvert år. ( har reagerer litt på chipen han har der) ikke noe feber . Bare guffent sår med gugge.  Etter en dag helt fint , flatt og nesten grodd.  Må bare huske å stelle det som du hadde stelt sår du hadde selv.

Ja men du er klar over hva det er. Dette kan være en skikkelig verkebyll som har behov for oppfølging 

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Belle âme skrev:

Eg bur ikkje heime men kommer ofte heim i helgene. 

eg la merke til på fredag at katten min hadde ein kul på pannen, etter ein slåsskamp. På søndag sprakk den av seg sjølv og oransj/rosa gugge rant ut. Eg vaska og vaska med pyrisept(eller noe) og eg skal ærlig innrømme at eg klemte litt på såret slikt at meir rosa gugge rant ut. 

I dag så vasket eg igjen såret, sida foreldrene mine ikkje hadde gjort det. Eg klemte litt OG DET SPRUTA ut! Eg vaska og vasat, til slutt kom det blod sammen med guggen. Det ser ikkje ut som om han har det vondt, men det stinker og er sinnsjukt ekkelt. Skal vi til veterinær eller går det fint til slutt?

bomullsdottene eg har brukt med guggen på.

IMG_4620.JPG

Her har du puss med en mengde smittestoffer med bakterievekst. Få alt i toalettet og vask med sprit eller klorin med hansker på, og vask hendene dine grundig og alt du har tatt i. Deretter sørger du for at den stakkers katten får helsehjelp for infkesjonen den har, før katten dør. 

Anonymkode: 8aa6c...614

• Liker 2
Gjest Belle âme
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her har du puss med en mengde smittestoffer med bakterievekst. Få alt i toalettet og vask med sprit eller klorin med hansker på, og vask hendene dine grundig og alt du har tatt i. Deretter sørger du for at den stakkers katten får helsehjelp for infkesjonen den har, før katten dør. 

Anonymkode: 8aa6c...614

Vi skal til veterinær. Ser no at han har det vondt, men han viser det veldig godt no, har gjorde ikkje det før no. Prøver å vaske så godt som det lar seg gjere.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men du er klar over hva det er. Dette kan være en skikkelig verkebyll som har behov for oppfølging 

Ja det vet jeg . Han er nemlig en kranglefant og slåss en del. Så noen må taes til dyr lege for rensing.  Men når den har sprekker og lukket seg og jeg har renset og skylt den godt er det ikke alltid det er behov for å dra til dyr lege  på en fredage kveld .. selvsagt ser jeg ann på katta. Han er ikke plaget og er i god for. Greit å se på allmenntilstanden 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...